Stel je persoonlijke vraag #32

Ja zo dus, maar twee maanden zijn dus voor de werkgever altijd te kort, omdat een nieuw iemand in dezelfde sector meestal dezelfde opzegtermijn bij de huidige werkplek heeft en je bent zo een maand kwijt met dus werven enzo, dus heb je zeker één maand en soms wel twee maanden een gat.

Sanquin gaat zijn donoren vanaf 2022 de mogelijkheid bieden om hun bloed te laten checken op aandoeningen zoals diabetes, hart-en vaatziekten, immuunproblemen en kanker.

Voor degenen die nog geen bloeddonor zijn: overweeg je hierdoor alsnog bloeddonor te worden (anoniem) ?

• Ja
  • Nee
  • Nee, want ik mag/kan geen bloed geven

0 stemmers

Pfff ik vraag me af hoe dit gaat werken, want dit klinkt als iets waardoor heel veel mensen allerlei onnodige diagnostiek zullen ondergaan.

7 likes

Ik wil dat allemaal echt niet weten

8 likes

Vaak is het wel zo dat het per kalendermaand gaat! Bij mij in ieder geval altijd geweest. Als ik 2 februari zou opzeggen, dan ging dat 1 maart in, dus pas 1 april uit dienst (bij 1 maand opzegtijd).

1 like
  • Justin Timberlake
  • Justin Bieber
  • Beide niet

0 stemmers

1 like

En wie heeft nou ekt ekt meer talent?

• Beide niet
  • Justin Timberlake
  • Justin Bieber
  • Omg ik kan niet kiezen, beide zo getalenteerd

0 stemmers

Dat is misschien wel zo. En gelukkig hebben we in het onderwijs 1002109 vakantiedagen, dus je kan al snel een maand eerder weg.

1 like

Ligt eraan wat er in je contract/cao staat. Volgens mij is het wettelijk opzeggen tegen het einde van de maand. Dus bijv. Uiterlijk 30 november opzeggen, dan één maand opzegtermijn en dan dus per 1 januari uit dienst. Maar in je contract of cao kan een langere opzegtermijn geregeld zijn en er kunnen andere afspraken worden gemaakt over de dag dat je mag opzeggen, bij sommige bedrijven kan het op elke willekeurige dag en begint dan de termijn gelijk te lopen

1 like

Een citytrip puur om te shoppen (bv naar Londen of Milaan gaan met als hoofddoel: shoppen)

• Leuk, doe ik ook wel eens
  • Leuk, zou ik wel willen doen
  • Stom zou ik niet willen doen

0 stemmers

Ik heb Ja gestemd maar ik ben al lange tijd donor geweest. Door verhuizing/zwangerschap niet gedaan, maar dit is wel een extra stimulans om het weer te gaan doen.

1 like

Afschuwelijk, hoofddoel is de stad zien, gebouwen en kerken ingaan en de beste restaurants. Ga daar echt niet heen voor wat kleding. Oja musea sla ik vaak over.

1 like

Stel je krijgt een gratis vakantie aangeboden, maar dit moet in binnen west Europa. Zou je dan direct weten wel land je zou kiezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben geen influencer hoor, ik vraag me alleen af welk land ik dan zelf zou kiezen. Ik denk Italië of zwitserland.

Vroeger leuk want andere winkels/merken maar tegenwoordig met online shops niet meer de moeite

1 like

Italië, altijd.

2 likes

Portugal! Heb daar een van mijn leukste vakanties gehad en vond de kust zo mooi dat ik daar zonder twijfel terug naar wil (ook al zijn er nog genoeg andere plekken om te ontdekken).

2 likes

@Nysmn @crazyvibes Italië en Portugal zijn toch Zuid-Europa :stuck_out_tongue:

17 likes

Hahaha ja twijfelde hier even over, maar vond het toch wel het meest westelijk van europa op de kaart :sweat_smile:

Edit: zie nu op wikipedia dat portugal er niet bij hoort haha. Alleen bij de west-europse tijdszone. Oeps.

1 like

Ik heb echt een meega zwak voor Italië. Maar ik ben echt shocked hoe mooi Oostenrijk en Zwitserland is. Echt wow dat zijn qua natuur zulke ontzettend mooie landen. En ik ben daar al heel lang niet meer geweest.

Ik vind dit echt niet normaal mooi

26 likes

Oostenrijk nooit geweest, Zwitserland wel. Inderdaad supermooie natuur! Maar Italië heeft beter eten, betere koffie, beter ijs :heart:

1 like