Stel je persoonlijke vraag #32

Ik vind het soms wel té goed haha. Hier heb ik de irritatie dat ik soms een kwartier moet wachten tot ik kan vragen om af te rekenen, maar daar heb je net je laatste hap in je mond en komen ze je bord afruimen en geven ze je de rekening. Soms fijn, maar je voelt je ook wel weggekeken als je dan nog even blijft zitten.

Maar inderdaad, ze werken wel keihard voor de fooi.

1 like

Ik ben een hypocriet want ik doe dat zelf nooit naar ik word er wel altijd heel blij van als mensen voor mij fooi achterlaten :joy:

Kapot gierig

12 likes

Ugh of mensen die specifiek vermelden ‘ja ik doe geen fooi, want je verdient gewoon een minimum loon het is geen VS’. Als je een gierige lullo bent doe je lekker geen fooi, maar je kan er dan ook gewoon niet over beginnen?
Hoor ook wel eens mensen aan tafel op een hele trotse toon zeggen ‘IK geef nooit fooi!’. Ok, leuk voor je Gerda, Nobody cares.

14 likes

Daarom moet je ergens werken met genoeg toeristen uit de VS :sunglasses: kreeg regelmatig meer fooien dan salaris

2 likes
Kan jij een of meerdere bomen zien vanuit jouw huis?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Geloof je dat er meer is na dit leven?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Haha wat nichtjes van mij die niet gelovig zijn opgevoed vonden een kerststal zooo leuk en fascinerend bij ons altijd. Toen gingen hun ouders ook een kerststal naast de kerstboom zetten. Mn ouders hadden ook hele mooie zelfgemaakte (niet door henzelf) beeldjes. Ze zetten hem trouwens al jaren niet meer op.

Je hebt ook nog best vaak een zogeheten levende kerststal rondom kerst toch? Of wordt dat niet meer gedaan.

1 like

Wat vind je ervan als mensen die niet katholiek zijn een kerststal naast/bij hun kerstboom zetten?

• Leuk
  • Geen mening
  • Dat vind ik niet kunnen

0 stemmers

Zeker wel! Op best veel plekken nog.

1 like

Eigenlijk snap ik wel dat mensen daar om moeten lachen, een levende kerststal dan he. Het is zo droog :joy: Ik had trouwens zelf ook een kerststalletje die ik op mn slaapkamer mocht zetten :smiling_face_with_three_hearts: en I.p.v. de kribbe van Jezus noemde ik het altijd de kerststal. Ik dacht dus dat dat DE kerststal was haha :joy:

Ik ben Katholiek opgevoed, maar zelf niet meer echt gelovig. Toch vind ik een kerstboom niet compleet zonder stalletje, net als dat het kerstverhaal op een bepaalde manier altijd een plek moet hebben met kerst bij mij. Zonder stalletje is een boom kaal en betekenisloos ofzo (misschien een beetje als een onversierde boom ofzo? Het heeft gewoon niks met kerst te maken)

1 like

Verschilt ook weer per protestantse stroming: mijn protestantse moeder had altijd een kerststal, maar daar lag Jezus wel altijd meteen in de kribbe. Dat pas met kerst doen is volgens mij wel een katholieke gewoonte.

2 likes

Klopt, in mijn vorige kerk was het echt not done, maar ik had kennissen uit de PKN die inderdaad ook aan kerststalletjes deden. Hoe er tegenaan gekeken wordt verschilt inderdaad per stroming.

Wat is jouw opzegtermijn op werk? Ik heb drie maanden en vind dat echt extreem lang.

• Eén maand
  • Twee maanden
  • Drie maandne
  • Vier maanden
  • Vijf maanden
  • Zes maanden
  • Heb geen opzegtermijn en/of werk

0 stemmers

1 like

Bij mij is het 3 dagen omdat ik als student werk haha

1 like

Voordeel is wel weer dat die van je werkgever 6 maanden is.

Ja dat is zo! Alleen denk ik dat ik eerder zelf weg wil dan dat mijn werkgever van mij af wil, dus het lijkt me nu vooral heel onhandig met het vinden van een nieuwe baan in de toekomst.

Ik vind drie maanden echt heel lang! Als je dan gaat solliciteren bij andere werkgevers, kun je daar pas drie maanden later starten… Lijkt me ook onhandig voor hun. En opzeggen zonder iets nieuws te hebben, is ook weer een risico (maar misschien werk je in een sector waar veel vraag is naar personeel).

Helaas niet per se. Ik ben ook een beetje bang dat toekomstig werkgevers denken nou laat maar zitten als ze over drie maanden pas kan beginnen…