Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen, dat dit goedkoper is dan aan advocaat. Ik baal nog steeds dat ik geen rechtsbijstand verzekering afgesloten had… maarja, een brandend huis verzekeren doe je ook niet.
‘yankee’
Oh nee, wat naar! Ik heb inderdaad o.a. naar aanleiding van de reacties toch maar besloten om hem te houden. Inderdaad better safe than sorry.
Levensvragen op donderdag. Soep met ballen:
- Eet ik nooit
- Ik kook de balletjes mee om ze te laten garen
- Ik bak de balletjes eerst voor ik ze in de soep doe
0 stemmers
Deze dingen zijn nog beter zonder soep, gewoon rechtstreeks uit de verpakking. Net als soepstengels
Niet naar je handen kijken daarna glim glim glim
Omdat ik een piercing overweeg en eveneens een tatoeage op mijn arm heb, maar mensen hier m.i. nog steeds behoorlijk ouderwets in kunnen staan en de reacties wisselend zijn:
Vind jij het kunnen als een psycholoog een…
Neusringetje heeft:
- Nee, dit is onprofessioneel
- Ja, moet kunnen
- Het interesseert me niet
- Anders, namelijk
0 stemmers
Zichtbare tatoeage heeft op bijvoorbeeld pols of arm:
- Ja, moet kunnen
- Anders, namelijk
0 stemmers
Felgekleurd haar heeft:
- Ja, moet kunnen
- Anders, namelijk
0 stemmers
Een duidelijke eigen kledingstijl heeft die afwijkt van de norm (bijvoorbeeld erg alternatief):
- Ja, moet kunnen
- Anders, namelijk
0 stemmers
Aaah ja leuk, ik ook!! En een vriendin van mij ook, maar haar werknemer heeft gezegd dat ze hem niet mag laten zetten en dat vind ik best wel intens eigenlijk.
Ik vind dit wel een lastige. Ik zou in een dergelijke functie ook wel iets van neutraliteit willen uitstralen denk ik? Hoewel het totaal niet mijn sector is . Maar vriendin die psycholoog is die let ook wel op hoe ze zich kleedt. Denk dat het ook wel uitmaakt waar je dan exact als psycholoog werkt en met welke doelgroep.
Zolang diegene maar goed werkt en ik er een goede band mee heb
Ik vind het vooral afhankelijk van het soort tattoo denk ik (als het zichtbaar is). Verder zou ik vast vooroordelen hebben als er iemand met veel tattoos en piercings zou worden voorgesteld als mijn nieuwe hulpverlener, maar als diegene diens werk vervolgens goed doet zou het me niet meer interesseren
Whaha ja die dingen zijn meer olie dan deeg Mijn broer at vroeger altijd ongeveer zo’n heel zakje met een beetje soep erover, kwam er laatst achter dat 1 zo’n zakje echt 500kcal is oid? Ik ga er toch maar iets zuiniger mee om
Zouden jullie een piercing bespreken op je werk voordat je hem neemt?
Ik denk dat ze bij mij best gek kunnen staan kijken als ik ermee verschijn en het met solliciteren ook niet in mijn voordeel zal werken. Ik zou het als psycholoog denk ik ook wel bespreken met mijn leidinggevende. Niet om echt toestemming te vragen, maar om niet opeens maandag te verschijnen met een knop in je neus. (die piercing is in het begin ook nog best groot volgens mij?).
Zal wel per sector en functie verschillen natuurlijk. In de zorg zie je als groepsbegeleiders/agogen ook vaker een alternatief uiterlijk dan bij therapeuten en fit je er beter in als je besluit om iets “drastisch” te veranderen aan je uiterlijk.
Ik heb een septum en tattoos op mn vingers dus het kan al niet echt erger (als je het erg vindt), maar ik ben gewoon bij een stage en nieuwe baan aangenomen dus als ik nog iets extra’s zou doen zou ik dat niet bespreken.
Ik heb overal op geantwoord “het interesseert me niet” omdat het me letterlijk niet interesseert
Maar ik vind het wel handig als iemand uit zo’n beroepscategorie iet of wat persoonlijkheid uitstraalt. Dat maakt de persoon toegankelijker, vind ik. Ik ken een psycholoog die zich super neutraal kleedt, zo neutraal dat er niets authentieks in zit. Ze praat dan ook nog eens redelijk formeel, bv. “Dan rest er ons vandaag enkel nog de betaling. Ik stel voor dat we overgaan tot de betaling.” Echt vreselijk vind ik dat. Ze doet zo hard haar best om neutraal te zijn dat je een te grote afstand voelt.
Ik ben dan geen psycholoog maar wel beetje zelfde werkveld (psychiater io) en ik zou dit echt niet met m’n opleider of leidinggevende bespreken. Misschien dat ze er wat van vinden, prima, maar zie op geen enkele manier hoe het verder invloed zou hebben op m’n werk.
Maar verder ben ik qua uiterlijk en kledingstijl echt zo average als wat dus misschien zouden ze het zelfs leuk vinden als ik me wat meer onderscheid
Moet wel zeggen dat als ik weer in het ziekenhuis ga werken het misschien anders is, maar dat heeft ook weer met hygiëneregels enzo te maken.
Zou een goede trampstamp zijn
Wat zou jij liever willen (anoniem):
- Korte, hevige lockdown van 2 weken. Horeca is dicht, niet-essentiële winkels zijn dicht, iedereen werkt thuis, reizen is niet toegelaten, privé-bijeenkomsten beperkt tot 1 persoon niet van het gezin … Daarna soepele maatregelen
- Geen lockdown, maar wel een paar maanden aan een stuk allerlei regels bv. verplicht mondmaskers overal, anderhalve meter afstand, beperking van aantal personen bij samenkomsten/evenementen…
- Niets. Corona mag zijn gang gaan.
- Anders (wat?)
0 stemmers