Stel je persoonlijke vraag #34

Als het een kaassoufflé was zou ik voor stemmen. I :heart: Kaassoufflé

9 likes

Gefixt

3 likes

Ja verantwoordelijkheid is misschien niet echt de juiste term en morele taak ofzo is misschien ook te overdreven maar hoewel ik volledig onderschrijf dat de persoon in de monogame relatie die vreemdgaat de asshole is en zelf volledig verantwoordelijk voor het leed dat die aanricht, vind ik voor de derde partij “totaal niet mijn probleem lekker blijven doen” ook wel te makkelijk gezegd.

Maar bijv. bij een relatie waarin de vreemdganger wordt vergeven en de relatie voortgezet maar álle boosheid zich op ‘de andere partij’ richt wat je vaak hoort, of nog erger dat de andere partij als ‘de gemene verleider’ en de partner dus eigenlijk als ‘hulpeloze stakker zonder agency die het zo is overkomen” wordt gezien dat vind ik uiteraard zeer schadelijk en kwalijk.

2 likes

Ik vind de grap niet geniaal maar het idee om hem te maken wel goed. Ik had m graag beter uitgevoerd gezien. Als je het over de holocaust hebt worden grappen nou eenmaal naar.
Naar hoeft echter niet smakeloos te zijn. Hans Teeuwen zie het onderwerp liever niet behandelen bijvoorbeeld.

4 likes

Heb je wel eens iets meegemaakt wat je niet kan verklaren? Bijvoorbeeld iets wat paranormaal of spiritueel was?

  • Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker maar ik kies er voor om het op die manier te interpreteren

0 stemmers

En vind je jezelf ook spiritueel?

  • Nee en nooit iets meegemaakt
  • Nee en wel iets meegemaakt
  • Ja en nooit iets meegemaakt
  • Ja en ook iets meegemaakt

0 stemmers

3 likes

Wil je vertellen wat het bij jou was? (En anderen)

2 likes

Ik studeerde en woonde op kamers. Op een dag belde mijn moeder. Voordat ik opnam kreeg ik het gevoel alsof ze zou gaan vertellen dat opa was overleden. Er was overigens niets met opa aan de hand wat hier aanleiding voor had gegeven, geen ziekte of wat dan ook. Het ging over iets totaal anders, gewoon iets randoms. Ik heb het wel aan mijn moeder verteld toen wat ik dacht en die had echt zoiets van: wat doe je gek joh, niks aan de hand. De volgende dag belde ze met het nieuws dat opa plotseling was overleden.

8 likes

Ik kende een man die bepaalde krachten had en dingen wist/voelde die een normaal mens niet voelde of wist. Heb dat zelf met hem meegemaakt (ik had een bepaalde kwaal waar ik met doktersbehandeling niet vanaf kwam maar na bezoek aan hem wel). En hij kon pijn bij mensen detecteren en wegnemen.

Ook wist hij eens van iemand dat ze zwanger was, terwijl het nog heel pril was en zij het zelf echt net wist. Hij stuurde toen haar moeder de kamer uit en feliciteerde haar. Ze schrok zich kapot :sweat_smile:

Hele bijzondere man.

6 likes

iemand reinigde mijn aura een keer met witte salie en ik voelde me echt 10 keer lichter daarna, was echt heel bizar want ik was er supersceptisch over. had daarvoor een tarotsessie gehad met die vrouw die hartstikke fijn was, maar die had me juist nog sceptischer had gemaakt over het paranormale omdat ik de kracht zo duidelijk vond zitten in je eigen interpretatie en de gesprekskwaliteiten van de tarotlegger

maar het voelde echt alsof er lood van mijn schouders afviel toen ze met een veer witte rook om me heen stond te wapperen

15 likes

Sta je open voor deze verhalen of denk je toch dat er een verklaring is/dat het onzin is?

  • Ik geloof eigenlijk niet in bovennatuurlijk maar deze ervaringen wel
  • Ik sta hiervoor open
  • Hier is gewoon een logische verklaring voor

0 stemmers

Ik heb 2 kleine dingetjes.

Ik “hoorde” een keer zeg maar mijn vader mijn naam zeggen, maar in mijn hoofd. Het was niet die stem van mijn eigen gedachten maar zijn stem. Ik had toen heel sterk het gevoel dat hij in het echt mijn naam had gezegd. Ik ben niet echt zweverig maar ik heb hem toen toch een smsje gestuurd om te vragen of hij toevallig net mijn naam zei. Zegt hij… ja ik ben foto’s laten zien van toen ik bij jou op bezoek was want mijn zus is hier. Zo bijzonder! Hij was op dat moment 8000 km van mij vandaan.

