Stel je persoonlijke vraag #32

Als puber boeide het me nog wat andere mensen van mij vinden. Nu ben ik een ongelikte beer

9 likes

Op een schaal van 1 tot 10, hoe vaak maak jij iets uit een kookboek dat minder lekker blijkt te zijn?

• 10, ik heb nog nooit iets lekkers uit een kookboek gemaakt
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1, alles wat ik maak uit kookboeken is lekker

0 stemmers

En hoe vaak is het echt vies?

• 10, altijd
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1, nooit

0 stemmers

Ik blijf altijd bij mn vertrouwde recepten, bang of onzeker om vies eten te maken haha. Niet voor mezelf maar als ik voor anderen kook in ieder geval.

Ik kook bijna nooit uit kookboeken, maar hou wel van die naslagwerken als van Harold McGee die gaan over de wetenschap en cultuur achter koken. En ik vind van die klassiekers als het kookboek van de Amsterdamse huishoudschool ook wel echt leuk om te hebben (al moet ik daar nog steeds eens uit koken dus.)

4 likes

Als deze ploft sta je in je blote reet. Die met al die ballonnen is minder erg als er eentje ploft

1 like

Ik was een beetje aan het rondneuzen op de allerhande bij de kerstrecepten en vroeg me het volgende af. Je gaat een kerstdiner maken voor familie of vrienden en moet voor elke gang een keuze maken, wat kies je?

In de categorie kerstbomen:

0 stemmers

In de categorie soep:

0 stemmers

In de categorie hoofdgerechten:

0 stemmers

In de categorie taarten:

Ik geef mijn samengestelde menu het volgende cijfer:

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

• Ik zou dit kerstdiner zo wel willen maken
    • Ik zou misschien wel 1 gerecht hiervan willen maken
  • Ik weleens een van deze recepten gemaakt
    • Ik zou niks van deze opties voor kerst willen maken

0 stemmers

Credits gaan naar de allerhande dus

4 likes

Kun jij lekker koken?

• Nee
  • Het is okĂ©
  • Ik kan een recept opvolgen, meer niet
  • Ja, maar ik gebruik wel een recept/kookboek
  • Ja, en ik gebruik geen recept/kookboek

0 stemmers

Wat voor cijfer geef jij je kookkunsten? 1 is waardeloos 10 is als je de beste kok bent

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

1 like

Ik heb koken echt moeten leren. Kon op m’n 18e nog net een simpele pasta maken en aardappels bakken. Inmiddels gebruik ik ook meer kruiden dan alleen peper en zout. Heeft zo’n 5 jaar geduurd :+1:t2:

(Dingen over) Princes Diana

• Interessant
  • Een voorbeeld
  • Mij niet bellen
  • Mwah

0 stemmers

Ik blader er nu weer doorheen en weet gelijk weer waarom ik er nooit iets uit maak, het lijken meer bijgerechten. Er staan vooral kleine groente gerechten in en niet echt een volwaardige maaltijd, dat vind ik irritant.

Wat zijn jouw aanraders?

Oh ja daar heb je een goed punt!

1 like

Merengue en matcha zijn echt 2 van mn absoluut favoriete dingen :drooling_face: helaas ben ik te lui om het uit te proberen
(En ik wist ook niet dat sushi cake bestond maar ik ben oké met sushi in elke vorm :woman_shrugging:t3:)

4 likes

Ja dat is wel waar inderdaad! Ik gebruik m ook alleen als ik de moeite wil doen voor bijgerechten. De salades vind ik heel chill, die met wortel en pecannoten is m’n fave en die met aardappel en sperziebonen en die met sinaasappel en kool zijn ook fijn. Kaneel bloemkool is ook lekker en die knoflookknopen ook. Heb er geloof ik nog wel meer uit gemaakt maar dit is wat ik zo kan bedenken haha

1 like

Volgens mij kan ik van tevoren aardig inschatten of een recept lekker gaat zijn of niet dus dat helpt al een hoop, en ik volg recepten eigenlijk nooit op de letter. Zeker bij recepten die ik niet ken proef ik veel en pas ik aan waar nodig, ik heb ook in veel kookboeken briefjes met aanpassingen zitten. Daardoor is alles wat ik van recept af maak eigenlijk altijd lekker maar weet niet zeker of het helemaal telt haha

3 likes

Al die docu’s over haar komen op hetzelfde neer (koningshuis bad, Diana good) en na een tijdje weet je het wel.

7 likes

Nooit vies, hoogstens saai/flauw. Als je uren in de keuken staat en dat is het resultaat, dan is het zeer teleurstellend

3 likes

De Diana musical op netflix is zo slecht. Waarom zou je zoiets maken?

Diana, cradling Harry: ‘Harry, my ginger-haired son / You’ll always be second to none.’

6 likes

Schrijf jij aanelkaar?

• Ja, ik schrijf schoonschrift
  • Nee, blokletters for the win
  • Alleen als ik fancy wil zijn
  • Ikdachtdatjeditbedoeldemetaanelkaarschrijven

0 stemmers

Hahaha bepaalde woorden/letters wel en andere weer niet

15 likes

Ik maak zelden grappen over musicals. :laughing: de tekst is echt heel slecht. De kostuums zijn nog wel oké. Het verhaal zet Diana ook weg als een onschuldig naïef meisje. Heel irritant.

When Diana visits an AIDS ward in a hospital and a patient sings, “I may be unwell, but I’m handsome as hell”

6 likes

Oh huh haha ik dacht altijd dat het “schoolschrift” heette

1 like