Stel je persoonlijke vraag #32

Een nummer van Metallica, doet me denken aan de tijd met mijn ex. (En hoe hoe ik nu pas zie wat die relatie met me gedaan had.) Hoef er niet meer echt van te huilen maar krijg er wel een rot gevoel bij. Heel handig, mijn ouders gebruikten het nummer bij iets tijdens mij bruiloft :joy:
Die bruiloft was met dus niet met mijn ex!

2 likes

Hij is idd niet pittig, maar dat zure vind ik heeeerlijk. En je hebt ook een extra hot versie.

Laf Cholula trouwens ook. Wil ook nog eens bij Heatsupply bestellen.

Metellica - Nothing else matters, omdat het mij doet denken aan een persoon die overleden is en dit nummer werd op z’n uitvaart gedraaid.

2 likes

En dan vooral het stukje ā€˜for one so small, you seem so strong’ :cry:

7 likes

Begrafenis van mijn opa en uberhaupt abba doet me heel erg denken aan mijn opa en oma omdat ze op zondagochtend altijd naar zo’n duitse bejaarde zender luisterde waar die nummer voorbij kwamen

Begrafenis van mijn oma - en dit zong ze altijd en dan zei ze ā€˜dit liedje moeten jullie draaien als ik dood ben’

Dit luister ik als ik mijn heel erg kat mis en even keihard wil janken.

11 likes

Maar ik kan nog wel ff doorgaan, ben echt een jankbal.

5 likes

Love of my life

7 likes

Ik heb hier een speciale playlist voor. Opent met To Build a Home @Karl_Lagerfeld

18 likes

wings van birdy, die werd gespeeld op de uitvaart van m’n opa. moet altijd huilen als ik dat nummer hoor, ook al is het bijna 8 jaar geleden dat hij overleed. afgelopen week zat ik in de auto toen opeens dat nummer kwam en toen bam, de ugly cry. ik mis die man nog steeds :slightly_frowning_face:

2 likes

Gingerbread huis maken

• Heb ik weleens gedaan
  • Heb ik nog nooit gedaan
  • Vind ik leuk/lijkt me leuk
  • Ik krijg een woedeaanval en sla het huisje plat

0 stemmers

Bright Horses van Nick Cave and the Bad Seeds

Sloopt mij elke keer weer.

And everyone is hidden, and everyone is cruel
And there’s no shortage of tyrants, and no shortage of fools
And the little white shape dancing at the end of the hall
Is just a wish that time can’t dissolve at all

7 likes

Ik moet al janken door al deze verhalen te luisteren en ik heb nog geen liedje gehoord 🄲

22 likes

Na de begrafenis van m’n beste vriend zette ik de radio in de auto aan en kwam Big girls don’t cry op van Fergie, die kan ik nog steeds niet met droge ogen luisteren.
Dat ik je mis van Maaike Ouboter kwam uit in een periode dat het niet heel top met me ging, dus die is ook instant janken.

4 likes

Ja deze ook echt voor mij. Heb ook een hele spotify list met janknummers, kan dan echt bij elk lied huilen

Edit: heb er net weer ff naar gekeken. Ga nu alweer stuk bij Maria Mena - Habits, Sia - Whisperer en Bear’s Den - Above the Clouds of Pompeii :broken_heart:

Ik kreeg gister een appje van een oud-studiegenoot met de vraag of ik haar scriptie wil nalezen. Ze moet ā€˜m herkansen en heeft feedback gekregen van haar begeleiders, nu is ze benieuwd of ze de feedback voldoende verwerkt heeft. Ik ben de enige die ze kent die hetzelfde thema heeft gedaan en inhoudelijk mee kan kijken, dus daarom kwam ze bij mij uit. Verder heb ik haar nooit gesproken ofzo. Ze zei er eventueel een vergoeding voor over te hebben. Ik heb gewoon gezegd van yo, prima, stuur maar door. Nu ben ik er een uurtje mee bezig en best uitgebreid feedback aan het geven en denk ik: ben ik gek als ik hier niks voor vraag? Het is voor m’n gevoel ook anders omdat het geen vriendendienst is, maar misschien ben ik gewoon gierig (laat de ā€œje doet het toch wel gratis?!ā€ jokes maar komen)

• Ik zou een vergoeding vragen
  • Ik zou het voor niks doen

0 stemmers

En zo ja, hoeveel zou je fatsoenlijk vinden? Bijvoorbeeld voor twee uurtjes werk.

• Tussen de 5 en 10 euro
  • Tussen de 10 en 20 euro
  • Meer dan 20 euro
  • Anders?

0 stemmers

Ik zou geen vergoeding vragen maar wel na afloop zeggen dat je er toch wel lang mee bezig bent geweest. Hopelijk geeft ze je dan een flesje wijn ofzo voor de moeite. Maar echt geld hiervoor vragen vind ik overdreven

57 likes

Ik heb laatst iets soortgelijks gedaan voor een studievriendin (of nouja, ik heb haar masterscriptie nagekeken en ik heb haar research proposal vertaald). Zij wilde me graag vergoeden en ik heb gezegd dat ze me een keertje op een drankje mocht trakteren. Uiteindelijk zijn we eens samen gaan lunchen en heeft zij betaald.

Als jullie verder totaal geen contact hebben lijkt het me overigens prima om gewoon geld te vragen, ik zou het zelf alleen niet doen.

5 likes

Phoebe Bridgers - Funeral

1 like

Ook een mooi nummer ja, ik draai deze instrumentale versie ook vaak.

@the.rebel.club love Maria Mena, This too shall pass en Not OK zijn ook mooi

1 like

Oh en god only knows @KipTokTok

4 likes