Ligt eraan hoe vaak je dat doet en of er een Nederlandse variant is van dat woord
Het is echt een awkward situation
Het is echt een ongemakkelijke situatie
Ligt eraan hoe vaak je dat doet en of er een Nederlandse variant is van dat woord
Het is echt een awkward situation
Het is echt een ongemakkelijke situatie
Dus vind je het nu zelf vreselijk of zie je er geen probleem in? Je spreekt jezelf nogal tegen.
Ik had het laatst hier op het forum. Vroeg iemand; ben je petty?
Echt waarom? Toen ik vroeg wat de Nederlandse vertaling was kwam er een prima Nederlands woord naar voren
Ik denk dat het komt doordat de Engelse variant het concept opnieuw onder de aandacht brengt en mensen dan op basis daarvan situaties gaan omschrijven onder de term âpettyâ of âawkwardâ in plaats van het Nederlandse equivalent
En ik verwacht dat mensen associatieverschillen ervaren tussen de Nederlandse en Engelse term ondanks dat de betekenis hetzelfde is
Oh dat was ik. Ik hoor vaker petty dan kleinzielig. Daarnaast betekent kleinzielig (volgens het dikkerdje van Dale) lichtgeraakt. Ik bedoelde meer âkleine wraakacties/potje passief agressief wezen omdat iemand jou wat heeft gefliktâ. Voor mijn gevoel is het woord petty dan meer op zijn plaats
But no hard feelings
Cola
0 stemmers
Colasnoepjes
0 stemmers
Cola kersensnoepjes
Ja die had ik dus net van de Jamin en ik dacht al ban hmm ik vind cola niet lekker dus deze vast ook niet maar ik stop er een paar in het zakje om te proberen.
Nou vind echt vies. Love snoepjes met kersensmaak maar cola iewww.
Ik had hier een discussie over op werk dus ben benieuwd wat jullie doen:
Als je een blouse met knoopjes hebt, begin je dan juist boven of beneden met dichtmaken?
0 stemmers
Tja, geen smaak is ook smaak
Ook wel eens in het midden geloof ik
Beneden, dan weet ik op de een of andere manier het minder vaak voor elkaar te krijgen om knoopjes over te slaan
Meestal eerst van boven en als ik dan scheef uitkom doe ik het de tweede keer vanaf beneden
Krijg jij ook pijn in je kiezen als je in een snoepje als een kikker of kers van haribo bijt?
0 stemmers
Bij mij trekt die hele pijn door mn kies heen joh haha
Ik begin altijd halverwege, naar beneden, en dan kijk ik ff in de spiegel tot hoe hoog ik m wil dichtknopen, wat het mooist staat
Alleen de echte suikervolle variant van Cola
Nee, wel met roze koeken. Kiespijn van de hoeveelheid zoet
Heb dit ook weleens met chocolade! Zoân rot gevoel en altijd meteen bang dat ik dan gaatjes heb
Haha ja leuk juist! Ik hou er ook van bij mijn vrienden wanneer Engels hun tweede taal is dat er een moedertaal woordje hier en daar doorheen sluipt.
En wat Engelstalige vrienden heel leuk vinden is wanneer ik woorden per ongeluk kut vertaal of Nederlandse spreekwoorden in het Engels gebruik, ik word nog steeds gedist om mijn âplane stationâ of âbabywagonâ ahahaha.
Goeie flex
Oprecht, ik benijd mensen die veeltalig zijn