Stel je persoonlijke vraag #32

Nou ja, de poll was niet specifiek gericht op autisten. Iemand kan ook minder aanpassingsvermogen hebben zonder een diagnose.

4 likes

Was ook meer als sidenote bedoeld

1 like

Fijnste drogist in NL/Be? Parfumerieƫn doen niet mee

• Etos
  • Kruidvat
  • Trekpleister
  • DA
  • Di
  • Boots
  • Je vergeet er een die nog veel beter is, namelijk

0 stemmers

Hahaha ja precies dat.

2 likes

Ze betaalden ook nog… alle andere verzekeringen.

3 likes

Precies dit. Soms eet ik een broodje achter de computer, soms ga ik een uur lunchen en andere dagen ga ik uitgebreid koffie drinken :woman_shrugging:t3: niemand houdt mijn vakantiedagen bij of wanneer ik ziek ben.

2 likes

Ook vandaag de dag worden we nog steeds benadeeld @LizzyBennet!

3 likes

Kruidvat heeft meer producten voor krullend haar, maar Etos toont overzichtelijker.

1 like

Same, maar dat valt tussen 0-100 toch?

Mijn vader weigerde ook echt gewoon bij te dragen wat moest van de IBgroep (gescheiden ouders, op basis van wat je ouders kunnen bijdragen werd dan hoogte van aanvullende beurs bepaald). Maar hij zei doodleuk: nee hoor, klopt niet, ze schatten m’n salaris te hoog in, zoveel kan ik helemaal niet kwijt.

:cry:

1 like

Niet om af te doen aan wat ze allemaal voor me betaalden, hoor, maar ze kregen ook m’n zorgtoeslag naast dat ze m’n zorgverzekering betaalden.

2 likes

Haha als ik dat bedrag op een spaarrekening had staan en mijn kind ging studeren, zou ik alsnog zeggen: ga maar lekker werken voor je onderhoud sgat, je moeder is op werelreis.

28 likes

De helft van het college geld, alleen tijdens de 1e 3jr bachelor (toen geswitched naar uni dus alsnog 2jr bachelor en 3jr master betaald zelf haha)

@Konijntje ik vind 100€ per maand ook nog best veel… Met 3 kinderen is dat 300€ haha. En als je belegging fout gaat… dan heb je niks.
Wij kiezen zelf daarom voor sparen ipv beleggen. 0% rente (wel bonus als ze 18 zijn en je hebt de rekening 18jr) maar wel de zekerheid dat het niet verdwijnen kan.

1 like

Wauw, als je van dat bedrag uitgaat, is het idd een enorme spaarrekening geweest. Ik ben ontzettend verwend met wat mijn ouders allemaal voor mij betaalden, maar het scheelt wel dat mijn kamerhuur gemiddeld zo’n 250 euro per maand was (goedkoopste kamer 215, duurste 300).
215 per maand, die goede oude tijd :grin: ouders van nu zijn een stuk duurder uit als ze dit hun kind allemaal mee willen geven…

1 like

Wtf

2 likes

Ja die mensen waren nooit lang mijn vrienden.

4 likes

Wat betaal jij later voor je kinderen?

• Collegegeld
  • Boeken
  • Zorgverzekering
  • Telefoon abonnement
  • Huisvesting (kamer/studio)
  • 0-100 eu per maand
  • 100-200 eu per maand
  • 200-300 eu per maand
  • 300-400 eu per maand
  • 400-500 eu per maand
  • 500+ eu per maand
  • En ook nog…
  • NIKS

0 stemmers

Laten we even uitgaan van 3250€ college geld voor je kosten plaatje haha.
50€ zorgverzekering (na toeslag), abbo’tje enz kost allemaal nog hetzelfde als nu.

Nee het is nu nog (zonder corona korting) iets van 2300€, maar het wordt elk jaar zo’n 100€ duurder. dus ik vond het wel optimistisch dit hahaha,

2 likes

Alleen mijn zorgverzekering werd betaald, maar ik wist wel dat ik altijd kon aankloppen als het nodig was. Dat is misschien weinig vergeleken bij anderen, maar daardoor heb ik toch altijd het gevoel gehad dat ik nooit in de problemen zou komen. En dat laatste heb ik nu nog steeds (+ een leuke studieschuld, dat wel) en ik weet dat ik me daar echt ā€˜rijk’ mee mag rekenen. Dat is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend zie ik om me heen.

1 like

Als je zeker weet dat je het gespaarde geld pas op hun 18e beschikbaar wilt hebben, zou je ook nog naar een deposito kunnen kijken. Geen idee of dat nog bestaat en de moeite is. Maar dat was altijd een vaste periode je geld vastzetten en dan kreeg je meer rente dan op de gewone spaarrekening

Haha ja dit is mijn vriend. En die leende ook nog eens maximaal :+1: :cry: en goed met geld omgaan leer je hier al helemaal niet van, 2/10 would not recommend.

Maar ja, heb in mijn studententijd ook vriendinnen gehad waarvan de ouders echt niets bij hebben gedragen, terwijl ze wel redelijk vermogend zijn (gewoon onwetend wat een studie kost als je op kamers moet blijkbaar). Dat vind ik achteraf wel heel hard.

@Fishing weet ik veel? Het kind in kwestie is nog niet eens een concept, weet ik het hoe ik er over >20 jaar bij sta en wat de overheid dan allemaal bijdraagt. Mocht het überhaupt gaan studeren.

4 likes