Stel je persoonlijke vraag #32

Volgens mij hadden wij ook wel een keer een barbiepop of een actionman in de kerststal

1 like

Ok, ik ben echt verbaasd over hoe weinig mensen een kerststal hadden. Ik ben niet eens meer gelovig maar er staat toch nog wel een kerststal (in zeer kleine vorm) in huis bij de kerstboom. En inderdaad met driekoningen een pudding met een boon erin. Ben onderbewust nog meer geindoctrineerd dan ik dacht!

2 likes

Ik wil nu ook een kerststal - om de drie koningen en jezus en wellicht ook de barbie - geweldig deze verhalen.

2 likes

Gewoon doen een kerststal is toch een soort poppenhuis, maar dan met een christelijke twist

6 likes

Maar dan is het nog warm, als iemand in je mond moet spugen gaat het via de lucht en dan krijg je zo’n koude flatsj in je mond en iel

1 like

Ik had tot mijn 20e nog nooit een kerststal bij iemand gezien, totdat ik met mijn man verkering kreeg die katholiek is opgevoed. Ook wereldvreemd, dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ik heb het misschien niet duidelijk opgeschreven, maar zoals ik hierboven zei vond ik het wereldvreemde gedeelte vooral er een hele avond lang om blijven lachen en steeds zeggen dat je het zo bizar vindt!
Weet niet of jij dat ook deed :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha dat weet ik ook niet meer :joy:

Nee ik ga ervan uit van niet, maar al die katholieke dingen vond ik wel bijzonder hoor. Inderdaad die 3 koningen die dan elke dag een stapje dichterbij stonden. En laatst mijn eerste katholieke begrafenis meegemaakt, vol met rituelen zoals dat wierook enzo. Een hele ervaring als je dat niet gewend bent! Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Ik (protestantse roots) heb als kind nooit een kerststal gehad, afbeeldingen maken van God werd als afgoderij beschouwd. Met kerststallen kwam ik pas in aanraking toen ik uit mijn protestantse bubbel losbrak en in een katholieke bubbel terecht kwam.

Van oudsher is het zo dat het kindje Jezus pas in de kribbe werd gelegd na de nachtmis op kerstavond.
Inmiddels heb ik een big ass kerststal overigens. :sweat_smile:

11 likes

Rekening restaurant: 146 euro. Fooi: 14 euro. Ik vind dit …

• Te weinig
  • Prima
  • Te veel

0 stemmers

Nou ja teveel. Prima als je dat wil geven toch. Ik zelf geef dat meestal niet op die schaal. Twijfel je of je te veel/weinig hebt gegeven?

6 likes

Ja, achteraf gezien vind ik het toch eigenlijk best veel. Dus even nieuwsgierig wat jullie vinden :bounce:

Om en nabij 10%, dus is netjes vind ik.

12 likes

Ik had er 150 van gemaakt denk ik. Al voelt dat misschien ook weer weinig haha.

4 likes

Jaa, ik ook haha. En dat ze in België zowel Frans als Nederlands praten.

Precies dit dacht ik ook! 4 euro op 146 is dan weer weinig. 10% is idd eigenlijk wel gewoon prima, maar 14 euro klinkt als zoveel haha

5 likes

Geef je fooi in de Horeca:

• Ja, ongeveer 10%
  • Ja, meer dan 10%
  • Ja, minder dan 10%
  • Ligt echt aan de service/hoe lekker ik gegeten heb
  • Geef ik meestal niet
  • Geef ik eigenlijk nooit
  • Alleen in het buitenland

0 stemmers

2 likes

Nu al zin in fooidiscussie @Crusti_Croc let je op?

2 likes

Snappen/weten mensen als je de naam van jouw studie(s)/opleiding(en) noemt, wat je daar ongeveer doet en wat het inhoud?

• Ja meestal wel
  • Nee meestal niet
  • Ik heb niet gestudeerd/geen opleiding gedaan
  • Op een andere manier nvt

0 stemmers

En met je werk (of vorig werk)?

• Ja mensen hebben er wel een beeld bij dat ongeveer klopt
  • Nee, mensen hebben daar geen goed beeld bij of een beeld dat niet klopt
  • Niet van toepassing

0 stemmers

Ik dacht die juist te kunnen voorkomen misschien door de poll? dan kan iedereen daar zeggen of die het wel of niet geeft. Toelichting/argumenten lijken me redelijk in te schatten per standpunt haha.

1 like