Volgens mij is Nederland zo beetje als enige/weinige landen waar paprika chips verkocht wordt. Had wel verwacht dat er in andere landen ook die veel meer smaken hebben op zijn minst paprika chips verkopen. Altijd weer een teleurstelling. Heb zelf nog nooit paprika chips uit België geproefd.
Ik heb wel eens kaassouffle gemaakt hahah, was best oké maar wel gedoe
Ik wil niet kiezen, ik wil alles
Oh haha, kom haast nooit in België en dan al helemaal niet in de supermarkt.
Ik wil wel de Hollandse koffiekoek bij deze afkraken
Veel te droog. Net een uitgedroogde croissant met wat gelei erop.
Door die crèmekoeken wil ik een keertje naar België. Hoop dat die ook ergens vegan verkrijgbaar zijn, ziet altijd onwijs lekker uit.
Volgens mij hebben wij in plaats van crèmekoek roombroodjes/puddingbrood.
Is jullie crème ook een soort pudding?
Dit is eigenlijk ook schandalig. Een puddingbroodje. dat vond ik als kind altijd heel lekker maar mn moeder wilde het eigenlijk nooit halen.
Gewoon een wit bolletje met room en poedersuiker?!?!?
“Gewoon” Belgisch brood waar je bijvoorbeeld kaas op doet, is hartstikke lekker. Gelijk aan goed Nederlands brood (mits van de bakker).
Luxe zoete Belgische broodjes zijn episch. Als ik mijn Belgische familie weer mag bezoeken sla ik in.
Ik ben gezegend met een broodbakker op loopafstand die een Belgische leermeester heeft gehad. Hij heeft standaard Belgische koffiekoeken in het assortiment.
Dit is echt mijn guilty pleasure, mits van de bakker. Een grote kop (verse) muntthee ernaast zonder suiker of honing of een lekker koffie.
Volgens mij alleen een variant op de crèmekoek. Hier bij de bakker vooral van die gebakjes zoals schuimgebakje, mokka of met vruchten/aardbeien op deeg. Niet zoals in België… echt
Dit is zo ongelofelijk lekker. Ongeveer het grootste voordeel van Vlaamse collega’s op m’n werk zijn hun traktaties yummy! We hebben een keer ontbijt en lunch overgeslagen en ongeveer 5-6 van deze koeken per persoon opgegeten.
Wow wil je me een bootje opsturen, nog nooit eerder gezien maar ziet er echt lekker uit zeg
Wie heeft de beste bakker?
- Belgie
- Nederland
0 stemmers
Ik geef deze aan België.
alles?
Ik ben eigenlijk benieuwd nu, wat eet een typisch standaard vlaams jong gezin vaak als avondeten @Eddie ?
Als je Amerikaans brood wilt gebruiken als boterham zoals wij dat doen is het idd echt ranzig, maar geroosterd met van die gezouten boter die ze daar hebben erop is echt vies lekker.
Vind het jammer dat je in Nederland geen goede scones kunt vinden (of nja, ik iig niet, hit me up)
Wat is gemiddeld het niveau van die recepten?
Oke, dacht al zoiets. Toen ik in een gastgezin in duitsland kwam was het ook praktisch hetzelfde als standaard nederlands avondeten.
@Acquiesce ja eens, ze toasten niet voor niks bijna al het brood.
Heb het idee dat het aanbod veel groter is in België bij de bakker. In NL is de bakker gewoon de bakker terwijl we met de familie bij de bakker in België echt de tijd nemen om lekker gebak uit te kiezen.
Echt al zo lang niet meer gedaan. Nu wil ik gebak halen in België.