Stel je persoonlijke vraag #32

Op een zeldzame dag dat ik me helemaal shiny en cool voel, kan ik dit ook, maar op een gemiddelde dag ben ik een ongemakkelijke meid en ga ik met knikkende knieën naar huis om daar een lekker potje te gaan balen.

5 likes

Ik kom uit een tijd en dorp waar jonge vrouwen spaarden voor hun uitzet. Vanaf mijn 16e kreeg ik al ‘volwassen’ cadeaus etc.
Behalve bank en eettafel en stoelen had ik alles. Op zich was dat prima want zo smeer je de uitgaven een beetje uit.

Edit: ik heb zelf een dochter maar zal haar voornamelijk aanmoedigen te sparen voor deze uitgaven ipv het al te kopen. Wat moet je op je 16e met een bestekbak. :sweat_smile:

17 likes

Ja handig qua kosten. Maar als je dat over zo’n lange tijd verspreid is alles dan wel een beetje in dezelfde stijl en vind je het nog wel mooi wanneer het zover was?

1 like

Ik heb destijds bewust gekozen voor items die niet allemaal heel erg trendgevoelig waren. De dingen die dat wel waren, was ik na enkele jaren wel zat en die heb ik dan ook weg gedaan. Maar ik heb alles gewoon gebruikt en veel dingen nog steeds.

1 like

Mijn moeder moedigde dit ook aan en ik vond dat wel heel fijn. Ze kocht ook wel af en toe dingen, of spaarde handdoeken van een supermarktactie voor me. Ging uiteindelijk op mijn 17e uit huis, dus ik was blij dat ik al wat dingen had liggen.

1 like

Zou jij goed zijn in horecawerk?

• Ja
  • Nee want te onhandig/zou alles laten vallen
  • Nee want denk niet dat ik dat fysiek aan kan
  • Nee kan niet dealen met stupid mensen
  • Nee want andere reden

0 stemmers

Moest open

1 like

Ik heb best lang moeten wachten totdat ik eindelijk woonruimte had, en toen had ik al wel veel spullen verzameld. Maar dat was eigenlijk allemaal tweedehands gekregen van mensen die het wegdeden, en wisten dat ik van plan was zo snel mogelijk op mezelf te gaan wonen (een bank, pannen, borden, etc). Was wel onhandig omdat het ongewenst langer duurde (dat spul stond allemaal op mijn slaapkamer dus ik kon daar verder amper in haha) maar het heeft me wel veel geld gescheeld!

1 like

Ik heb een paar jaar in de horeca gewerkt en ik vond dat echt ontzettend zwaar maar ontzettend leuk werk! Je komt zoveel soorten mensen tegen, zoveel verhalen en gesprekken. Je kan ook echt iemand’s ervaring maken of breken, wat mij altijd veel energie gaf zo goed mogelijk in te proberen te spelen op de behoeften van mensen. Of dat nou is bijna onzichtbaar alles op precies het juiste moment doen, of juist heel gezellig zijn en veel kletsen.

4 likes

M’n moeder gaf me een peper- en zoutstel voor m’n 17e of 18e verjaardag ‘alvast voor je uitzet’ en ze vond ook dat ik me moest gaan verloven (ja echt! ik had idd een vaste verkering toen). Ik vond het hele idee verschrikkelijk (en de spullen lelijk), heb het snel uitgemaakt en die set later weg gemikt.

Dus dat verzamelen was geen succes bij mij.

12 likes

Mijn werkdag duurt al 9 uur en dat is volledig achter het scherm. Zou minder dan 10 uur een prestatie vinden haha.

Ik doe regelmatig het Wikipedia spel ‘6 clicks till Hitler’

Je kiest op Wikipedia voor de optie “willekeurig”, en moet dan vanaf die pagina met 6 link clicks op de Wikipedia pagina van Hitler uitkomen.

Lukt echt bijna altijd en je leer echt een hoop over onderwerpen die je normaal niet op zou zoeken.

Samenvatting

Voorbeeldje.

Via willekeurig kwam ik op

Daarna in 5 clicks:

77 likes

In mijn familie is je uitzet bij elkaar sparen dus heel normaal. Maar ik heb eigenlijk alleen vrij nutteloze dingen gespaard inmiddels haha. Wijnglazen, cocktailglazen, een tosti-ijzer en een hele collectie aan tapas bordjes en bakjes.

2 likes

Wat fantastisch, ik ben nu vanaf de pagina over de Fruhstorferiola okinawaensis in maar 4 klikken bij Hitler. :exploding_head:

11 likes

Het langst wat het me gekost heeft was 14 clicks. Weet niet meer vanaf welke pagina, maar ben er een hele poos zoet mee geweest, belanden ondertussen een dag of twee in een rabbit hole over The Son of Sam, en uiteindelijk toch bij Adolf.

4 likes

Oh ik doe dit wel eens en dan twee random dingen noemen, om te zien wie het eerst van ‘Kamille’ naar ‘Hockey’ komt ofzo. Maar vind 6 clicks till Hitler ook wel grappig.

2 likes

In 5 clicks van een hele specifieke vlindersoort naar Hitler :sob: Ik heb een nieuwe hobby.

11 likes

You’re welcome

1 like

Haha wat geinig. Wish me luck :joy:

12 likes

Weet jij wat je huig in het engels is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja wikipedia speedrun!! Wij verzinnen altijd twee dingen bijvoorbeeld tomaten en ketnet en dan heb je een minuut

1 like