Stel je persoonlijke vraag #29

Is dit nou zoveel gevraagd? :cry: en ik eet niet eens veel brood maar na een aantal weken ga ik normaal brood zo missen.

Oja een guy die vaak in Nederland is mist in het buitenland heel erg onze vla en toetjes. Daar heb ik dan weer niks mee.

4 likes

Vet leuk ik herkende de menukaart gewoon!

1 like

Wij hebben veel kennisen en familie in BE/DE/UK en daar slaan wij altijd tientallen zakken brood voor in als ze op bezoek komen, om mee te nemen. Heb dat nooit begrepen totdat je weet waar zij mee moeten dealen :sob::joy:

In Belgiƫ heb je gelukkig wel nog lekker stokbrood. Tenminste, ik merk het gemis van brood in Belgiƫ zelf minder.

1 like

Ik moet nou denken dat toen ik als jong meisje met moeite in het Italiaans ging vragen naar brood. Was lastig uit te leggen maar ik dacht uiteindelijk dat die mevrouw begreep wat ik bedoelde. Toen wees ze me een zak met beschuiten aan in de vorm van zo’n standaard boterham. :rofl: :cry:

2 likes

Ik (als Belgische) vind het Belgische brood net veel lekkerder. Wij kopen daarom geen brood in Nederland als we daar boodschappen doen.

5 likes

Ik was voor werk in het buitenland en toen aten we elke middag warm. Totdat we van locatie veranderden en er een supermarkt was met een soort kaiserbrood en Nutella, nou… geluk zit in kleine dingen :sob:

Ik houd echt van vers brood met lekkere toppings en dan is het een kwestie van the next best thing. Kha-eten lijkt me ook zo de hel.

Over my bread body :joy:

2 likes

Ja, volgens mij is het bij jullie ook nog best prima! Heb sowieso het idee dat de straten altijd tig bakkerijen hebben in Belgiƫ, dus daar moet sowieso iets goeds tussen zitten :stuck_out_tongue:

1 like

Heb je een voorbeeldfoto?

Huh echt, Duitsers hebben juist fucking lekker brood. Ben echt blij dat zuurdesem hier ook veel meer een ding is geworden. Juist echt een broodcultuur.

18 likes

Ja duitsland heeft heel veel lekker brood. Sowieso ontbijten daar is echt goed maar een gewone boterham is er niet. Of je krijgt van dat hele vaste machtige brood.

1 like

Niemand tot nu toe mist hagelslag!
Mis jij hagelslag in het buitenland?

• Nou nee
  • Ja

0 stemmers

1 like

Schat, wat typ ik net

1 like

Brood in Engeland en Ierland vond ik ook echt niks. Of te droog of veel te plakkerig. En vaak ook zo zoet. De roomboter in Ierland was wel echt veel lekkerder dan in Nederland.

2 likes

Ja gadverdamme Engels brood was echt een drama, en helaas was er ook niet echt een alternatief tenzij je elke dag een meal deal met kleffe sandwich en chips een alternatief noemt

4 likes

Paprika chips altijd en afhankelijk van het land ook volkoren ongezoet brood en 100% pindakaas. In Amerika was het echt afzien met het ranzige brood.

2 likes

Ik denk dat het niet gaat om gebak of koffiebroodjes enzo maar sneetjesbrood! Denk dat je voor wat luxere broodjes prima terecht kan in Belgiƫ.

@grace ik dacht zelf aan die tapenade-smeersels en kruiden/knoflook/zeezoutbotertjes of tomaatjes, burata etc. Vind ā€œbelegā€ onder doen dan, want bij beleg denk ik aan chocopasta en pindakaas of ā€œboterhamworstā€ :grin:

Sneetjes brood is ook imo veeel lekkerder in Belgiƫ dan NL, tenminste niet zo droog en smakeloos.

3 likes

Dit is van onze vaste bakker:

12 likes

Hahaha ik voel hier nog je frustratie. Ik denk dat de gemiddelde Hollander gewoon vooral een boterham gewend is. Hoeft geen geweldig luxe shit te zijn. Maar ik zal ooit belgisch sneetjesbrood proberen. Die in duitsland mag naar de hel, zelfde geld eigenlijk voor elk ander land waar ik sneetjesbrood heb gegeten.

1 like

Ik val ook van mijne stoel :joy:

2 likes