Stel je persoonlijke vraag #32

Als je van je spaargeld je volledige studieschuld (+ die van een eventuele partner) aftrekt, op wat voor een saldo kom je dan uit? Anoniem

• Een positief saldo (spaargeld is hoger dan de studieschuld)
  • Een positief saldo (sowieso geen openstaande studieschuld)
  • Een negatief saldo (ondanks spaargeld)
  • Een negatief saldo (sowieso geen spaargeld)
  • Precies 0 / Anders

0 stemmers

2 likes

Thanks voor deze, want ik heb wel een flinke spaarrekening maar een nog veeeel hogere studieschuld dus weet steeds niet wat te stemmen.

1 like

Mijn spaarrekening bestaat ook voor 90% uit een spaarpotje genaamd ‘DUO’ :upside_down_face:

Welke eyelinerkant heeft jouw voorkeur

• Links
  • Rechts

0 stemmers

1 like

Bij haar links, voor mezelf rechts (also love Alexandra)

7 likes

Hahah duurde ff voor ik hier Google van had gemaakt. Ik dacht wat voor woord is dit dat iets van mama moet voorstellen :sweat_smile:

1 like

Wat grappig dat er op elk onderdeel wel iemand gestemd heeft.
Ik dacht altijd dat die draaiende abstracte figuren of gefilmde kinderen maar opvulling waren maar blijkbaar waren er ook daar fans van :sweat_smile:

1 like

Haha ik heb meer uitleg nodig. Wat is picknicken?

10 likes

Zie nu echt voor me dat ze dan dit door de kamer gooien

122 likes

Bij ons heet dat strooien denk ik? Snoepgoed gooien?

Dit is in NL geen typisch sinterklaassnoep, van die kleine koeklettertjes ook niet.
Dit is ons strooigoed en daar werd idd hetzelfde mee gedaan

15 likes

Dat gebeurde alleen op school. Lekker snoep rapen van de vloer :sweat_smile:

12 likes

Hahaha ik hou van vlaamse woorden die hier wat anders betekenen. Je zou maar iemand kwetsen als je picknick naar hen gooit.

10 likes

Dacht eerst dat je het spelletje zakdoekje leggen bedoelde. Ook door associatie met een picknick kleed denk ik :rofl:

3 likes

Mijn opa kwam altijd in de woonkamer snoepgoed strooien en m’n moeder had dan vaak vooraf gestofzuigd zodat de vloer niet al te vies was. Never forget dat opa een keer perongeluk in de hondenpoep was gaan staan toen hij zich nog even naast ons huis op een grasveldje verstopt had, en vervolgens de hele woonkamervloer bedekt was met een combinatie van strooigoed en hondenkak :joy:

33 likes

Whaha, ik zie al helemaal voor me dat je als kind dan buiten op de grond zit te spelen en je moeder een stuk brood naar je kop gooit, van hier, ga maar picknicken! :rofl:

10 likes

Bij ons zijn het nicnacjes.

2 likes

Haha ja dit en dat je dan opeens verplicht moest picknicken

Mijn ouders hebben wel eens een spoor van pepernoten gemaakt. Dat spoor moest je volgen om bij je cadeautje te komen ipv een cadeautje in je schoen

4 likes

Als je in geschreven/getypte tekst een tweeklank wil verlengen (dus ‘heeeeel’ in plaats van ‘heel’, maar dan met au/ou/ei/ij/ui), hoe doe je dat dan?

• Ik verleng de eerste letter (koooooud)
  • Ik verleng de tweede letter (kouuuuud)
  • Ik verleng ze allebei, eerst de één en dan de ander (kooouuud)
  • Ik verleng ze allebei, om en om (kouououd)
  • Ik doe het nog anders:
  • Ik doe dit nooit
  • Het verschilt per klank of woord

0 stemmers

2 likes