Stel je persoonlijke vraag #32

Dat kan niet eens met mijn haar, dat was als kind en ik had alles behalve stijl haar, dus het zat omhoog. Ik huilde al op de terugweg en naar die kinderkapper zijn we nooit meer geweest. Mn moeder moest het wekenlang met een knipje vastzetten naar achter. Een pony is eigenlijk alleen weggelegd voor mensen met glad stijl haar. Half trauma aan overgehouden haha

Ken jij iemand persoonlijk die een pony veel beter staat dan geen pony?

• Ja
  • Nee
  • Ja meerdere

0 stemmers

Ik vind bij 1 vriendin dat een pony haar zoooo mooi maakt. Haar hoofd lijkt gewoon gemaakt voor een pony.

1 like

Vind jij het belangrijk dat ouders al snel iets weten over de haarstructuur van hun kind? Je hebt natuurlijk allerlei soorten haarstructuren en dat kan totaal anders zijn dan wat je kind krijgt/heeft.

• Nee daar kom je vanzelf wel achter na een tijd
  • Ja

0 stemmers

Kim kardashian die het haar van haar kind heeft laten straighten vind ik ook zo naar. Maar misschien zie ik dat ook totaal verkeerd.

Ik wilde altijd al een pony! Kappers bleven maar een lok knippen, dus ik heb mezelf voorzien. Met pluizig haar, een smal voorhoofd en ongeveer een miljoen kruinen… Echt niet oké. Uiteraard heb ik het door de jaren heen vaker geprobeerd, maar het lukt bij mij gewoon niet. 🥲

Ik wilde ook altijd heel specifiek dit haar, uit deze muziekvideo:

Incantevole

Wat al drie mensen op de wereld leuk staat.

6 likes

Ik zou echt elke kapper en expert afgaan om hoe het haar van mijn kind te behandelen. I cant, je kan bijvoorbeeld licht kroeshaar oid. Niet behandelen als slap stijl haar etc. Het frustreert me zo. Ik zou echtniet willen dat mn kind echt geen idee heeft wat met het haar aan te moeten. Is toch wel een ding in onze maatschappij.

7 likes

Ja maar is dit niet een pruik? Want ik kan me vaak zelden voorstellen dat dit natuurlijk kan. Dat zou wel geweldig zijn. Maar dan moet je die pony zo erg bijhouden. Ik denk nu aan aan alle gevolgen lol.

Ja klopt, ik denk altijd in problemen I.p.v. oplossingen als het op kapsels aankomt.

Wat houd jou tegen? ( mij alles want het kan gewoon niet) .

Jaaa, babypony’s 🥲 :heart::heart: ik word ook altijd verliefd op iedereen die goede baby bangs heeft.

@Jumpsuit, de kans is groot dat mijn hypothetische kinderen een beetje golvend haar zouden krijgen en in dat geval denk ik wel dat ermee leren omgaan iets is wat langzaam kan gebeuren, maar als mijn kind black hair zou hebben zou er gelijk over leren wel een prioriteit zijn.
Met mijn slappe krulletjes heb ik al vaak genoeg voor lul gelopen door mijn vaders knipbeurten en moeders styling, en de droge hoofdhuid die daarbij hoort was als kind al vervelend… Ik kan me niet voorstellen hoe tot het moet zijn om met kroeshaar niet de juiste zorg te krijgen!

4 likes

Toen ik 12 was heeft m’n moeder een pony bij me geknipt want ik wilde het super graag. Had echt na 5 minuten al spijt want het was natuurlijk ook niet echt goed geknipt :joy: en het aangroeien duurde echt lang. En m’n hoofdhuid daaronder werd nog vetter en onrustiger lol

Slik jij vitamines/supplementen?

• Ja, maar omdat het ‘moet’ (zwanger, donkere huidskleur, etc)
  • Ja, omdat ik het wil
  • Neen

0 stemmers

Bedacht me dat ik eigenlijk weer vitamine D en misschien B12 moet gaan slikken maar ohh zoveel opties. En mezelf kennende koop ik dan weer de hele kruidvat leeg omdat alles me wel handig lijkt.

1 like

Ik slik een multivitamine ivm kinderwens en sindskort ook vitamine D en calcium op advies van de dermatoloog (waarbij ik wel goed gekeken heb hoeveel er al in de multivitamine zat).

2 likes

Vroeger had ik altijd spijt en liet ik het direct weer aangroeien, de laatste keer, een jaar geleden, was het wel een goed idee (al zeg ik het zelf). Mocht het nu weer een lockdown gaan worden dan ga ik kijken hoe een langere pony mij staat.

1 like

Heb jij recentelijk nog een mug in huis gezien?

• Ja, afgelopen week nog
  • Ja, afgelopen maand
  • Langer dan een maand geleden
  • Ik heb uberhaupt afgelopen zomer geen mug in huis gehad
  • Anders

0 stemmers

Ik heb dus afgelopen weken nog regelmatig een mug gespot (en neergemept), maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. Misschien omdat het nog niet echt koud is geweest ofzo

Nice, ik heb dus ook nog geen spin gezien dit jaar haha dus dat zou ook wel effect hebben op de hoeveelheid muggen

1 like

Ik dacht juist dat je niet snel een b12 tekort krijgt als je gewoon gevarieerd eet (tenzij je veganistisch eet)

5 likes

Ik slik nu denk ik 2 jaar? Dagelijks vitamine D. Dit werd echt bijna gedwongen. Ik heb het op de keukenplank staan boven de gootsteen zodat ik het niet vergeet. Ik geloofde er nooit wat van maar voor mij doet het echt wat.

Waarom b12?

1 like

Dit. Enkel als je het niet goed opneemt of veganistisch eet krijg je een tekort. En zelfs als je veganistisch eet kan dit jaren duren.

Wel hanteert Nederland een vrij lage grens, dus het kan ook niet kwaad volgens mij maar zonder reden zou ik het niet snel nemen.

Ik neem het zelf niet op en krijg dus prikken (want tabletten neem ik ook niet goed op), dus als je echt een tekort hebt kan je dat beste met een arts bespreken.

2 likes

Multivitamine wanneer de r in de maand is :woman_shrugging:t2:

1 like

Wij hebben hier in de buurt een muggenplaag. Alle buren hebben er last van. Ik heb alleen vanochtend al 3 muggen in huis vermoord. Gisteravond ook nog 4. :sob:

En ik maar denken dat dat mosselen waren.