Stel je persoonlijke vraag #29

@anon50301661 Wow deze naam staat ook op mijn lijstje, echt mooi.

2 likes

Wat versta je dan onder een dorp? 1 straat met huizen, of een bepaald aantal inwoners?

2 likes

We hebben in Nederland toch niet echt andere woonvormen dan dorp of stad? Gehucht misschien, maar die hebben we hier denk ik amper want te dichtbevolkt

2 likes

Ja, gewoon weinig inwoners enzo. Ik zat meer te denken aan Monnickendam en Giethoorn ofzo

@Lemongrab Ik zie Amsterdam als stad, Aalsmeer als plaats en Assendelft als dorp
Maar wss snap ik er zelf niets van lol

En het is niet dat ik alleen mensen in grote steden ofzo ken maar echt dus niet een specifiek dorp mja

Plaats dan eigenlijk voor een dorp wat op een stad lijkt maar het net niet is? Dat kan ik dan wel volgen.

En een specifiek dorp, dan denk ik ook meer aan een gehucht eigenlijk, maar dat komt misschien ook omdat ik uit een dorp kom en mij bijna echt niet voor kan stellen dat je geen dorpeling kent. Gehuchten vind ik moeilijker al ken ik wel meerdere die daar weg komen/wonen!

Ik denk dat als ik langer nadenk ik vast wel iemand ken ja

Heb nu gewoon familie, vrienden, kennissen en collega’s in m’n hoofd. Ongetwijfeld woont m’n tandarts in een dorp @Marquez alles wat wikipedia plaats noemt eigenlijk haha

1 like

Oh wow gehucht is een daadwerkelijke benaming, dat wist ik dan weer niet. Kende het alleen als ā€œwat een gehucht zegā€.

8 likes

Wat is jouw beeld van een dorp @Xiomara 2 huizen een boederij en een kerk?

Nee dat is een gehucht

5 likes

Ik ben zo verward nu. Rot op @Xiomara :rofl:

3 likes

Post hier je woonplaats dan zeg ik of het een gehucht of dorp is

2 likes

Ik woon in een stad sgat. Geen twijfel over mogelijk :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zie alles met een plaatsnaam als plaats (dus alles waar je langs een plaatsnaambord rijdt op een gegeven moment), en dorpen en gehuchten en steden zijn dan subcategorieen van plaatsen. Ofzo. Weet niet man dit duizelt me inmiddels nog meer dan de wenkbrauw van Bert en Ernie

6 likes

Weet jij wat je bloedgroep is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, wat is je bloedgroep?

• O-
  • O+
  • A-
  • A+
  • B-
  • B+
  • AB-
  • AB+

0 stemmers

It’s me… maar ik weet niet of ik er nou blij mee moet zijn n.a.v. de meningen hier of niet :joy::weary:

Vooral niet teveel waarde hechten aan de meningen hier. Als jij er blij mee bent is het prima toch

2 likes

No shoes no service

• Ja terecht
  • Nee niet terecht

0 stemmers

No shirt no service

• Ja terecht
  • Nee niet terecht

0 stemmers

schoenen is eigenlijk ook wel logisch voor als iemand dan misschien in glas/iets anders stapt, krijg je anders dat gezeik de hele tijd.

daarnaast postte ik laatst over mn gruwel over mensen in de bieb zonder schoenen, dus ja no thanks

2 likes

en geen lelijke schoenen

1 like

Ja ik snap het ook niet helemaal. Maar ik heb eigenlijk geen zin in dat mensen dan je berichten of profiel gaan opzoeken, daarom zou ik het sowieso niet doen. En daarnaast, wat heb ik nou helemaal te melden over FF?