Ja! Ik zie mijn vrienden dus ook meer als een gekozen familie. Ben met mijn eigen gezin (dus ouders) en zus ook wel heel hecht, maar veel van mijn vrienden ken ik al zo lang en heb ik zoveel lief en leed mee gedeeld dat zij ook familie zijn.
Of goeiemoggel
Hoe vaak heb jij het dat er een bekend iemand overlijdt, waar dan veel over in de media komt, terwijl je eigenlijk niet of amper weet wie het is?
- Heel vaak
- Regelmatig
- Soms
- Zelden tot nooit
0 stemmers
Prikspijt vind ik talig gezien het mooiste woord. Maar ik ga er niet echt op stemmen omdat ik het inhoudelijk een heel stom woord vind en het geen extra aandacht wil geven.
Mijn vriend heeft echt heel veel vrienden en verschillende vriendengroepen. Ik vind dat ook heel mooi om te zien. Ik heb maar 2 goede vriendinnen, komt wel een beetje doordat ik me altijd anders voelde op school en niet op mân plek zat. Zowel basisschool, als middelbare school. Wel zeg ik altijd tegen mijn vriend, dat ik het belangrijk vind dat hij zân vriendschappen wel onderhoud en dat het feit dat ik weinig vrienden heb niet mag betekenen dat hij zich bezwaard voelt om tijd met hen door te brengen (omdat ik dan alleen thuis zit en het verschil gewoon groot is). Stiekem ben ik ook wel een beetje jaloers op hem, op een goede manier dan. Maar soms loopt het leven anders, wat niet is kan nog komen!
Dit herken ik heel erg! Ik heb op zich ruim genoeg vrienden en ben heel erg gelukkig met ze, maar het lijkt me geweldig om echt deel te maken uit een groep. Ook heb ik alleen maar heel erg introverte vrienden en vind ik dat soms ook wel een beetje jammer. Niet dat ik wil dat zij anders zouden zijn, maar het lijkt me leuk om vrienden te hebben die extraverter zijn dan ik.
Mijn vriend heeft een grote, hechte vriendengroep en ik ben daar soms best jaloers op. Ze kennen elkaar bijna allemaal van de middelbare school en zijn stuk voor stuk leuke mensen, ik krijg nog steeds ~vriendschappelijke crushes~ op ze, dat ik heel enthousiast word als een van zijn vriendinnen me bijvoorbeeld een berichtje op Instagram stuurt ofzo. Maar goed, hij mist dan weer het partnerschap dat ik met mijn beste vriendin heb⊠Als ik niet zoveel één-op-één contact met haar had gehad zou onze relatie niet zo hecht en onvoorwaardelijk voelen.
Omg hahaha wat kapot droog dit.
Mn vriendengroep is naarmate we ouder werden zeker uitgedund maar ik vind dit fijn. Vooral die zillion verjaardagen/slagingsfeestjes altijd. Mis ik voor geen goud.
Ja dat gevoel van trots / liefde als je vrienden met elkaar staan herken ik heel erg! Dat is zo leuk.
Mijn ouders zijn bijvoorbeeld ook close met een van mijn beste vriendinnen, en ik ook met haar moeder. Dat is ook zoân fijn gevoel. Haar moeder had bijvoorbeeld met Koningsdag voor âde kleinkinderenâ Koningsspelen georganiseerd. En dan worden mijn zoontje en ik dus ook uitgenodigd. En mijn ouders waren bijv ook bij de bruiloft van die vriendin, etc etc.
Kan daar echt emo van worden.
De een noemt ook veel sneller iets al vrienden dan de ander. Ik heb met begin 20 jaar een paar keer gehad dat iemand aan de telefoon zat en zei âhoi! ik zit hier en hier met een vriendin!â En dat ik dan dacht, huh zijn we al vriendinnen. Niet dat ik het niet gezellig en leuk vond maar ik wistniet dat we dat al waren volgens die personen.
Vriendengroepen kunnen ook wel nadelen hebben, toxische patronen onderling, geroddel, bepaalde hiërarchieën⊠Ik ben toen ik 18 was een keer uit het vriendengroepje gezet dat al 6 jaar heel hecht was, en daar droom ik nog steeds over dus nee doe mij maar lekker losse vriendschappen
Dit is ook iemand overkomen die al jaren toen in een vriendengroep van mij zat. Ik vond dat zo grof en heb er ook nooit achtergestaan. Heb nog jarenlang als enige met haar contact gehad totdat het echt verwaterde en ze woont ook nu heel ver. Ik kan me voorstellen dat dat heel rot is geweest voor je. Zeiden ze ook waarom?
Neuh ik moest er zelf achterkomen dat ze een appgroep hadden zonder mij. Maar het had vooral te maken met dat ik wat andere stappen zette na de middelbare school zoals verhuizen enzo. (ONACCEPTABEL natuurlijk)
Haha jezus wat is dat voor non reden. Met 18 gaan juist toch enorm veel verhuizen/op kamers.
Beetje cliche maar die zou ik liever kwijt dan rijk zijn. Maar ja lijkt me wel zuur om zo achter te komen.
Ben jij al buiten geweest vandaag?
- Ja en ik ga/moet nog vaker
- Nee maar ik ga nog wel
- Nee ook niet van plan
0 stemmers
Voor degene die niet in het weekend werken, vind jij het over het algemeen fijn om een hele dag thuis te blijven? Dus het weer telt nu niet mee, gewoon of je dat eerder juist wel kan waarderen of niet.
- Ja ik vind dat over het algemeen fijn
- Nee ik vind dat over het algemeen niet fijn
0 stemmers
Ik kreeg vroeger altijd vet hoofdpijn als ik weinig buiten was geweest.
Ik denk altijd dat ik het chill vind, tot het op zoân dag een uurtje of 14 wordt, dan word ik toch rusteloos en kan ik beter gewoon ff wat doen.
Heb jij de ontknoping van F1 gezien?
- Ja, kijk F1 sowieso altijd
- Ja, kijk F1 af en toe
- Ja, kijk F1 verder nooit
- Nee
0 stemmers
Volgens mij is autoracen een van de meest milieuvervuilende sport