Ja, maar hier is het nu mega zonnig en leef dan meteen op.
Mijn dip komt pas echt na de feestdagen, nu valt het wel mee. Ik merk nu ook wel dat ik vermoeider ben, maar na kerst moet ik echt actief blijven, vitamine D slikken en mezelf uit huis blijven sleuren (met thuiswerken) omdat ik anders echt somber word.
Oh ik slik het hele jaar door vitamine D. Het schijnt ook dat het pas na een aantal maanden werkt als echte dagelijks inneemt? Ik bleek een aantal jaar geleden een enorm tekort te hebben en mān huisarts zei toen dat ik het het hele jaar moest blijven innemen. @Krabsalade ik weetniet of je nog open staat voor medische vragen maar klopt dat of werkt vitamine D wel direct?
Oh sorry @Tostibrood jij slikt wel elke dag vitamine D of?
Ik heb dit ook na de feestdagen, enige voordeel is dan dat je het steeds weer langer licht ziet worden.
Hij moet mij vooral grappig vinden. Al is dat me na zeven jaar nog niet echt geluktā¦
Ja, ik slik nu elke dag vitamine D maar sterkere dosis in de winter. En vaak ook extra B12 in de winter. Ik heb ook een heel erg tekort gehad dus moet vitamine D bijslikken.
Werk jij dit weekend?
- Ja
- Nee
- 1 dag
0 stemmers
Kun jij vanuit de ramen in je huis de volgende openbare vervoersmiddelen zien?
- Trein
- Bus
- Tram
- Geen van deze
0 stemmers
Nee
Aangepast!
2 uurtjes thuiswerken
De metro!
Wat vind je van het vuurwerk verbod?
- Geweldig
- Super
- Het beste nieuws sinds maanden
- Kut, want ik wil vuurwerk afsteken
- Kut, want de politie doet geen handhaving
- Neutraal
- Anders
0 stemmers
Ik had ook een behoorlijk tekort en mijn huisarts zei dat je eerst dat tekort moet wegwerken en daarna op peil houden. Een (groot) tekort heb je ook niet zomaar dus tenzij je opeens de hele dag in de zon gaat zitten ofzo kan ik me wel voorstellen dat het advies dan is om het te blijven nemen! Ik heb eerst een maand wekelijks een hoge dosis voorgeschreven en kon toen kiezen voor eens per maand hoog of dagelijks lager maar allebei wel weer binnen de normale aanbevolen hoeveelheid.
Maar kan me dus met dezelfde argumentatie ook wel voorstellen dat als je geen tekort hebt, die vitamine D een periode nemen gewoon een extra is dus meer het onderhoud dus ook geen weken duurt voor het iets doet.
Als je het dagelijks inneemt, 20ug ofzo, dan zit je meestal na een maandje wel op een normale waarde hoor. Maar het is idd wat er al werd gezegd: als je dan weer stopt loopt het weer terug. Als je na de winter laag zit dan kun je nog wel denken dat iemand in de lente en zomer vanzelf gaat stijgen, maar als iemand kort na de zomer laag zit of überhaupt zeer laag zit, dan kun je voor een normaalwaarde wel chronisch blijven slikken.
Overigens is die normaalwaarde ook maar statistisch bepaald en gezien de hoeveelheid Nederlanders die iig na de winter te laag zitten, kun je je afvragen of die afkapwaarde wel realistisch is en hoe erg een iets te lage waarde is, gezien je er waarschijnlijk helemaal niets van merkt.
Een ernstig tekort geeft vaak wel spierklachten (grote spieren vooral, bovenbenen bijv) en is niet goed voor je botopbouw. Dan doen we meestal kortdurend hoog doseren en dan verder met een lagere dosering.
Jammer voor de mensen die zich aan de regels houden, maar ik kan niks anders dan blij zijn. Het is de laatste jaren niet leuk meer.
Vorig jaar had ik nog steeds een trillend hondje in de badkamer, dus ik ben blij als het wat minder is (ik ga ervan uit dat er nog steeds geknald wordt)
Ik moet weer werken met oud en nieuw, dus hoe minder vuurwerk hoe beter. Laatste keer dat ik met oud en nieuw moest werken, werd er steeds vuurwerk naar mijn auto gegooid (thuiszorg).
Plus voor alle dieren vind ik het vreselijk, dus van mij mag het verbod ieder jaar gelden.
Ik kwam er vandaag achter dat knalvuurwerk helemaal niet meer verkocht mag worden sinds december 2020, ik heb dat ergens helemaal gemist.
Dus met rotjes kloten kan helemaal niet meer.
Edit: oh dit had een reply op @kali moeten zijn haha.
Ik vond die trektouwtjes altijd doodeng
- Ik ook
- Ik niet
0 stemmers