Stel je persoonlijke vraag #32

Huh, ik wist helemaal niet dat taakstraffen ook werken in een ‘gewone’ winkel of horecazaak konden zijn? Krijgt zo’n bedrijf dan gewoon gratis werk, of betaalden ze jouw loon aan bureau halt?
Ik dacht dat dat altijd dingen voor de gemeente zoals afval prikken (haha beetje stereotype misschien) of meer maatschappelijk relevante dingen zoals helpen een bejaardentehuis oid zou zijn.

2 likes

Ik heb op mijn 13e met een vriendin een ketting gepikt bij de H&M. Heb toen 12 uur in een politiecel gezeten en ik kreeg uiteindelijk een taakstraf in de betreffende H&M van 40 uur waar we als paria’s werden behandeld door de rest van het personeel.
Ik vind het prima dat ik ben gestraft, maar ik word wel boos als ik zie dat een volwassen verkrachter er met een taakstraf van 100 uur ofzo vanaf komt. :roll_eyes:

13 likes

Oh ik had niet door dat het dezelfde zaak was. Ik dacht dat je gewoon random in een winkel werd geplaatst haha. Dat maakt het wel iets logischer maar ook wel meer awkward (wat waarschijnlijk ook de bedoeling was)

1 like

Ik vind het om eerlijk te zijn wel heftig dat jullie als jonge tieners voor een ketting van aannemelijk 10 euro zo’n straf hebben gekregen, hoor! Ik vind het wel erg uit verhouding, ik denk dat je op je dertiende met een stuk minder al genoeg was geschrokken…

9 likes

Ja als je bij verschillende dure winkels hebt gestolen begrijp ik zo’n straf al beter (al vind ik het erg kwalijk om te lezen dat er verder niks is gedaan met je achtergrondsitiatie)! Je moet als kind natuurlijk niet het idee krijgen dat je ermee weg kunt komen, of dat je als je duizenden euro’s aan spullen steelt uiteindelijk misschien een keertje een waarschuwing of een kleine straf krijgt, maar als je een dertienjarig meisje bent en met een dertienjarig vriendinnetje een plastic ketting steelt bij de H&M hoef je volgens mij echt niet zo hard aangepakt te worden om te les te leren, zeg. :woozy_face:

1 like

Stel je zou nu (opnieuw gaan) studeren en deze eenheid als woning aangeboden krijgen als de woningnood ontzettend hoog is. Hoeveel zou je maximaal willen betalen voor deze bezemkast?

• 50
  • 100
  • 150
  • 200
  • 250
  • 300
  • 350
  • 400
  • 450
  • 275
  • 375
  • 175
  • 75
  • 475
  • 500
  • meer dan 500 namelijk
  • bury me alive plz
  • ik ga niet studeren

0 stemmers

Dit is iets uit Polen…

Zo, over gevangeniscellen gesproken
Hier mogen ze echt geen huur voor vragen.

6 likes

Ik heb wel als taakstraf een dag in de Albert Heijn moeten werken terwijl mijn ‘vergrijp’ daar echt helemaal niks mee te maken had (spijbelen lol).

2 likes

Ik vind dat echt vreemd!

whattttt dat is toch bizar.

@LaPetiteRobeNoire Ja was ook echt heel kut want het was op zaterdag en daar kwamen allemaal mensen die ik kende enzo. En ik moest echt een teringklus doen natuurlijk die ze speciaal overlieten aan de taakstraffers waarbij ik de hele tijd mijn handen sneed dus aan het einde van de dag lagen mijn handen echt volledig open. Verder ook vrij weinig van geleerd verder maar goed.

Dat vond ik ook! We moesten ook allemaal kledingstukken inleveren (want daarmee zou je jezelf potentieel kunnen verwonden) en werden toen apart van elkaar in een koude betonnen cel gegooid zonder trui of deken ofzo. En iedereen deed inderdaad bijzonder onaardig, bijna alsof ze een act aan het opvoeren waren om ons een lesje te leren. Nouja, die hebben we geleerd hoor. :+1: Vooral van het feit dat ik zonder bh (want ingeleverd) in een roze doorschijnend topje werd verhoord door twee mannelijke agenten. Mijn haar was toen helaas te kort om mijn puberborstjes te kunnen verbergen. :+1: :+1: :+1: Als ik hier aan terugdenk word ik echt boos. Dat die vrouwelijke agenten ook niet ff zeiden van hier meid, pak desnoods iemands sjaal om om je heen te wikkelen ofzo?

3 likes

Nouja, je hebt vast gelijk, maar op mijn 13e zag ik dat niet zo.

1 like

Maar ze voelde het op haar 13e toch, dan ben je sneller geïntimideerd.

Met die logica kan je ook zeggen “die pester was zelf ook een onzeker kind en boeiend wat zo’n dom iemand van je vindt” maar het is juist omdat je het meemaakt als jongere dat het zo’n indruk achterlaat.

2 likes

Ja maar in mijn herinnering was het ook disproportioneel voor het vergrijp. En ik geloof dat ik dat nu nog steeds vind. Heeft niets met mijn achtergrond ofzo te maken, meer voor het feit dat we 13 waren en … een ketting van nog geen 10 euro hadden gepikt?

2 likes

Dat was het ook? Bijzonder als in, ik had nog nooit meegemaakt dat iemand zo onaardig deed tegen me. Dus voor mij was het ook bijzonder onaardig. Als in, ze keken je expres niet aan, waren erg hardhandig en super bot en kortaf. Dus ja, dat was / is voor mij bijzonder onaardig.

Heb jij weleens pijn bij seks (gehad)?

• Altijd
  • Vaak
  • Soms
  • Vrijwel nooit
  • Nooit gebeurd
  • Nvt

0 stemmers

Ik loop er nu voor bij een bekkenbodemfysio en er gaat een wereld voor me open. Seks hoort eigenlijk geen pijn te doen, maar dat gaat volgens mij voor zoveel vrouwen niet op….

2 likes

Lust jij kamille thee?

• Ja dat vind ik lekker
  • Ik drink het op maar is niet m’n favoriet
  • Nee bah dat weiger ik te drinken

0 stemmers

Geïnspireerd op de thee-adventskalender

Ik vind het niet lekker maar het is wel mijn holy grail bij keelpijn. Dagje kamillethee en de volgende dag is de keelpijn echt voorbij.

1 like

Heel slecht, maar hoeveel
Tijgerpunten heb jij? :joy:

(Tijgerpunten geven aan hoe wild iemands seksleven is. Het behaalde aantal punten is een gewogen optelsom van waar, met wie en hoe je seks hebt gehad. Tijgerpunten verschillen voor mannen en vrouwen en zijn afhankelijk van onder andere je leeftijd. Het is de tegenhanger van de Pandapunt, welke juist aangeeft hoe soezig je seksleven is.)

• 0-10
  • 11-20
  • 21-30
  • 31-40
  • 41-50
  • 51 en hoger

0 stemmers

1 like

Ik gebruik dat alleen maar als ik last heb van mn ogen :joy:

1 like