Stel je persoonlijke vraag #32

Er ging ooit een Duitse vrouw met haar kind in de vierzits naast me zitten in de stilte coupé. Meteen praten en weet ik het. Echt alsof je een fucking plaatje van iemand die z’n vinger op de lippen legt niet snapt. Toen heb ik gezegd ‘das ist ein Ruhestelle!!!’ En toen zijn ze opgetiefd. Geen idee of het taaltechnisch klopt, wel effectief.

6 likes

Gelukkig kan je tegenwoordig appen. Is hier al wel eens gedeeld, maar voor wie het nog niet opgeslagen heeft: +31613181318

11 likes

Jaaa, zuur en pittig zijn ook mijn favoriete smaken.

3 likes

Thnx, ik wilde hem er ook weer ingooien

Dacht laatst dat er iets ging escaleren en toen had ik alvast een bericht aan ze klaar gezet met het nummer van het treinstel er in. Maar was niet nodig :slight_smile:

1 like

Love wedstrijdjes, doe ik ook altijd bij het stoplicht met de auto. Niemand weet dat ze meedoen, maar winnen blijft leuk.

12 likes

Een keer wilde een dronken vent mij aanvallen, ik wilde uitstappen en hij kwam aangerend. Geen idee wat hij nou precies wilde, andere mensen hielden hem tegen. Ik was een soort van in shock. Ik moest zelfs blijven op het station en er kwam politie bij. Die politieman zat me zowat te smeken om aangifte te doen want hij wilde hem graag aanpakken zei hij. Ik heb geen aangifte gedaan, ik wilde alleen maar asap uit die situatie. Wat ze met die vent hebben gedaan geen idee. Wij mochten elkaar ook niet spreken en werden uit elkaar gehouden.

1 like

Videobellen:

• Doe ik nooit
  • Doe ik wekelijks
  • Doe ik maandelijks
  • Doe ik een aantal keer per jaar

0 stemmers

Ik ga denk ik nooit begrijpen waarom mensen videobellen die elkaar ook regelmatig in real life zien. Zo irritant, je hoeft het hoofd toch niet te zien om elkaar te spreken? Ik kan echt instant chagrijnig worden als ik word gevideobelt. :unamused: en ik moet ook altijd weer uitleggen waarom ik niet wil videobellen. Nou gewoon omdat het kut is en irritant.

3 likes

Heb jij vrienden/familie die niet appen maar alleen willen bellen?

• Ja meerdere
  • Een enkele
  • Nee

0 stemmers

Mijn vader heeft geen mobiele telefoon dus ik bel alleen met hem, meestal via de huistelefoon en soms via de mobiel van mijn moeder

2 likes

Voor werk elke (werk)dag helaas
Prive alleen met vrienden in het buitenland

3 likes

Zijn er gesprekken die je in het ov hebt gehoord jou altijd bijgebleven?

• Nee
  • Een enkele
  • Ja meerdere

0 stemmers

Ja oprecht één: “Mijn vriend moet wel écht een HBO studie gaan doen, anders zit er toch geen toekomst in?!”

Never forget dat ze daarna samen met mij mijn school in liep waar alleen MBO opleidingen zitten.

11 likes

Ik was denk ik een jaar of 14 en ging dagelijks met de trein naar school. Die dag ging ik weer naar huis en ik zat in een trein met van die hokjes die je kan afsluiten met een deur en waar dan 6 stoelen staan. Er kwam er een man tegenover me zitten en hij droeg een lange jas die hij een soort onhandig dicht hield en zijn handen zaten onder zijn jas. Ik zag in m’n ooghoek al dat hij een soort beweging maakte en was continu oogcontact aan het zoeken en aan het glimlachen maar ik besteedde er geen aandacht aan. Tot hij me dus een hand wilde geven en ik dat uit een soort reflex deed. Ik weet nog precies hoe zijn hand voelde :nauseated_face: heel erg warm en klam. En toen besefte ik me dus dat hij zich aan het aftrekken was waar hij daarna ook mee doorging.

1 like

Ben jij bekend met ‘lace code,’ dus de betekenis van verschillende kleuren veters (voornamelijk in Dr Martens)? Rood, wit, geel en paars zijn de bekendste kleuren.

• Ja, en ik weet van alle kleuren wat ze betekenen
  • Ja, en ik weet van één of een paar kleuren wat ze betekenen
  • Ja, maar ik weet niet wat de kleuren betekenen
  • Wel eens van gehoord geloof ik
  • Wat?
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Lace code

Lace code is ontstaan in de punkscene in de jaren '70, voornamelijk onder skinheads. Met rode veters in je docs gaf je aan dat je een dedicated skinhead was, en witte veters stonden voor white supremacy. Later werd daar door het niet-nazi gedeelte van de punkscene op gereageerd, met gele veters die voor anti-racisme stonden en paars voor gay pride. Tegenwoordig is het niet meer zo bekend maar veel mensen vermijden rode of witte veters in hun docs nog wel, in de US verkoopt Dr Martens die kleuren veters zelf ook niet.

5 likes

Een man in de trein die zich aan het aftrekken was. Ik was de enige die in die coupe zat en hij zat precies door de 4 zits heen naar me te gluren. Het was een van de eerste keren dat ik alleen met de trein ging (in het buitenland), ik was toen een jaar of 14. Eerste piemel die ik ooit gezien heb en niet aan een gezinslid vast zat. Heb daar echt veel last van gehad toen. Maar ik besefte me pas jaren later dat dit echt niet normaal is en hartstikke strafbaar.

Oh wow, die je nietsvermoedend rode schoenveters in je doc martens (want, matcht zo goed bij zwart :stuck_out_tongue_closed_eyes:) denken mensen dat je een neo nazi bent…

Kan me niet voorstellen dat dat nu met die enorme populariteit van doc martens nog steeds gebruikt wordt!

4 likes

Volgensmij weet ik dit zelfs via het forum!
Komt eens in de zoveel tijd voorbij :rofl:

3 likes

Nee het is nu een beetje op een gek punt inderdaad, waar veel mensen het niet meer kennen maar sommigen nog wel. En daardoor is de kans natuurlijk groot dat iemand gewoon nietsvermoedend dacht ‘oh leuk rode veters!’ dus het zegt ook niet zo veel meer dan

1 like

Als je 1 van deze vervoersmiddelen moet kiezen, waar voel jij je over het algemeen het meest veilig in?

• Metro
  • Tram
  • Trein
  • N.v.t. ik reis niet of nauwelijks met tram trein metro

0 stemmers

Ik vind overal de metro wat onguurs hebben.

2 likes

Tram omdat je daar de chauffeur kan zien/bereiken. In een lege trein of metro is er niemand die je om hulp kan vragen

15 likes