Stel je persoonlijke vraag #32

Dat voelt echt een beetje als comfort food als ik het nu maak (ipv de doordeweekse yoghurt erbij - ook zo koud en stiekem niet zo lekker daardoor).

1 like

Ja, dat is het voor mij ook. Ik vind het zo lastig mijn leven al op orde te houden, op tijd uit bed, productief op werk, blijven sporten, gezond eten koken elke dag en dan ook nog je huis netjes houden. Nu heb ik elke twee weken een soort reset, waardoor het ook weer makkelijk wordt voor mezelf om toch nog even die afwas te doen, of de was op te vouwen, want het is al zo netjes in huis.

9 likes

Ik heb het heel lang uitgesteld maar ik heb autisme en ben depressief en pas net begonnen met de juiste begeleiding. Het helpt me enorm dat een keer in de twee weken alles schoon is en ik het alleen hoef bij te houden. M’n vriend heeft twee jaar intensief voor me gezorgd en kon niet meer. Dit hadden we echt eerder moeten doen maar vond dat ik het moest kunnen. Nu heb ik een schema dat ik elke dag een klein klusje doe en dat wil ik rustig opbouwen.dus voor mij heeft het niks met decadentie te maken.
Ik bied wel m’n schoonmaker altijd drinken en koekjes aan maar reageerde gister wel fel op de melk uit koelkast discussie omdat ik niet even naar de supermarkt kan en koken al een prestatie voor mij is. Als iets dan op is zonder dat ik het weet gaat het licht uit.

8 likes

Ik heb een pathologisch onvermogen om mijn huishouden op orde te houden dus ik zou ook wel heel graag willen, maar mijn vriend en ik voelen ons er toch een beetje raar bij. Dus nu leven we in chaos en moeten we altijd heel snel schoonmaken als er iemand langskomt.

7 likes

precies mijn tactiek als student.

En dan de horror als er eens iemand spontaan voor de deur stond.

2 likes

Je kan denk ik het beste meelezen in het piercingtopic, maar volgens mij mogen ringetjes vaak niet direct vanwege kans op ontsteking/niet goed helen.

Ja een ringetje is (correct me if I’m wrong) niet goed omdat je neus dan minder ruimte heeft voor een zwelling. Bedenk me nu idd ook pas dat je met een mondkapje zit en dan zou ik de neuspiercing nog even laten zitten en er nog even over nadenken, want je wil daar echt geen ontsteking krijgen

Mijn vriend is gelukkig wel netter dan ik en wil nog vaker wat bijhouden en we worden nu door een baby gedwongen om dingen iets beter op te ruimen en schoon te houden. Maar ik denk soms weleens dat ik een of ander gen mis waardoor je rommel signaleert en overzicht houdt ofzo, want op andere vlakken ben ik niet echt een lui persoon? Maar ik denk dat ‘is een rommelkont’ serieus een van de eerste dingen is die iedereen die mij kent over me zou zeggen :sob:

1 like

Nee niet doen! Gewoon beginnen met een klein knopje, tegenwoordig zijn er super subtiele en het hoeft echt niet meteen een reuzeglitter te zijn

3 likes

Bij ons maakte een direct familielid schoon tegen betaling. Dat is een jaar zo geweest, tot aan corona. We betaalden net zo veel als dat we een professionele schoonmaakster zouden betalen (€60 per keer voor 3 uur, 2 keer per maand) maar vonden het fijner dat een bekende in ons huis was terwijl wij er niet waren.

Toen kwam corona, gingen we thuiswerken en is het gestopt omdat we zelf gingen schoonmaken maar zou het niet weer opnieuw willen. Want ik merkte dat omdat het zo’n direct familielid was, werd er toch best regelmatig geschoven met de schoonmaakdag, begintijd etc en dat vond ik vervelend. Dus als wij weer een hulp zouden zoeken (ik denk pas als we een kindje hebben) dan zoeken we iemand die geen familie is/die het voor werk doet.

1 like

Neee ik vind dat echt niet mooi bij mezelf meh, dan laat maar. Of misschien vind ik een piercer die wel meteen een ringetje wil zetten.

Nou dan is dat geen goede piercer, het is je gezicht he, daar moet je echt voorzichtig mee zijn.

34 likes

Dan raad ik je dit aan

Summary

1 like

Een schoonmaakster is echt het beste cadeau wat ik mijn mentale gesteldheid en mijn relatie heb kunnen geven. Ik ervaar het laatste jaar veel extra stress door drukte op werk en merk dat ik mijn weekenden echt nodig heb om uit te rusten. Maar ik kan heel slecht tegen viezigheid en rommel dus stond vervolgens elke zondag alsnog het huis schoon te maken. Nu hoeft dat niet meer en kan ik mijn weekenden ook gewoon echt gebruiken om te ontspannen. En het allerbeste: mijn vriend en ik hebben nooit meer saaie eindeloze vermoeiende discussies over het huishouden :heart: :heart: :heart:

Ik heb overigens wel echt lang gezocht om een schoonmaakster te vinden die ik niet zwart moest betalen, daar voelde ik me echt niet ok bij.

20 likes

Mijn ex-vriendje bestelde in de kroeg na een paar glazen bier ook weleens een fristi voor de afwisseling. Brrr.

3 likes

haha, dat iemand in de bijstand oid handje contantje wat extra’s kan bijverdienen is voor mij juist een pluspunt.

maar voor wie dat niet fijn vind heb ik het idee dat er nu meerdere websites zijn voor witwerkende schoonmaaksters!

2 likes

Maar waarom zou je het risico willen nemen op een permanent verminkt lichaamsdeel als dat helemaal niet nodig is.

11 likes

Geloof je bij jezelf in liefde op het eerste gezicht?

  • Nee
  • Ja, maar ik heb het nog niet meegemaakt
  • Ja, en ik heb het meegemaakt

0 stemmers

Lijkt me zo bijzonder om mee te maken, gelijk te weten: ja dit is het. Maar ik denk niet dat dit voor mezelf een realistisch scenario is.

Ik geloof wel in onder de indruk zijn van iemand op het eerste gezicht. Maar echt weten: dit is het, nee daar moet ik iemand echt beter voor leren kennen.

1 like

Ja al waren de schoonmaaksters die ik kreeg getipt ongedocumenteerde migranten. Dus dat voelde voor mij echt heel fout, want ik wil dat de persoon die ik betaal gewoon goede voorwaarden heeft (pensioen, ontslagbescherming). Ik moest voor mezelf namelijk ook heel erg van de ongemakkelijkheid afstappen haha, vond het al heel heftig om iemand te betalen om mijn huis schoon te maken.

2 likes