Maar wij maken ook onderscheid tussen de bakker en een banketbakker. Ik weetniet of dat in belgie ook zo is? Ik moet echt weer een keer naar belgie, het lijkt wel alsof dat land nog wereldvreemder voor me is dan een continent 9000 km verderop.
Ik ben in Zweden en in Scandinavië is het brood ook echt lekker. Vanochtend weer heerlijk zuurdesembrood gehaald. Ze gebruiken hier ook veel meer volkoren granen. En na 2 sneetjes zit je ook gewoon echt vol.
Is de Belgische bakker ook goed met hartig?
Mijn bakkertje heeft zulke lekkere worstenbroodjes, saucijzenbroodjes en vooral ragoutbroodjes, echt fucking lekker.
Qua zoet is het vooral frans gejat: croissantjes, chocolatines, eclairs, soesjes, macarons.
Geen idee eigenlijk. Misschien verwar ik zelf inderdaad die twee, haha.
Is de slager nu ook al uitgebreider bij jullie?
Ik wist niet af van het bestaan van ragoutbroodjes. Ben benieuwd of ik ze ergens vind hier. Ik eet nooit ragout, dacht dat mensen dat alleen met kerst aten, hahaha. Smaakt dat naar de inhoud van bitterballen?
Kroket, terwijl ik dat niet eens maandelijks eet. En gewoon even op je fiets naar de winkel, al heb ik dat soms wel op vakantie, maar in de bergen niet natuurlijk.
Dit lijkt op sushi vanaf mn telefoon haha. Maar dat ziet er superluxe uit! Ik ben al jaaaaren niet meer bij een slager geweest. Ik denk als kind voor het laatst. Het is imo heel lelijk met witte tegels op de achtergrond en de slager heeft nog net geen bloed op zn schort. Ik kreeg altijd wel gratis een plakje leverworst
Ik geloof trouwens niet dat dit een standaard slager is in belgie?
Oh toch wel, kijk dit:
Nee niet echt, alleen het hart van het broodje is ragout en de rest is knapperiger (denk bladerdeeg?) en net iets anders gekruid.
Hmm daar heb ik dan denk ik niet helemaal de bakvaardigheden voor, ik ga ze wel opzoeken als ik eens in België ben
Nee, maar ik heb mijn moeder wel de handtekeningen van Ernst & Bobbie (van de rest) over laten trekken op papier aangezien die op mijn hand waren gezet 🥲
Ja maar ze hebben ook nog winkels op twee andere plaatsen in Maasmechelen.
Ben je er al geweest?
Zoveel zin om nu naar de bakker te gaan. Misschien binnenkort maar eens bij mijn Belgische vrienden op visite gaan (als ik het land in mag) want ik wil al die koeken
Tony’s Chocolonely en Lays Cheese Onion maar die laatste niet meer sinds ze de smaak veranderd hebben
Echt vullen doet het niet, maar ik vind Polarbrod ook zo lekker! Vooral de rogge
De andere winkels zijn veel kleiner dus je kan beter daar gaan. Maar het is wel overal even lekker .
En weet je wat antropomorfisme is?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat vind je lekkerder?
- Twizzl van Jamin
- Swirl van Ola
- Niet allebei gehad dus idk
0 stemmers
Mix het; groen
Ze is van alles een beetje vind ik. Vind die ava overwegend niet-zwart uitstralen, maar wat dan wel is ook lastig. Miss maar bruin dan, de meest niksige en allesomvattende kleur die er is