Stel je persoonlijke vraag #32

Ja ik wil er ook een!

Of als mok :heart_eyes:

5 likes

@Ludo hey, je nieuwe avatar.

1 like

Anders: ik weet het ook allemaal niet meer. Ja liever twee weken allemaal ons best doen en er daarna deels vanaf zijn, maar ja dat werkt toch niet zo? Ik ben in ieder geval blij dat ik het beleid niet hoef te maken.

7 likes

Maar ondertussen loopt het in de ziekenhuizen wel waanzinnig uit de hand. Er zijn ondertussen al 200.000 operaties uitgesteld.
Er moet toch ergens een lucht moment komen, denk ik.
Als jij even 3 weken de boel plat gooit, dan kan de ic leeg lopen in plaats van vastlopen.

Natuurlijk zijn die basisregels heel belangrijk, maar daar houden anti vaxers zich toch niet aan, en juist die lopen elkaar nu de IC op te duwen en de zorg te ontwrichten.

Een korte lockdown gaat echt geen voldoende lucht geven want de uitstroom van personeel is mega, bovenop de vacatures die er al waren en het hoge verzuim. Plus je ligt vaak niet ‘maar’ 2/3 weken op de ic met corona

Het gaat om de incubatietijd die ongeveer 10 dagen is. Dus je voorkomt veel nieuwe gevallen + mogelijk IC patiënten met 2 weken alles dicht.

1 like

Hmm ja oké en na die 2 weken starten we weer opnieuw

1 like

Nou ja, ik heb de wijsheid ook niet in pacht, weet alleen dat dit halfzachte gedoe gewoon niet werkt en mijn moeder al 6 maanden op een rugoperatie zit te wachten die al 3 keer is uitgesteld.

Het enige wat echt helpt als die volslagen idioten gewoon even prikje gaan halen.

1 like

Van die droge kutmandarijntjes. Geef snoep.

Bij een plantenzaak kregen we altijd mini cactusjes, dat was wel echt leuk.

5 likes

Associeer jij macaroni met kinderen?

• Ja, en ik eet het zelf niet
  • Ja, maar ik eet het zelf ook
  • Nee, en ik eet het zelf niet
  • Nee, en ik eet het zelf wel

0 stemmers

Ik had het hier laatst met vrienden over en de helft associeert het ook met kinderen en de andere helft zei huh is toch gewoon pasta?! Het zou echt niet in me opkomen om van alle pastasoorten die er zijn macaroni te kopen.

1 like

In mijn geboorteplaats gingen we langs de deuren op 1 januari, waar ik nu woon met Halloween.

Nieuwjaar: geld ophalen met je krantenwijk.
(Ik verdiende echt goed dan! €150 voor een wijk waar ik normaal 50 minuten mee bezig was).

3 likes

Kinderpostzegels en sponsorloop :joy:

7 likes

Eigenlijk zouden mensen een briefje op moeten hangen met wat ze uitdelen, niks frustrerender dan dat je daar als kind in de kou en regen ongemakkelijk je liedje staat te zingen en dat je dan als prestatie een mandarijn krijgt :cry:

2 likes

Ik associeer het met mijn ouders die ‘macaroni’ gaan eten wat dus altijd hetzelfde is (van die voorgesneden macaronigroenten en een potje tomatenpuree en hamblokjes). Ik vraag me af of ze ooit penne of fusilli erbij eten.

Ik eet het alleen als ik mac & cheese maak maar dan wel die grote elleboogjes, niet die mini. Maar ook dat werkt prima met andere pasta.

4 likes

Mac and cheese :drooling_face:

8 likes

@Nefertiti @Alchemy oh ja ik had niet eens aan mac&cheese gedacht, dat is natuurlijk wel met macaroni en associeer ik ook niet met kinderen.

1 like

Wij eten hier echt bijna elke week macaroni en hebben geen kinderen. Love macaroni. Moet wel zeggen dat we het allebei lekker vinden vanwege het nostalgische gevoel vanuit onze kindertijd :joy:

1 like

Echt veel mensen die het eten en niet met kinderen associëren maar wél een kind hebben.
Relatief gezien meer dan bij die groep die het niet eet en wel met kinderen associeert.
Misschien veranderen mensen van mening zodra ze kinderen krijgen en die macaroni geven :crazy_face:

1 like

Ik vind macaroni echt iets dat mensen in de jaren 80/90 maakten omdat ze niet beter wisten :sweat_smile:

Slaat nergens op natuurlijk, het is gewoon pasta dus je kunt er vast iets lekkers mee maken, maar ik associeer die vorm te erg met vieze gerechten met zure tomatensaus en hompen gehakt uit mijn jeugd.

22 likes