Ik kan het nog steeds niet loszien van je vaste lasten. Het is logisch dat je met 1700 tevreden kan zijn als je netto huur 400 euro is. Dan houd je 1300 over. (Bruto/netto buiten beschouwing gelaten). Maar als je huur 1000 euro is heb je dus al 2300 nodig om op het zelfde bedrag te komen.
Ik wil ook wel huren voor 400 maar dat zit er niet in, dus wil ik meer geld. Ik houd daar ook rekening mee als ik een vacature zie staan. Mijn vaste lasten zijn zoveel, ik wil minstens zoveel verdienen.
Ja maar je zou dus wel kunnen huren voor 400, maar dat wordt dan een studio, want nergens vind je voor 400 een villa. Niet dat je huidige huis opeens 400 euro wordt. Dus dan is de vraag; zou je happy zijn in een studio?
Dus daarom zei ik los van je vaste lasten want je gaat leven naar je salaris, en in dit geval kom je dus wel gemakkelijk aan een huis dat ongeveer op dat level zit; dus je zou een studio kunnen huren voor 400, sociale huur appartementje van 700 etc.
daar betaal ik niet eens mijn huur van
Haha waar vind je nu nog een studio voor 400 euro? En met een nettosalaris van 1700 kom je niet in aanmerking voor sociale huur vgm
Hangt er heel erg vanaf waar je woont, in mijn stad is dat echt onmogelijk (ik huur nu wel voor ongeveer zoān bedrag maar dan woon je wel met huisgenoten).
Ook woningnet. Of 500 misschien.
Of je deelt een woning met iemand en hebt beide je eigen studiootje en deelt de keuken ofzo. Als je niet in een grote stad woont kan dat best.
Lijkt me wel. Ik kijk net bij een woning op woningnet en er staat voorwaarden: Uw inkomen is niet hoger dan ⬠44655, maar misschien verschilt dat dan per stad.
Hallo jij woont in een land met heel veel lekker eten, je moet ergens voor betalen
Huh hoezo denk je dat? Zou niet best zijn als je met zoān inkomen geen sociale huur kan krijgen. Volgens mij kan dat overal juist wel. Ik verdien zelfs te weinig voor veel sociale huurhuizen haha. (Al ben ik zzper en door alle aftrekken is mijn geregistreerde inkomen onder de 10K, in werkelijkheid verdien ik wel wat meer)
Maar wat jij zelf zegt, de salarissen zijn ook hoger. Waarom ga je dan dit met elkaar vergelijken. Of misschien lees ik je posts verkeerd hoor
Maar jullie verdienen dan ook meer dan 70.000 per jaar?
Nou ik niet hoor 
Oh my bad, dat dacht ik.
Wel zo dat je boven een bepaald inkomen geen huurtoeslag meer krijgt bij sociale huur. Dat is rond de ~23.000 per jaar. Daaronder krijg je dus vaak nog een paar honderd huurtoeslag wanneer je sociaal huurt.
Ik snap wat je zegt maar tegelijkertijd zou het nog fijner zijn als je die toeslagen niet nodig had (geen gezeik met de Belastingdienst als er eens wat veranderd)
Edit: het staat er een beetje raar maar wat ik bedoel is dat je huur dus gewoon voor jou betaalbaar zou zijn en je hier geen huurtoeslag voor nodig hebt, en voor je andere lasten idem
Ik ben gewoon verbaasd! Ik heb nooit op mijzelf gewoond in Nederland dus ik heb een heel ander referentiekader. Een heel groot deel van mijn loon gaat gewoon naar mijn huur en dat vind ik echt zo zonde. En ik woon in een oud klein appartement 
Maarja je kan inderdaad niet twee verschillende landen met elkaar vergelijken.
jawel hoor je mag jaarlijks 40000 euro verdienen voor een sociale huurwoning, daar kom je dus bij lange niet aan met 1700 netto.
Soms zie je van die oproepen voorbij komen van studenten die voor hun kappersopleiding een opdracht moeten uitvoeren en een model zoeken. Bijv. voor verven of knippen.
Zou jij het aandurven om model te zijn bij zoiets?
- Ja
- Ja en ook weleens gedaan
- Nee
0 stemmers
Ik zou het niet aandurven ahha maar wel een beetje afhankelijk van wat voor opdracht. Puntjes knippen vind ik niet zo spannend bijv in tegenstelling tot verven of laagjes knippen.
Heb dit twee keer gedaan en twee keer moeten huilen, terwijl mijn haar mij helemaal niet zo interesseert. Het was echt dramatisch slecht en zou dit nooooooit meer doen.
Ik heb dit wel eens gedaan. Was niet voor een specifieke opdracht, ik mocht gewoon zelf aangeven wat ik wilde. Plus dat de leerkracht het knippen goed controleerde. Kun je rustig doen dus!
Oh, haha, totaal andere ervaring dan @Barend dus!
Ik heb het een keer gedaan. Het zouden blonde highlights worden, maar het werden echt van die blonde Almere-plukjes langs mijn voorhoofd. Toen zei de instructeur dat ze het ānormaal gesprokenā natuurlijk zouden oplossen, maar nu ik toch maar een model was niet
echt janken.