Werden jouw vervoer en extra uren betaald?
Ik vind het ook dubbel hoor, ik geloof inderdaad dat we niet mogen klagen over ons inschrijvingsgeld bv tegenover NL maar daar is dan weer een leenstelsel de norm. Ik vind het gewoon nog altijd zuur dat onze opleiding stagevergoeding beloofd werd in ons laatste jaar, aangezien we dan praktisch enkel stage lopen en als volwaardige medewerker meedraaien om dan toch de overheid zijn kar te zien keren en die belofte niet waar te maken.
Ja, dat was verplicht vanuit school, vervoer was dan een treinabonnement en kilometers als je met de auto kwam.
Ik heb nooit achter mijn geld moeten vragen wat dingen ook vermakkelijkten.
Het is minder dan die 100 euro per maand kan ik je vertellen. Sommige ziekenhuizen doen er alles aan om maar zo min mogelijk te hoeven uitkeren, lekker op zoek naar de mazen. Ik kreeg eens 68 euro, want alle maaltijdvergoedingen (waarvoor er destijds helemaal geen keuze was om deze wel of niet te omtvangen, je kreeg het gewoon, volgens mij omdat je officieel recht hebt op een vergoeding danwel een maaltijd bij diensten?) werden eraf gehaald, echt om te huilen. Gelukkig zijn er wel verenigingen die zich hardmaken voor een beetje waardering voor ons.
Edit: en die 100 euro is alleen volgens de cao ziekenhuizen en academische centra, dus best wat stages vallen hier niet onder (huisarts, veepleeghuis, ggz, wetenschapsstage), dus ik heb net bij mijn eindstage van 4 maanden in de ggz zo goed als gefunctioneerd als basisarts maar recht op nul euro
Haha ja die 100 is ook nog eens bruto en als je niet in een ziekenhuis zit krijg je hem niet eens ben echt aan het aftellen naar mān diploma. Ik wil geld.
Oh je edit kwam net na mān bericht š„²
Ja vind dit echt schandalig. Heb bij vrienden gezien hoe uitputtend co-schappen kunnen zijn en de uren die werden gemaakt. En dan niet eens een vergoeding ontvangen! Ik snap(te) er niets van.
Ik ben ook aan het aftellen haha Jij zit ook al tegen het einde toch, hoe lang moet je nog?
Je favo chipsmerk
- Lays
- Croky
- Pringles
- Kettle
- Tyrrells
- Burts
- Doritos
- Huismerk supermarktchips
0 stemmers
Nu meerkeuze
- Lays
- Croky
- Pringles
- Kettle
- Tyrrells
- Burts
- Doritos
- Huismerk supermarktchips
0 stemmers
Ja zoiets begreep ik ook al, wat een grap. Ik hoorde laatst wel dat de GGZ instelling waar ik werk wel een vergoeding geeft aan co-assistenten, ook al is dat dus niet verplicht, dus dat vond ik wel netjes.
Nja, straks je eerste salaris en dan is alle ellende snel weer vergeten
Ja klopt! Ben nu nog bezig met een keuzecoschap en dan mān scriptie. Dus halverwege mei! Jij?
ooooh ja die vind ik echt smerig, maar volgens mij zijn ze wel populair
Ik doe het precies andersom en zit nu in mān wetenschappelijke stage. Hopelijk in april klaar!
Nagenoeg tegelijkertijd dokter!
Lievelingsš
chio: pombƤr en heartbreakers!!
Ja, leuk! Helemaal klaar voor
Nee ik ook niet⦠was niet de enige bezuiniging hoor maar vond het echt zoān zwaktebod, echt het laaghangende fruit gewoon
Hahahahahah precies hoe ik me voel
Is dit een waargebeurd verhaal?
Knap dat je gelijk wat er van zei! Ik vind het goor maar sta waarschijnlijk met een mond vol tanden er naar te kijken en zeg niks omdat ik er niet op kom.
Ook voor corona moest horeca personeel al in de elleboog hoesten. Iig ik leerde dat jaren geleden al toen ik achter de bar stond.