En recent was ik in een National Park op een beetje een afgelegen pad wat niet officieel op de kaart stond. Toen kreeg ik echt een heel sterk gevoel over me heen. Later zei mijn man opeens dat hij “bad vibes” voelde zonder dat ik er iets over had gezegd. Dat vond ik zo apart, en toen heb ik er later iets over opgezocht en heel veel mensen hebben dat dus ook gehad. Alleen noemen zij het spiritueel en ik vond het eerder een naar gevoel. Ik wist hier van te voren niks van en ik heb het 100% gevoeld :woman_shrugging:t3:

11 likes

Bij mij was het toen ik vrij jong was, ik was op vakantie met mijn ouders (hele niet-spirituele down-to-earth mensen) in Portugal en we gingen naar een camping die we nog niet kenden. De receptioniste vroeg of we de twee nachten die we wilden blijven vooraf wilden betalen, want eigenlijk niemand bleef langer dan 1 nacht. Wij dachten nouja, zal wel meer een doorreiscamping zijn ofzo, verder niet zo bij stilgestaan. Die nacht hebben zowel ik als mijn ouders allemaal hele intense nachtmerries gehad terwijl we dat eigenlijk nooit hebben en voelden, en mijn ouders hebben gelijk die ochtend de tent weer ingepakt.

Oh en ik zag vroeger altijd een jongetje onder de werkbank van mijn vader zitten 's avonds, waar ik somehow ook helemaal niet bang van werd, maar dat heb ik altijd toegeschreven aan fantasie haha

12 likes

Mijn opa zijn uitvaart was een dag voor mijn verjaardag en een week voor een belangrijke wedstrijd. Mijn opa en ik waren beste maatjes en ik was er uiteraard kapot van. Toen ik klein was vertelde mijn opa altijd fantasieverhalen over zijn avonturen op de racefiets, waar hij vergezeld werd door oa een vos, een konijn en een kraai (die hadden ook namen haha) De dag erna ging ik mijn laatste lange training doen (op de racefiets) terwijl ik eigenlijk die hele wedstrijd niet meer wilde doen omdat ik me zo rot voelde. Tijdens die rit vloog er een kraai tegen mijn helm aan. Ik heb besloten dat dat de kraai uit de verhalen van m’n opa was die me vertelde dat het goed was.

22 likes

Dat verhaal weet ik nog van het oude forum!! En een eng verhaal van @Degas en een verhaal dat iemand met een engel had gebeld

2 likes

Wow, hebben ze daarboven ook al 5g.

15 likes

@kali Reageer je met een bepaalde reden niet op m’n bericht of overheen gelezen? Ik vind het wel interessant eigenlijk hoe je het ziet, vandaar dat ik het check :blush:

Toen ik afgelopen week in het ziekenhuis zat belde m’n vader opeens. Hij belt verder nooit zomaar, en voor zover hij wist was ik gewoon op vakantie en was er niks aan de hand. M’n zusje hoorde pas de volgende ochtend wat er gebeurd was en die zei dat ze de hele nacht had liggen draaien en wakker was geweest (en ik dus ook). Zou ook gewoon toeval kunnen zijn geweest maar vond het wel bijzonder!

8 likes

Oh nee sorry ik had geen zin meer om te reageren :stuck_out_tongue_closed_eyes: Excuus
Maar iig de vraag ging over wie je er verantwoordelijk voor vind en dat vind ik een rationele kwestie. Als de vraag was ‘op wie zou je boos zijn’ had ik iets anders geantwoord.
Ik kan ‘de ander’ een vals wicht vinden om allerlei redenen, maar de hoofdreden zal voor mij zijn dat het makkelijker is om (deel van) de schuld te leggen bij iemand waar je 0 band mee hebt en niet eens kent, dan te erkennen dat de persoon die je dacht te kunnen vertrouwen om van je te houden en zich aan de relationele afspraken te houden, dat heeft opgefokt.
Dus tuurlijk ben ik op het begin boos op beide maar uiteindelijk zou ik toch terugkomen bij ‘shit mijn man is een vuile hond die me op mn ziel trapte die ik aan hem openstelde’ en die ander heb ik verder nooit wat mee te maken gehad.

9 likes

Ah ja, ik begrijp het, zo had ik het niet bekeken en ben het ook wel met je eens nu eigenlijk. Thanks dat je alsnog reageert :blush:

3 likes

Toen mijn opa in het ziekenhuis lag en daar overleed, bleek de klok bij hem thuis op het tijdstip van overlijden stil te staan. Wil niet zeggen dat dat het punt van overlijden was (kan ook 12 of 24 eerder gestopt zijn met tikken), maar volgens mijn tante en nichtje was het absoluut een teken van iets of iemand.

6 likes