Stel je persoonlijke vraag #32

Sint Maarten is hier geen ding, maar heb sowieso altijd snoep in huis. Voor mezelf dan.

6 likes

Mijn nichtje uit DH kwam altijd naar ons toe omdat ze bij haar geen Sint Maarten deden.

Ja dit kan ik me dus ook herinneren! Maar dat was 20 jaar geleden. En iets anders dan @canvastas zegt. In mijn vorige buurt deden ze Halloween en kreeg je een poster die je op de deur kon plakken zodat kinderen wisten dat ze aan mochten bellen. Hier was niks met Halloween en wel veel kinderen dus hoop niet dat die vanavond allemaal voor de deur staan want er zijn nog maar 4 mandarijnen :sweat_smile:

Ik zit ook in quarantaine tot iig de testuitslag vandaag dus sowieso niet zo verstandig als de halve straat hier aanbelt.

Waarom :heart_eyes: die zingende kids zijn zooooo cute altijd.

Edit: Hier wordt het kindersnoep-mayhem. Ik woon in een dorp en straat waar het fanatiek gevierd wordt en er zit ook nog een school in de straat haha. Blijkbaar is er voor ouders ook veel te halen, glĂŒhwein, dus ik ga sowieso mee zingen hehe. Mijn kind is ook de hele week op de opvang aan het oefenen met zingen en ‘in het donker naar buiten gaan’.

10 likes

Sint Maarten is morgen, vanavond heb je nog lekker rust!

4 likes

Ik vind er weinig schattigs aan. Je staat daar maar een beetje te wachten tot ze klaar zijn. En wat zeg je als ze klaar zijn? Ik vind het maar een beetje ongemakkelijk altijd. En laat me gewoon lekker van mijn avond genieten.
Zelfs als kind wilde ik die koters niet aan de deur. Toen ik zelf niet meer liep deden wij ook gewoon de lichten uit thuis en ben ook weleens met mijn ouders uit eten geweest op die avond :joy:

13 likes

Ik vind niks schattig aan zingende kinderen. Als iets het bloed onder m’n nagels vandaan haalt is dat het wel.

Maar ik ben zelf ook nog eens gelukkig uit eten, dus m’n man en baby hun probleem :grin:

11 likes

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar wacht je dan echt tot ze klaar zijn met zingen? :woozy_face: Zodra ze aan hun eerste zangnoot beginnen gooi je toch de deur dicht

4 likes

Nou ja wat ik me ervan herinner is dat die liedjes heel kort zijn, misschien max. 15 seconden? Ik heb nooit meegemaakt dat iemand meteen snoep in onze tas douwde om van ons af te zijn.

1 like

Wel snoep gekocht, maar we gaan de lichten uit doen en boven zitten het snoep opeten. Vorig jaar waren er superveel kinderen langsgeweest, maar we hebben er echt geen zin in dit jaar :joy:

2 likes

:sos: ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt maar ik woon sinds kort in een buurt met heel veel kinderen dus misschien moet ik toch maar wat inslaan :scream: ik wil niet de gierige buurvrouw zijn natuurlijk

2 likes

Bij ons kon je vroeger ook een liedje zingen bij de snackbar of pizzaria, was ook lekker :drooling_face: of inderdaad nieuwkomers in de buurt die niet wisten dat Sint Maarten een ding was en helemaal verbaasd zich afvroegen wtf er gebeurde en dat je dan een pak tucjes kreeg :joy:

Woon gelukkig in een appartement, dus tenzij mijn buren de deur opendoen en de kinderen naar boven laten lopen is alle snoep voor bassie.

Jaaa bij ons ook bij de snackbar en toen kregen we een gratis frikandel :star_struck: bij de tandarts een pakje kauwgom en 1x hadden we geluk dat sint maarten op de dag viel dat de viskraam er stond, toen kregen we gratis een bakje kibbeling

Ik heb echt hele leuke herinneringen aan Sint Maarten, bij boerderijen kreeg je altijd een zakje vol snoep ipv 1 dus wij hadden altijd een dikke buit

10 likes

I looove sint maarten, zo leuk als kind. Ik heb het als soort van grap nog een keer met vrienden gedaan toen we 16 waren, incl zelfgemaakte lampionnetjes enzo. Gingen we langs een aantal mensen in de buurt, maar bleek dat ze in die buurt het niet vierden en die mensen dus echt geeen idee hadden wat een stel tieners met zelfgemaakte lampions zingend voor hun deur deden :joy: en awkward dat je dan uit moet leggen: ‘ja wij zingen dan en daarna geef je ons snoep’

8 likes

Gelukkig doen ze dat hier niet. Sta je de hele avond met die kou de deur open te doen. Tyf op ga zelf snoep kopen

5 likes

Hahaha ik heb dit dan weer met Sinterklaas. Ik wens mijn man, kind en schoonfamilie veel plezier en ben zelf met vriendinnen een weekend weg. Joehoe, tot later.

6 likes

Oh ja same, ik ga het hier zo lang mogelijk uitstellen er iets aan te doen. Wacht wel tot ze er om gaat vragen.

Ligt snoep in huis, maar ben elk jaar met Sint Maarten niet thuis.
Wij gaan dan altijd met vakantie :rofl::rofl:

Ik moet wel heeuul veel naar die artiest luisteren voor ze een centje van Spotify krijgen dus teveel moeite. Maar ik skip ze vaak gewoon.