Nou ik niet hoor
Oh my bad, dat dacht ik.
Wel zo dat je boven een bepaald inkomen geen huurtoeslag meer krijgt bij sociale huur. Dat is rond de ~23.000 per jaar. Daaronder krijg je dus vaak nog een paar honderd huurtoeslag wanneer je sociaal huurt.
Ik snap wat je zegt maar tegelijkertijd zou het nog fijner zijn als je die toeslagen niet nodig had (geen gezeik met de Belastingdienst als er eens wat veranderd)
Edit: het staat er een beetje raar maar wat ik bedoel is dat je huur dus gewoon voor jou betaalbaar zou zijn en je hier geen huurtoeslag voor nodig hebt, en voor je andere lasten idem
Ik ben gewoon verbaasd! Ik heb nooit op mijzelf gewoond in Nederland dus ik heb een heel ander referentiekader. Een heel groot deel van mijn loon gaat gewoon naar mijn huur en dat vind ik echt zo zonde. En ik woon in een oud klein appartement
Maarja je kan inderdaad niet twee verschillende landen met elkaar vergelijken.
Dat is voor veel mensen die (alleen) huren in Nederland denk ik ook zo? Ongeveer 50% van mijn loon gaat naar huur (maar misschien is het bij jou nog hoger)
Maar het is idd lastig te vergelijken.
jawel hoor je mag jaarlijks 40000 euro verdienen voor een sociale huurwoning, daar kom je dus bij lange niet aan met 1700 netto.
Soms zie je van die oproepen voorbij komen van studenten die voor hun kappersopleiding een opdracht moeten uitvoeren en een model zoeken. Bijv. voor verven of knippen.
Zou jij het aandurven om model te zijn bij zoiets?
- Ja
- Ja en ook weleens gedaan
- Nee
0 stemmers
Ik zou het niet aandurven ahha maar wel een beetje afhankelijk van wat voor opdracht. Puntjes knippen vind ik niet zo spannend bijv in tegenstelling tot verven of laagjes knippen.
Heb dit twee keer gedaan en twee keer moeten huilen, terwijl mijn haar mij helemaal niet zo interesseert. Het was echt dramatisch slecht en zou dit nooooooit meer doen.
Ik heb dit wel eens gedaan. Was niet voor een specifieke opdracht, ik mocht gewoon zelf aangeven wat ik wilde. Plus dat de leerkracht het knippen goed controleerde. Kun je rustig doen dus!
Oh, haha, totaal andere ervaring dan @Barend dus!
Ik heb het een keer gedaan. Het zouden blonde highlights worden, maar het werden echt van die blonde Almere-plukjes langs mijn voorhoofd. Toen zei de instructeur dat ze het ‘normaal gesproken’ natuurlijk zouden oplossen, maar nu ik toch maar een model was niet echt janken.
Ik had vroeger geen geld voor de kapper en kappersschool was 2,50 voor knippen dus ik heb me daar een paar jaar laten knippen. En ook wel eens verven en/of krullen of permanent zonder vloeistof enzo
Excuse me
Ik denk toch dat je het niet los kan zien.
Ik heb 3 jaar een hele eengezinswoning gehad waar ik antikraak woonde voor 165 euro per maand en een baantje waar ik maar 1650 per maand bruto verdiende. Maar omdat m’n woonlasten zo laag waren hield ik niet heel veel minder over dan nu ik meer dan het dubbele verdien, maar wel een hypotheek te betalen heb.
Denk dat je dan beter kan vragen wat iemand netto wil overhouden na vaste lasten om te vinden dat ie comfortabel kan leven.
Draag jij je sporthorloge/smartwatch ook 's nachts?
- Ja
- Nee
- Ik heb niet zo’n horloge
0 stemmers
Ik heb sinds gisteren een Fitbit (via vinted want duur) en vind het helemaal geweldig. Net zat ik op de fiets en kreeg een melding dat ie m’n workout herkende en liet ie zien hoeveel calorieën ik had verbrand
Zou jij nu, zonder het op te zoeken, kunnen beschrijven of uittekenen hoe een Nederlands politie-uniform er tegenwoordig uitziet? Als ik me een politieagent voorstel kan ik me eigenlijk alleen maar zo’n ouderwets blauw uniform voorstellen terwijl die dingen er al lang anders uitzien
- Ja, dat weet ik precies
- Als ik m’n best doe kom ik aardig in de buurt
- Ik denk dat ik het wel zo ongeveer weet
- Nee geen idee
- Anders
0 stemmers
Ik vind ze zo lelijk met dat geel en die gekke petjes maar daarom weet ik wel ongeveer hoe ze eruit zien Ik vind het er ook niet uitzien als een politieuniform eigenlijk, dat hoort er toch zo uit te zien
Oh ja of hier heb ik ook nog wel een zwak voor
Ja, maar alleen door Bureau Hofstad/Eindhoven etc.
Haha ik heb nergens een zwak voor want acab maar snap wel precies wat je bedoelt, ik vind dat eerste inderdaad veel meer een ‘echt’ uniform