Stel je persoonlijke vraag #32

Vaak denken mensen dat zulke armoede niet in ons Nederlandje kan (kon) bestaan (in die tijd).

In die tijd was er ook weinig tot geen aandacht voor kinderen op het moment dat er bijv. elektriciteit werd afgesloten. Tegenwoordig moeten ze dan een melding doen bij VT bij zoiets omdat er kinderen in huis zijn.

6 likes

Ik heb nu een erfenis… maar daarvoor had ik hooguit 1000 euro gespaard voor vakantie ofzo? Ik snap geld ook echt niet ik werk letterlijk 7 dagen in de week maar als je 100 euro stagevergoeding krijgt voelt het allemaal zo nutteloos :disappointed_relieved:

1 like

Ik had op mn 11e al mn eerste folderwijk maar dat was omdat ik graag snoep en chocola wilde kunnen kopen en eten wanneer ik dat wilde.

Op m’n 18e had ik volgens mij iets van 5.000 spaargeld (gespaard door mn ouders + verdiensten van bij bijbaantjes) maarrr aan het einde van mn studietijd was daar 0 van over.

Veel snoep gekocht.

1 like

Haha dit is zo herkenbaar tot ik het een keer ā€˜per ongeluk’ zag staan en een week paniekaanvallen heb gehad. Uiteindelijk een plekje gegeven en plan gemaakt om af te lossen, dus toch wel goed geweest.

2 likes

Heb jij een krantenwijk/folder wijk gehad?

• Nee
  • Ja vond t leuk
  • Ja vond t niet leuk

0 stemmers

En heb je ooit achter de kassa gezeten?

• Nee
  • Ja leuk
  • Ja niet leuk

0 stemmers

(Ik heb een jaartje in de Intratuin gewerkt en vond ik best leuk)

En in een callcenter gewerkt?

• Nee
  • Ja leuk
  • Ja niet leuk

0 stemmers

op welk apparaat zit jij op internet? dus niet gamen of iets

• Laptop
  • Computer
  • iPad of tablet
  • Mobiele telefoon
  • Iets anders

0 stemmers

Ging net even kijken en als ik het nu zou gaan doen zou je dus 10.61 per uur verdienen. En dan heb je 2 uurtjes per dag, 21 euro per dag om fucking vroeg uit bed te gaan en langs deuren te gaan. Wat weeeeinig.

1 like

Ja stage vergoeding lol.
Van de week vroeg een leerling voor de lol (& z’n juf zat er bij!; ā€œmaar juf! Hoeveel verdien jij dan hier?ā€
ā€œā€¦niks?ā€ :rofl:🄲

In de studie modus blijvende.
Kreeg jij stage vergoeding? (Uitgaande van je langste / laatste stage)

• Ja
  • Nee
  • nooit stage gelopen

0 stemmers

& hoeveel?

• 1-100
  • 101-200
  • 201-300
  • 301-400
  • 401-500
  • Meer dan 500
  • Ik heb nooit stage gelopen
  • Ik zei toch al nee.

0 stemmers

3 likes

Ja echt kut. En ik werk zo hard er naast (4 dagen stage, 2 dagen krant, wanneer het kan flink fietsen) en die stomme loonheffing ook overal op

2 likes

Ja jij werkt echt veel volgens mij, maar vind het ook zo leuk dat jij alles probeert en overal wel iets leuks in vindt. Gelukkig bijna klaar met je stage (en de minimale vergoeding) toch?

2 likes

Omg echt :o:

@Nysmn ja is ook echt… maar ik kan ook niet niks doen en ik haaat vakantie hebben. Word daar heel lamlendig van. Maar ja soms zou ik wel willen dat ik meer rust in me had ofzo.

5 likes

De leraren in opleiding voor mijn vak, geschiedenis, kregen geen vergoeding. Want ze hadden je niet nodig, je was ze tot last dus je moest blij zijn dat je überhaupt bij die scholengemeenschap stage kon lopen :fu:. Dat betekende ook een schraler kerstpakket dan de rest en gƩƩn cadeau bij de jaarsluiting. En dat alles kregen de betaalde stagiairs wel. Kan daar nog fucking boos om worden, teringhonden. Notabene m’n eigen middelbare school 🄲.

3 likes

Ik krijg een droge keel en ga mn kaken heel erg aanspannen

1 like

Even een vraag tussendoor. Voor de mensen met een gigantische studieschuld. Gaan jullie hem helemaal terug betalen? En val je in het oude of het nieuwe stelsel? Ik heb een absurd hoge studieschuld en ik betaal in 15 jaar ongeveer de helft af en daarna wordt de rest kwijtgescholden.

Vind je jouw studieschuld hoog?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ga je hem helemaal terug betalen?

• Ja
  • nee

0 stemmers

Val je in het oude of het nieuwe stelsel?

• Oud
  • Nieuw

0 stemmers

Ik dacht dat je in het onderwijs sowieso niks kreeg haha?
Maar dit is wel extra kut :grimacing:

2 likes

Nee normaliter kreeg een LIO aka vierdejaars fulltime stagiair 600/700 euro pm ofzo? 10 jaar geleden wel :tipping_hand_woman:

3 likes

Krantenwijk 3 weken in de zomervakantie, invallen voor iemand die op vakantie was.
Overdag ging ik bollen pellen en dan had mijn moeder de kranten gevouwen en ging ik 's middags/vroege avond de weekkrantjes bezorgen. Dat was echt ellende. Verdiende ZO weinig

Dat zal dan wel een verschil zijn met PO (& VSO/PRO). Maar dan had je dus een ā€œonnodigā€ vak gekozen om te doceren en was je fucked. Wtf :upside_down_face:

1 like

Ja als 18+er wel he haha geen idee hoe t zou zijn als ik 15 ingevuld had. Of was jij ook 18+ toen jij dat deed?

Ik ga wel helemaal terug moeten betalen. Verdien ā€˜te veel’. Vind mijn schuld medium en ik zitten in een soort midden? stelsel. Dus niet die 35 jaar maar ook niet het stelsel van 15 jaar waarin ik eigenlijk hoor te zitten, want ik heb het aan laten passen naar het destijds nieuwe 15jaars stelsel.

1 like