Heb jij weleens een tijdje je hand niet gewassen omdat je iemand had aangeraakt die je geweldig vond?
- Ja
- Ja, zelfs een tijdje helemaal niet gedoucht
- Ik heb een kledingstuk niet gewassen die nog naar diegene rook
- Nee
0 stemmers
Heb jij weleens een tijdje je hand niet gewassen omdat je iemand had aangeraakt die je geweldig vond?
0 stemmers
Is er ook een persoonlijke vraag topic met open antwoorden?
Ik vroeg mij af wat voor Nederlandse/Belgische(?) dingen jullie missen als je in het buitenland bent.
Altijd maar dan ook Ɣltijd als ik in het buitenland ben, krijg ik cravings naar HEMA rookworst. Altijd! Ik eet nooit hun rookworst, maar als ik het niet kan krijgen, denkt mijn hoofd opeens dat ik het moet hebben.
Ik mis ook altijd onze kaas en drop. In NL eet ik nauwelijks kaasš Maar dropfruitduoās zijn echt mān go-to. Dat vind je nergens zo goed.
Maar goed, je weet niet wat je hebt, totdat je het niet meer hebt. En al die neppe Gouda die je soms spot, zou echt verboden moeten worden 
En oh ja: de mayonaise! Vind de mayonaise in Belgiƫ al niks 
Dit is echt mān guilty pleasure:ā) Van die plastic plakken die alleen een beetje zout van smaak zijn, heb daar soms echt cravings naar.
Paprikachips en drop. Die laatste vooral als je keelpijn hebt, dropjes zijn dan gewoon veel fijner dan keelpastilles of snoepjes.
Normaal brood haha.
Boter (halvarine), melk, hagelslag, brood en Groningse metworst
Goede patat, hagelslag, lekkere slagroom, kroketten, bitterballen
Ja dit!!! Echt nergens is gewoon normaal brood te vinden. Zelfs niet in duitsland. Geef me een normale boterham. Ik hoef niet altijd een baquette oid.
En natuurlijk patat oorlog en een frikandel speciaal, mayo van de zaanse hoeve. Al hoorde ik dat dat wel in het buitenland te vinden is, maar dat lijkt me sterk?
Frikandellen, lekker brood, stroopwafels
Is dit nou zoveel gevraagd?
en ik eet niet eens veel brood maar na een aantal weken ga ik normaal brood zo missen.
Oja een guy die vaak in Nederland is mist in het buitenland heel erg onze vla en toetjes. Daar heb ik dan weer niks mee.
Vet leuk ik herkende de menukaart gewoon!
Wij hebben veel kennisen en familie in BE/DE/UK en daar slaan wij altijd tientallen zakken brood voor in als ze op bezoek komen, om mee te nemen. Heb dat nooit begrepen totdat je weet waar zij mee moeten dealen 

In Belgiƫ heb je gelukkig wel nog lekker stokbrood. Tenminste, ik merk het gemis van brood in Belgiƫ zelf minder.
Ik moet nou denken dat toen ik als jong meisje met moeite in het Italiaans ging vragen naar brood. Was lastig uit te leggen maar ik dacht uiteindelijk dat die mevrouw begreep wat ik bedoelde. Toen wees ze me een zak met beschuiten aan in de vorm van zoān standaard boterham.

Ik (als Belgische) vind het Belgische brood net veel lekkerder. Wij kopen daarom geen brood in Nederland als we daar boodschappen doen.
Ik was voor werk in het buitenland en toen aten we elke middag warm. Totdat we van locatie veranderden en er een supermarkt was met een soort kaiserbrood en Nutella, nou⦠geluk zit in kleine dingen 
Ik houd echt van vers brood met lekkere toppings en dan is het een kwestie van the next best thing. Kha-eten lijkt me ook zo de hel.
Over my bread body 
Ja, volgens mij is het bij jullie ook nog best prima! Heb sowieso het idee dat de straten altijd tig bakkerijen hebben in Belgiƫ, dus daar moet sowieso iets goeds tussen zitten 
Heb je een voorbeeldfoto?
Huh echt, Duitsers hebben juist fucking lekker brood. Ben echt blij dat zuurdesem hier ook veel meer een ding is geworden. Juist echt een broodcultuur.
Ja duitsland heeft heel veel lekker brood. Sowieso ontbijten daar is echt goed maar een gewone boterham is er niet. Of je krijgt van dat hele vaste machtige brood.
Niemand tot nu toe mist hagelslag!
Mis jij hagelslag in het buitenland?
0 stemmers