Haha, is ook al lang geleden dus misschien heb ik een slechte herinnering eraan. Ik houd het altijd bij stokbrood en chocobroodjes, maar ik ga jullie sneetjesbrood wel weer een kans geven! Heb sowieso niet alle verschillende soorten hierboven geproefd!
Maar ik ben wel weer een sneetjesbrood snob. Toen ik op mezelf ging at ik brood van de AH en niks vond ik goed genoeg. Nu koopt mn moeder als ze toch al bij de bakker is ook brood voor mij en dat geeft ze dan mee als ik bij hun ben.
Panerex in Maasmechelen. Dus als je eens in de buurt bent…
Lastig, want ik heb alleen heel donker sneetjesbrood gehad in België en dat vond ik heel zout en niet lekker van smaak. Maar in Nederland eet ik ook zelden zo donkerbruin, maar dan vind ik het wel zachter en minder zout en dus lekkerder.
Edit: gegeten bij een gezin in een dorpje vlakbij Antwerpen, geen idee of het per streek nog verschilt ook.
Het allerergste is als je ergens bent waar het brood superzoet en vies is en de kaas amper gerijpt en smakeloos. En je gewoon nergens normale lekkere kaas kan vinden en ze van alles Gouda noemen dat het dan duidelijk niet is en je dan uiteindelijk maar €8 betaalt voor geïmporteerde brie omdat je kaas moet.
Looking at you, het hele continent zuid-Amerika
Wij danken je!
In China was het brood nog best te doen. Maar het ergste was de kaas en pindakaas. Mijn collega’s hadden die heel lief gehaald (zo van lekker tattiaans) maar beide was een soort smaakloos plastic. Ik eet echt amper zoet op brood en soms was er alleen pindakaas op kantoor Sowieso kwam ik er op een gegeven moment achter dat de pot pindakaas al 2 jaar over datum was
Toen heb ik maar even aangegeven dat ik de vega fried rice ook dikke prima vond als lunch elke dag
@Strawberry Ik was ook echt verbaasd over het feit dat onze paprikachips anders smaakt dan bij de oosterburen. Onze paprika is echt veel lekkerder. Vraag mij af of de lays met andere naam in de UK dezelfde paprika heeft als wij.
Haha ik heb geen mening over belgisch sneetjesbrood, nog nooit gegeten. Maar na deze verhalen over belgisch brood is mn verwachting hoog.
Grappig dit, ben vandaag toevallig voor het eerst m’n eigen brood aan het bakken! Over een uur is het klaar, ben zoo benieuwd.
Ik mis zelf ook altijd het brood in het buitenland. Vooral in China toen ik ziek was geweest snakte ik zo erg naar gewoon brood.
Volgens mij is Nederland zo beetje als enige/weinige landen waar paprika chips verkocht wordt. Had wel verwacht dat er in andere landen ook die veel meer smaken hebben op zijn minst paprika chips verkopen. Altijd weer een teleurstelling. Heb zelf nog nooit paprika chips uit België geproefd.
Ik heb wel eens kaassouffle gemaakt hahah, was best oké maar wel gedoe
Ik wil niet kiezen, ik wil alles
Oh haha, kom haast nooit in België en dan al helemaal niet in de supermarkt.
Ik wil wel de Hollandse koffiekoek bij deze afkraken
Veel te droog. Net een uitgedroogde croissant met wat gelei erop.
Door die crèmekoeken wil ik een keertje naar België. Hoop dat die ook ergens vegan verkrijgbaar zijn, ziet altijd onwijs lekker uit.
Volgens mij hebben wij in plaats van crèmekoek roombroodjes/puddingbrood.
Is jullie crème ook een soort pudding?
Dit is eigenlijk ook schandalig. Een puddingbroodje. dat vond ik als kind altijd heel lekker maar mn moeder wilde het eigenlijk nooit halen.
Gewoon een wit bolletje met room en poedersuiker?!?!?
“Gewoon” Belgisch brood waar je bijvoorbeeld kaas op doet, is hartstikke lekker. Gelijk aan goed Nederlands brood (mits van de bakker).
Luxe zoete Belgische broodjes zijn episch. Als ik mijn Belgische familie weer mag bezoeken sla ik in.
Ik ben gezegend met een broodbakker op loopafstand die een Belgische leermeester heeft gehad. Hij heeft standaard Belgische koffiekoeken in het assortiment.