Stel je persoonlijke vraag #32

Uitgaan/dansen en lol met vrienden

6 likes

Haha ja, gelukkig heeft mijn werk ook alles betaald (was allemaal verplicht.) Ik kreeg wel het dringende advies om ook privé een coachingstraject te doen, omdat ik niet zo open zou zijn. Niet zo gek tijdens een veredelde groepstherapie op werk vond ik zelf.

7 likes

Ik heb echt nooit leftovers van pizza

1 pizza is altijd precies mijn honger

41 likes

De dag erna pizza opwarmen in de pan. Zo lekker.

3 likes

Hier had ik vroeger denk ik meer last van gehad dan nu, maar nu denk ik gewoon: ja ik word ook maar echt voor deze uren betaald? Dus natuurlijk ga ik niet langer blijven. Ik heb ook ooit een collega gehad die maar werkte tot 16.00 uur, daar heb ik ook nooit gedacht ‘huh wat raar dat die zo vroeg gaat’. :slight_smile:

1 like

2 pizza’s bestellen volgende keer

Nu werk ik alleen en lost een collega me af na 6,5 uur (of ik haar) dus daar heb ik niet zoveel moeite mee. Bij mijn vorige baan werkte ik 38 uur (4x 8 - 16:30 en 1x 8:00 - 14:00) maar dat vond ik niet lastig hoor. Je werkt gewoon je uren en kiest er zelf voor hoe je die wilt verdelen dus als iemand daar iets over te mekkeren heeft :woman_shrugging:.

1 like

Zoveel moeite terwijl koude leftover pizza juist het lekkerste is. Mijn vriend wil hem ook altijd opwarmen, gekkigheid

5 likes

Ik heb volgens mij een zelfde soort training gedaan en vond dat echt heel erg tof en leerzaam. Is nu twee jaar geleden maar denk er nog wekelijks aan. Maar het was ook een enorm goede docent, dat zal ook wel verschil maken.

Geel met een beetje groen ben ik trouwens :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die crucial conversations-training klinkt heel interessant en waardevol, die zou ik ook wel willen doen, maar ik ben bang dat er in mijn organisatie alleen budget is voor de hogere managementlagen om zo’n cursus te volgen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Erg is dat eigenlijk hĂš. Hiervoor werkte ik ook ergens waar het normaal was om door te halen tot 02.00 als er wat af moest, in het weekend te moeten komen (allemaal onbetaald) maar waar je dan wel op een rustige dag tot 18.00 uur zat te wachten tot je weg mocht want eerder gaan was not done. Echt zo slecht en ouderwets vind ik dat.

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik denk ook dat het een heel goede training is waar iedereen iets aan heeft, vooral ook vanwege wat je hier zegt:

Juist die gesprekken zijn belangrijk om goed te doen en gaan mensen vaak uit de weg. Ik sla de training waar je naar linkt in ieder geval op, dan heb ik ‘m in het achterhoofd.

2 likes

Vind jij het irritant als mensen die de Nederlandse taal spreken, soms engelse woorden gebruiken?

• Ja dat moet je gewoon niet doen
  • Nee

0 stemmers

Ik word nog steeds gepest dat ik tegen Nederlandse vrienden per ongeluk videoland op zn engels uitsprak. Ik snap het probleem echt niet. Je verstaat elkaar toch?

Nee, maar ik vind het wel vervelend wanneer er wordt gedaan alsof er geen Nederlandse termen zijn die de lading prima dekken, terwijl dit wel het geval is. Af en toe een Engelse uitdrukking gebruiken snap ik goed, maar je eigen taal daarom vergeten vind ik zorgwekkend. :thinking:

24 likes

Ik vind het ook best zorgwekkend bij mezelf. Jij spreekt nederlands en Italiaans toch? Ik kan het niet altijd goed uit elkaar houden. Mijn brein denkt soms in Engels en soms in nederlands. Blijkbaar kan ik dat niet zo goed combineren meer. Heb ook ooit Portugees gesproken nou echt ga weg kan het niet aanhoren.

Ik spreek voornamelijk Italiaans en Engels! Nederlands eigenlijk alleen op het forum en via de app, verder nog wat talen afhankelijk van het gezelschap. Ik herken het wel! Mijn Nederlands is lang niet meer zo goed als toen ik als kind in Nederland woonde, vooral als je naar zinsconstructies kijkt klopt het soms gewoon niet echt. Juist daarom probeer ik talen zoveel mogelijk gescheiden te houden
 Ik gebruik vaak genoeg Engelse termen/uitdrukkingen, maar ik wil niet uit luiheid mijn halve woordenschat vergeten!

3 likes

Met de eerste lockdown vorig jaar heb ik eigenlijk alleen maar engels gesproken het hele jaar, Nederlands schrijven was geen probleem(nog steeds geen talent in). Maar het praten leek ineens wel een probleem want ik praatte voor de helft engels en nederlands. Echt vreselijk vond ik dat zelf. Gelukkig vond niemand het echt erg maar ik las hier zo vaak over die irritatie. Dat heeft denk ik 2 maanden daarna geduurd dat ik niet automatisch elke zin in het Engels wilde starten. Pff een taal moet je wel echt bijhouden.

2 likes

Mijn Nederlands is na 10 jaar in Wales echt om te janken dus ik probeer het zelf zo keurig mogelijk gescheiden te houden en mijn best te doen, maar het lukt niet altijd haha. Het stoort me niet echt wanneer anderen het door elkaar heen gebruiken trouwens.

6 likes

woordjes niet, ik zeg zelf ook fancy etc maar ik vind hele zinnen wel irritant
dus als iemand zegt: ja ik eet gewoon de hele zak chips op, cause that’s just me! denk ik ugh oogrol

4 likes

Super interessant! Ik ga dit zeker bekijken

1 like