Stel je persoonlijke vraag #32

Hahahaha mijn opa zei altijd vieze vuile moffen. Dat mocht ik dan van mn ouders absoluut niet overnemen maar ja. Heb ik wel gedaan. :joy: Ik vind ze niet sympathiek, laat ik het zo zeggen.

1 like

Goh, dat is helemaal niet te merken.

33 likes

Beeld je in dat het mogelijk zou zijn met jouw beroep. Maar wat zou je ervan vinden om steeds bij verschillende organisaties te werken? Soms is dat 4 x dezelfde organisatie achter elkaar en soms 4 verschillende in een week.

• Hoe dan ook stom, ik wil vastigheid
  • Leuk, maar voor een beperkte tijd, niet voor de langere termiin
  • Ja lijkt me sowieso wel leuk, lekker divers en het verveelt nooit

0 stemmers

Doe ik al!

Maar ben er wel achtergekomen dat 2 of 3 organisaties mijn max is. In het verleden wel eens meer tegelijk gehad en ik werd gek. Constant het idee dat ik iedereen teleur aan het stellen was.

3 likes

Oh en in welke sector werk je dan?

Ik doe het nu ook maar vind wel pittig haha, steeeds een nieuwe afdeling en elke keer dat ik bij een nieuwe locatie kom toch wel zenuwachtig. Maar wel heel interessant om alle organisaties te leren kennen en te ontdekken waar ik evt later vast zou willen werken.

Hi ha ho wat grappig zeg om ze vieze vuile moffen te noemen. Lig echt in een deuk

12 likes

Duitsland :smiling_face_with_three_hearts: zou me er echt heel erg lang kunnen vermaken. Was stiekem ook heel blij toen mijn zusje naar Duitsland verhuisde voor werk, ik vind dat echt een heel leuk land om te bezoeken!

7 likes

Ik lag dat nooit maar jij wel!

1 like

in de IT als consultant/ontwikkelaar, maar ik kom bij klanten ook genoeg parttime externen tegen die bijvoorbeeld projectmanagement of HRM doen. Zeker twee nieuwe projecten op hetzelfde moment starten is echt slopend, en je moet ook goed je uren bewaken. Dat ik als ik op maandag voor A werk er niet een overleg met B kan tussenkomen (hoewel dat in praktijk nog wel te vaak voorkomt helaas).

Maar ik vind het wel leuk dat je in super veel organisaties en sectoren een soort kijkje in de keuken krijgt. Al weet ik nu vooral waar ik later niet zou willen werken helaas.

2 likes

Totaal ongerelateerd aan deze discussie maar voor mijn vorige werk ging ik soms met de ICE (gewoon binnenlands, maar die trein ging wel naar Duitsland en Zwitserland etc) en dat was zó chill. Ik kreeg zelfs chocola en pretzels. Ook comfortabele stoelen en veel beenruimte. Alleen één keer kwamen er undercover marechaussee opeens die trein uitkammen omdat ze iemand zochten (2/10 would not recommend)

11 likes

Duitsland is niet mijn favoriete land maar ik kan me daar uitstekend vermaken. Vooral afgelopen jaar en dit jaar wou ik vanwege corona niet te ver van huis en dan is een trip naar Berlijn hartstikke leuk! Zoveel geschiedenis, interessante musea, goed eten en ik vind ze over het algemeen ook erg vriendelijk. En met de taal, ja er zijn zoveel landen waar ze weinig tot geen Engels spreken. Heb ik tenminste ook nog wat aan die 5 jaar Duits van de middelbare :+1:t2:

Enige nadeel is (wat iemand al had gezegd) dat ze soms digitaal een beetje achterlopen. Vooral met betalen etc, maar dat ligt ook een beetje aan ik welke stad je bent.

1 like

Fiets gestolen.

9 likes

De ergste voedselvergiftiging ooit gegeven

3 likes

Ik heb dat een jaar gedaan maar gestopt omdat ik er helemaal gek van werd. Idee was ‘beleid is overal gelijk’ dus kunnen we dat mooi samen doen. Nou vergeet het maar!

1 like

@mei

1 like

Ik ga hier zo stuk om maar dat is dan wel denk ik voor mensen die het weten en begrijpen. Hahahah, terwijl het zo in en in triest is.

1 like

Misschien is het handig om een derde optie toe te voegen voor wie niet zwanger is geraakt maar dat ook niet op heeft gezocht haha, zo zegt de poll wel erg weinig!

Ik ben niet zwanger geraakt na mijn vaccinatie, maar ik heb altijd veilige seks. Ik weet wel zeker dat ik na mijn vaccinatie geovuleerd heb!

2 likes

Ja, ik zit te hannesen met die poll :joy:

2 likes
Ben jij zwanger geraakt na je corona-vaccinatie
  • Ik wilde of kon niet zwanger worden
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Als tegenbewijs tegen de onvruchtbaarheidsmythe over het vaccin.

1 like

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst in Duitsland geweest bent, maar dit is echt enorm achterhaald. Ik woon vlak bij de grens, zelfs in het inie-minie dorpje hier vlak over de grens is de supermarkt op zondag open, zelfs langer dan de meeste supermarkten hier. En een heel groot pluspunt van Duitsland (en volgens mij ook Oostenrijk); de bakkers gaan heerlijk vroeg open, niet dat stomme om 10 uur 's morgens wat je hier vaak ziet maar meestal al om 7 uur, en als je wilt kun je vaak een afspraak maken om zelfs nog vroeger verse broodjes te halen. Love Duitsland hoor, mooie natuur en lekker en niet te duur eten. Misschien is het OV niet overal geweldig, maar kom in Nederland eens achter Zwolle, dan is het nog baggerder.

En over het Engels praten, je bent ook niet in Engeland maar in Duitsland. Zie je het al voor je dat je in Engeland Duits gaat praten? Zelfde idee.

15 likes