Zou je je (hypothetische) kind alleen met de metro laten gaan zegmaar vanaf 12/13 jaar? En die gebruikt dan wel altijd dezelfde lijn van en naar huis. Oh en in Nederland of België.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou je je (hypothetische) kind alleen met de metro laten gaan zegmaar vanaf 12/13 jaar? En die gebruikt dan wel altijd dezelfde lijn van en naar huis. Oh en in Nederland of België.
0 stemmers
Ja ik zat daar ook aan te denken, en je kan heel snel uitstappen etc. Dus in een echt noodgeval ben je denk ik het meest veilig in een tram.
Ik moet altijd met de auto naar m’n werk want er is geen ov verbinding. Hier in de regio hebben we helemaal geen tram of metro, ook niet in de steden dus ken dan alleen echt goed het gevoel in een trein.
Ik houd van de metro, maar komt ook omdat ie voor mij nostalgisch voelt. En ik reis er nu eigenlijk altijd mee als het drukker is en vaak boven de grond, dus dan is het ook prima. Maar de trein is wel no 1
Waarom voelt ie nostalgisch?
Als kind veel mee gereisd! Dus dat hele ongure vind ik juist heerlijk Lekker schommelen op crappy stoeltjes in donkere tunnels in de grote stad
In Nederland of? Ik heb er als kind wel veel mee gereisd in het buitenland maar in Nederland echt heel zelden. Ik denk altijd alles kan je wel bijna met de fiets in metrosteden in Nederland bereiken.
Nee wel NL. Makkelijk voor grote afstanden of als je van net buiten de stad komt. Ik vind dat de metro’s er tegenwoordig trouwens wel echt beter uit lijken te zien (en schoner?). Stations zijn nog steeds wel koud
Edit in de trein heb je trouwens wel slecht overzicht over wat er gebeurt aan boord, in de metro is alles veel meer open
Hahaha dat laatste, ik klaag al jaren dat alle stations in Nederland koud zijn. Ik kom bijna nooit in de metro in Nederland maar ik denk ook dat we een iets te klein land hebben en metronetwerk om echt heel onguur te zijn. Ik ben als tiener in spanje wel vaker bang geweest in de metro, ik denk dat ik dat in Nederland veel minder zou hebben.
Huh hoezo nee? Je kan toch je kind niet altijd naar de middelbare school gaan brengen als de school evt niet op fiets afstand is?
Mijn vriend moest alleen verschillende metro’s pakken vanaf Rotterdam Zuid toen hij 8 was ofzo, dat vond ik wel te ver gaan. Maar 12.
Niemand die hier op wilt stemmen? Ik zelf ook niet nee haha
Ik zou zeggen, pak de fiets, scooter wat je wilt. Ben er niet optegen maar zou geen voorstander zijn.
Ik zou eigenlijk nog eerder bang zijn voor een scooterongeluk, dan het kind met de metro laten gaan. Goed met het OV om leren gaan vind ik ook echt een essentiële skill op die leeftijd. Vaak ben je ook niet alleen maar met een groep mede stinkpubers met grote rugtassen.
Meestal moeten kinderen toch tijdens de spits of overdag naar school en terug naar huis dus ik zie er niet echt een probleem in. De metro in Rotterdam zit toch altijd vol met studenten, mensen die naar hun werk moeten etc. Niet echt onveilig.
Alleen ‘s avonds laat bepaalde stukken zou ik niet zo fijn vinden.
Haha dat laatste. Ja ik weet het niet, de moeder van mn oppasgezin toen was echt zo fel tegen met de metro reizen van haar 2 zoons. Dit was overigens Amsterdam en misschien is het in Rotterdam weer veel gebruikelijker.
Ja, maar dat zou ik ook met de fiets vinden laat in het donker op rustige stukken.
Ja, vind ik echt ongezond om je zoons daar zo bang voor te maken. Je zou maar een pleb aanraken. Was je ook hun oppas, of waren er wel jongere kinderen?
Elke dag meerdere keren met mijn vriend en wekelijks met mijn zusje.
Ik versta mensen slecht aan de telefoon en word dan gek van “wat zeg je? Ik versta je niet goed”. Een hoofd erbij helpt dan. Ooit volgens mij met m’n vriend mee begonnen doordat we een ruzietje moesten uitpraten en ik dan ook liever een hoofd zie.
We bellen alleen als we elkaar nu iets korts moeten vragen wat haast heeft of als we buiten zijn.
Ja ik was hun oppas, maar ze hadden 5 kinderen. Die 3 eronder paste ik het meeste op. Maar ik kende ze al vanaf dat ik een kind was dus ik ben ook de oppas van die 2 zoons geweest. Heb me zelf nooit bemoeid ermee uiteraard. Ze gingen en moesten naar school op de fiets. Hoe ze dat bij de andere 3 heeft gedaan heb ik nooit gevraagd. Moet wel zeggen dat dat mensen zijn uit een milieu die misschien uit principe alleen al niet hun kind met de metro willen laten gaan.
Ah a die landelijke gebieden helemaal afgelegen daar zou ik denk ik als ouder nog meer bezorgd om zijn om mn kind alleen te laten fietsen.
Ik weetniet eens wanneer ik voor het eerst alleen met de trein ging? De tram al wel als kind, metro niet.
Weet jij wanneer je voor het eerst alleen met de trein ging?
0 stemmers