Stel je persoonlijke vraag #32

Jaaa, babypony’s 🥲 :heart::heart: ik word ook altijd verliefd op iedereen die goede baby bangs heeft.

@Jumpsuit, de kans is groot dat mijn hypothetische kinderen een beetje golvend haar zouden krijgen en in dat geval denk ik wel dat ermee leren omgaan iets is wat langzaam kan gebeuren, maar als mijn kind black hair zou hebben zou er gelijk over leren wel een prioriteit zijn.
Met mijn slappe krulletjes heb ik al vaak genoeg voor lul gelopen door mijn vaders knipbeurten en moeders styling, en de droge hoofdhuid die daarbij hoort was als kind al vervelend… Ik kan me niet voorstellen hoe tot het moet zijn om met kroeshaar niet de juiste zorg te krijgen!

4 likes

Toen ik 12 was heeft m’n moeder een pony bij me geknipt want ik wilde het super graag. Had echt na 5 minuten al spijt want het was natuurlijk ook niet echt goed geknipt :joy: en het aangroeien duurde echt lang. En m’n hoofdhuid daaronder werd nog vetter en onrustiger lol

Slik jij vitamines/supplementen?

• Ja, maar omdat het ‘moet’ (zwanger, donkere huidskleur, etc)
  • Ja, omdat ik het wil
  • Neen

0 stemmers

Bedacht me dat ik eigenlijk weer vitamine D en misschien B12 moet gaan slikken maar ohh zoveel opties. En mezelf kennende koop ik dan weer de hele kruidvat leeg omdat alles me wel handig lijkt.

1 like

Ik slik een multivitamine ivm kinderwens en sindskort ook vitamine D en calcium op advies van de dermatoloog (waarbij ik wel goed gekeken heb hoeveel er al in de multivitamine zat).

2 likes

Vroeger had ik altijd spijt en liet ik het direct weer aangroeien, de laatste keer, een jaar geleden, was het wel een goed idee (al zeg ik het zelf). Mocht het nu weer een lockdown gaan worden dan ga ik kijken hoe een langere pony mij staat.

1 like

Heb jij recentelijk nog een mug in huis gezien?

• Ja, afgelopen week nog
  • Ja, afgelopen maand
  • Langer dan een maand geleden
  • Ik heb uberhaupt afgelopen zomer geen mug in huis gehad
  • Anders

0 stemmers

Ik heb dus afgelopen weken nog regelmatig een mug gespot (en neergemept), maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. Misschien omdat het nog niet echt koud is geweest ofzo

Nice, ik heb dus ook nog geen spin gezien dit jaar haha dus dat zou ook wel effect hebben op de hoeveelheid muggen

1 like

Ik dacht juist dat je niet snel een b12 tekort krijgt als je gewoon gevarieerd eet (tenzij je veganistisch eet)

5 likes

Ik slik nu denk ik 2 jaar? Dagelijks vitamine D. Dit werd echt bijna gedwongen. Ik heb het op de keukenplank staan boven de gootsteen zodat ik het niet vergeet. Ik geloofde er nooit wat van maar voor mij doet het echt wat.

Waarom b12?

1 like

Dit. Enkel als je het niet goed opneemt of veganistisch eet krijg je een tekort. En zelfs als je veganistisch eet kan dit jaren duren.

Wel hanteert Nederland een vrij lage grens, dus het kan ook niet kwaad volgens mij maar zonder reden zou ik het niet snel nemen.

Ik neem het zelf niet op en krijg dus prikken (want tabletten neem ik ook niet goed op), dus als je echt een tekort hebt kan je dat beste met een arts bespreken.

2 likes

Multivitamine wanneer de r in de maand is :woman_shrugging:t2:

1 like

Wij hebben hier in de buurt een muggenplaag. Alle buren hebben er last van. Ik heb alleen vanochtend al 3 muggen in huis vermoord. Gisteravond ook nog 4. :sob:

En ik maar denken dat dat mosselen waren.

Hahah oja, dit doet me eraan denken dat in die maanden mijn broertje en ik altijd voor het slapen gaan mierzoete hoestdrank kregen. Ook als we niet eens verkouden waren

@Jumpsuit b12 omdat ik overwegend vegetarisch eet, maar ik lees nu ook dat dat blijkbaar niet nodig is

1 like

Elke nacht :sweat_smile: had verwacht dat ze al wel dood zouden zijn na de zomer?

1 like

Maar ik geloof dus niet erin als je een vitaminepil slikt en het werkt. Je moet dat continu, elke dag, wekenlang slikken, en dan bijhouden. Anders heeft dat hele gedoe echt geen zin toch. Als in, die maand wel, die maand niet.

Ik zei dit laatst ook al, maar je wilt boven een bepaalde waarde zitten, of je dat nou doet door dagelijks een lage dosering te nemen, of één keer per week of één keer per maand een booster, of alleen in de maanden dat je natuurlijkerwijs onder die ondergrens zakt (zoals bij vit D idd in de herfst en winter), dat maakt allemaal echt geen fluit uit.

En het blijft discutabel of je echt wat voelt van een tekort of dat we het alleen meten en weten dat het niet goed is voor je botten etc. (los van zeer ernstige tekorten met bijna onmeetbaar lage vit D-waarden).

7 likes

Als je geen tekort hebt, is het een extra. Daarom werkt het wel :blush: Je kan het dan zien als een ondersteuning van je weerstand in de maanden dat er bv minder zon is en je eigen vitD terugloopt. Bij een tekort moet je eerst het tekort wegwerken en daarna op peil houden, in dat geval moet je echt langere tijd vitamines nemen of in een hogere dosering. Tekorten ontstaan vaak ook omdat je het niet in voldoende mate binnen krijgt (denk aan veganistisch eten) of niet goed opneemt en in die gevallen helpt af en toe een vitamine nemen onvoldoende. Zo heb ik het me iig laten uitleggen door de huisarts!

1 like

Oja en mn vader werd door zijn cardioloog aangeraden om omega 3 te slikken. Hij had blijkbaar een aangeboren hartafwijking maar omdat hij altijd zoOOveel sportte kwam hij er op tijd achter, dat zn hart zegmaar anders ging doen. Zijn arts was Japanner en zei dat "wij westerse " mensen veel te weinig omega 3 binnen krijgen en daardoor veel meer hart en vaatziekten hebben. Long story short.

Slik jij omega 3?

• Nee
  • Ja
  • Soms

0 stemmers

1 like

@Krabsalade mag ik jouw mening over omega 3? Haha klinkt heel lame, maar ik moest dus ook vanaf toen (dat mn vader iets met het hart had) het slikken. Ik denk dat ik toen 13 was en ik neem het nog dagelijks. Ik weet zeker dat als dat mega ernstige geval met mn vader niet was gebeurd ik het nooit had geslikt.

2 likes