Voor werk elke (werk)dag helaas
Prive alleen met vrienden in het buitenland
Zijn er gesprekken die je in het ov hebt gehoord jou altijd bijgebleven?
- Nee
- Een enkele
- Ja meerdere
0 stemmers
Ja oprecht één: “Mijn vriend moet wel écht een HBO studie gaan doen, anders zit er toch geen toekomst in?!”
Never forget dat ze daarna samen met mij mijn school in liep waar alleen MBO opleidingen zitten.
Ik was denk ik een jaar of 14 en ging dagelijks met de trein naar school. Die dag ging ik weer naar huis en ik zat in een trein met van die hokjes die je kan afsluiten met een deur en waar dan 6 stoelen staan. Er kwam er een man tegenover me zitten en hij droeg een lange jas die hij een soort onhandig dicht hield en zijn handen zaten onder zijn jas. Ik zag in m’n ooghoek al dat hij een soort beweging maakte en was continu oogcontact aan het zoeken en aan het glimlachen maar ik besteedde er geen aandacht aan. Tot hij me dus een hand wilde geven en ik dat uit een soort reflex deed. Ik weet nog precies hoe zijn hand voelde heel erg warm en klam. En toen besefte ik me dus dat hij zich aan het aftrekken was waar hij daarna ook mee doorging.
Ben jij bekend met ‘lace code,’ dus de betekenis van verschillende kleuren veters (voornamelijk in Dr Martens)? Rood, wit, geel en paars zijn de bekendste kleuren.
- Ja, en ik weet van alle kleuren wat ze betekenen
- Ja, en ik weet van één of een paar kleuren wat ze betekenen
- Ja, maar ik weet niet wat de kleuren betekenen
- Wel eens van gehoord geloof ik
- Wat?
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Lace code
Lace code is ontstaan in de punkscene in de jaren '70, voornamelijk onder skinheads. Met rode veters in je docs gaf je aan dat je een dedicated skinhead was, en witte veters stonden voor white supremacy. Later werd daar door het niet-nazi gedeelte van de punkscene op gereageerd, met gele veters die voor anti-racisme stonden en paars voor gay pride. Tegenwoordig is het niet meer zo bekend maar veel mensen vermijden rode of witte veters in hun docs nog wel, in de US verkoopt Dr Martens die kleuren veters zelf ook niet.
Een man in de trein die zich aan het aftrekken was. Ik was de enige die in die coupe zat en hij zat precies door de 4 zits heen naar me te gluren. Het was een van de eerste keren dat ik alleen met de trein ging (in het buitenland), ik was toen een jaar of 14. Eerste piemel die ik ooit gezien heb en niet aan een gezinslid vast zat. Heb daar echt veel last van gehad toen. Maar ik besefte me pas jaren later dat dit echt niet normaal is en hartstikke strafbaar.
Oh wow, die je nietsvermoedend rode schoenveters in je doc martens (want, matcht zo goed bij zwart ) denken mensen dat je een neo nazi bent…
Kan me niet voorstellen dat dat nu met die enorme populariteit van doc martens nog steeds gebruikt wordt!
Volgensmij weet ik dit zelfs via het forum!
Komt eens in de zoveel tijd voorbij
Nee het is nu een beetje op een gek punt inderdaad, waar veel mensen het niet meer kennen maar sommigen nog wel. En daardoor is de kans natuurlijk groot dat iemand gewoon nietsvermoedend dacht ‘oh leuk rode veters!’ dus het zegt ook niet zo veel meer dan
Als je 1 van deze vervoersmiddelen moet kiezen, waar voel jij je over het algemeen het meest veilig in?
- Metro
- Tram
- Trein
- N.v.t. ik reis niet of nauwelijks met tram trein metro
0 stemmers
Ik vind overal de metro wat onguurs hebben.
Tram omdat je daar de chauffeur kan zien/bereiken. In een lege trein of metro is er niemand die je om hulp kan vragen
Zou je je (hypothetische) kind alleen met de metro laten gaan zegmaar vanaf 12/13 jaar? En die gebruikt dan wel altijd dezelfde lijn van en naar huis. Oh en in Nederland of België.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja ik zat daar ook aan te denken, en je kan heel snel uitstappen etc. Dus in een echt noodgeval ben je denk ik het meest veilig in een tram.
Ik moet altijd met de auto naar m’n werk want er is geen ov verbinding. Hier in de regio hebben we helemaal geen tram of metro, ook niet in de steden dus ken dan alleen echt goed het gevoel in een trein.
Ik houd van de metro, maar komt ook omdat ie voor mij nostalgisch voelt. En ik reis er nu eigenlijk altijd mee als het drukker is en vaak boven de grond, dus dan is het ook prima. Maar de trein is wel no 1
Waarom voelt ie nostalgisch?
Als kind veel mee gereisd! Dus dat hele ongure vind ik juist heerlijk Lekker schommelen op crappy stoeltjes in donkere tunnels in de grote stad
In Nederland of? Ik heb er als kind wel veel mee gereisd in het buitenland maar in Nederland echt heel zelden. Ik denk altijd alles kan je wel bijna met de fiets in metrosteden in Nederland bereiken.
Nee wel NL. Makkelijk voor grote afstanden of als je van net buiten de stad komt. Ik vind dat de metro’s er tegenwoordig trouwens wel echt beter uit lijken te zien (en schoner?). Stations zijn nog steeds wel koud
Edit in de trein heb je trouwens wel slecht overzicht over wat er gebeurt aan boord, in de metro is alles veel meer open
Hahaha dat laatste, ik klaag al jaren dat alle stations in Nederland koud zijn. Ik kom bijna nooit in de metro in Nederland maar ik denk ook dat we een iets te klein land hebben en metronetwerk om echt heel onguur te zijn. Ik ben als tiener in spanje wel vaker bang geweest in de metro, ik denk dat ik dat in Nederland veel minder zou hebben.