Stel je persoonlijke vraag #32

Ja ik kan me wel vinden in wat je zegt. Dat je inderdaad 40’ers hebt die ‘fluitend’ door het leven zijn gegaan, weinig tegenslagen, makkelijk van opleiding naar opleiding naar baan (met huisje boompje beestje etc). En daardoor op sommige vlakken minder levenservaring hebben.

Ik zie het meer per vlak denk ik? Levenservaring is de ‘wijsheid’ die je gedurende het leven :sparkles: op doet.
Ze (die gegeneraliseerde fluitende 40’ers) zullen bijv meer wijsheid hebben op het gebied van werk en carrière maken (waarschijnlijk) omdat ze nou eenmaal ouder zijn en dus meer ‘werk jaren’ er op hebben zitten.
Maar ik denk dat ik wel meer wijsheid heb ik op het gebied van afscheid nemen (of rouw) (vergeleken met de gemiddelde mid 20’er), en dat heeft mij ook wel weer iets gebracht waardoor ik nu anders naar bepaalde dingen kijk.
En normaliter zou je zeggen; hou ouder je bent hoe groter de kans dat je meer daarmee te maken hebt gehad, maar dat hoeft wanneer je individuen vergelijkt niet zo te zijn. Daar kan de 20’er meer ervaring in hebben dan de 40’er.
En dat kan dan voor heel veel vlakken op gaan. De 40’er die misschien al 20 jr van kliniek naar kliniek gaat vanwege een alcohol verslaving heeft weer weinig levenservaring op het gebied van carrière, maar weer op andere gebieden zeker wel.

9 likes

Kun jij mensen die tanden aan het poetsen zijn en dan gaan praten tegen je, verstaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zeker met je eens (ik bedoel, hallo wetenschap) dat de hersenen dan pas geheel ontwikkeld zijn, dat bedoel ik ook niet met mijn berichtje/vraag. Ik vind het interessant wat iemand als levenservaring beschouwd. Ik geloof wel dat je jong dingen kan leren (door bv therapie of dingen die je meemaakt) die je op latere leeftijd een voorsprong geven in vergelijking met leeftijdsgenoten, maar dat staat wat mij betreft los van ontwikkeling van de hersenen, want dat is gewoon een feit.

@Malija nouja, dat is dus mijn vraag. Wanneer jullie vinden dat iemand levenservaring heeft.

@Fishing jaa!! Je beschrijft het eigenlijk precies hoe ik er in sta, maar moeilijk vind om te verwoorden. Ik denk dat ik daarom wat moeite heb met de term, omdat het echt niet zo zwart is. Om in jouw voorbeeld te blijven; de 40’er met bakken met eigen ervaring omtrent verslavingen, kan misschien wel beter anderen helpen dan de 60’er die niet zoiets heeft meegemaakt, ondanks dat hij 20 jaar ouder is en meer ervaring heeft in de hulpverlening werken oid. Ik denk gewoon dat het niet zo zwart/wit is.

Oh nee dat was meer omdat we laatst in een ander topic ook zo’n discussie had en ik toen moest blijven verdedigen dat een 18 jarige gewoon minder goed lange termijn gevolgen kan inschatten dan een 28 jarige vanwege de volgroeide hersenen haha, maar blij dat jij daar niet aan twijfelt

4 likes

~vOlWasSen is VoLwaSsen~

3 likes

Mijn eerste single was van de Nederlandse girlband/eendagsvlieg Close 2 You. Dus ik ging net nietsvermoedend in de trein de voorkant opzoeken, maar blijkbaar is het ook de naam van een vibrator :upside_down_face: Al is deze voorkant niet veel beter. Hoop dat m’n medepassagiers niet al te aandachtig hebben meegekeken.

afbeelding

16 likes

Dit vind ik nog steeds wel een knaller hoor.

13 likes

Aan welke realityshow/experiment zou jij meedoen als je niet per se op TV zou hoeven

• Boer zoekt vrouw
  • Are you the one?
  • Love is Blind
  • Married at first sight
  • Kopen zonder Kijken
  • Heel Holland bakt
  • Love Island
  • Wie is de mol?
  • Expeditie Robinson
  • Je vergeet de leukste, namelijk…
  • Flikker op met je shows

0 stemmers

Vrijdagavond nasi afgehaald, zouden jullie dat vanavond nog eten? (zat ham doorheen)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes
  • Niet
  • Nada
  • Noppes
  • Super leuk, ik lees alle stories!!

0 stemmers

Hoe geïnteresseerd ben jij in de betekenis van andermans naam (volgens Urban Dictionary?)

1 like

Zou vooral even ruiken en klein hapje proeven misschien

1 like

Die ham daarin die is zo bewerkt dat ie wss in 2030 nog goed is.

16 likes

Ook zonder ham zou ik het niet meer eten (terwijl ik over het algemeen niet moeilijk doe met eten). Rijst en pasta kunnen deze bacterie bevatten die je niet ruikt/proeft: Bacillus cereus | Voedingscentrum

6 likes

Oh meh, het was zo lekker:( Misschien waag ik de gok alsnog :grimacing:

Er staat ook dit in het artikel: Bacillus cereus kan groeien bij koelkasttemperatuur. Bij 4°C gaat dit wel veel langzamer dan bij 7°C. Bacillus cereus is hittegevoelig en gaat dood boven de 75°C.

Dus als je het goed verhit, zou het ook dood moeten gaan. Opzich zou ik het wel aandurven.

2 likes

@Marsepein Ik denk altijd bij dit soort eten, was het sowieso vers of ook al woensdag/donderdag klaargemaakt? Dan is het bij wijze van dag 6

2 likes

De rekening, de rekening, de rekening

3 likes

Rijst bederft echt tering snel hoor. Er staat echt max 2 dagen voor als het snel is teruggekoeld en maximaal 2 uur buiten de koelkast is geweest

2 likes

Er is een film hier over gemaakt die binnenkort op Netflix komt zag ik net. Wel iets voor jou denk ik.

1 like

Ik eet uit luiheid meestal echt heel wat dagen erna nog een maaltijd. Die bacil heeft me er gelukkig nog niet onder

8 likes