Stel je persoonlijke vraag #35

Daarom hoeven die festivals voor mij ook niet gratis te zijn. Douwe bob moet toch zijn kinderen kunnen voeden .

26 likes

Ja hallo, met al die 86 kinderen van hem worden festivals voor ons helemaal onbetaalbaar

4 likes

Ik vind het vooral stom dat je nu niet meer in en uit kan lopen. De kaart is maar eenmalig geldig (in Groningen). Verder vind ik het best oké want het is best een symbolisch bedrag dus naja prima.

1 like

Je krijgt dan toch wel een bandje oid?

1 like

Ik heb dat nergens kunnen vinden, maar hopelijk heb je gelijk en heb ik maar met een schuin oog gekeken.

Omdat de zaak van Johnny Depp tegen Amber Heard nu live te volgen is (nouja, net afgelopen) ben ik er zo mee bezig.

Denk je dat door haar beschuldigingen zijn carrière er sterk onder heeft geleden?

• eerder niet dan wel
  • eerder wel dan niet

0 stemmers

Denk jij (gebaseerd op wat dan ook, mag ook op gevoel zijn) dat Johnny Depp Amber Heard ilchamelijk heeft mishandeld?

• eerder wel dan niet
  • eerder niet dan wel

0 stemmers

Heb je meer sympathie voor 1 van de 2?

• Ja Amber
  • Ja Johnny
  • Nee allebei helemaal de weg kwijt
  • Nee lijken me allebei leuke mensen

0 stemmers

2 likes

Nja ‘moeten’ niet per se, maar ik vind Bevrijdingsdag juist wel een leuke en specialere feestdag juist door die gratis festivals met ook een overkoepelend thema enzo. Als je moet betalen is het eigenlijk gewoon straks een soort 2e Koningsdag ofzo. Leuke aan Bevrijdingsdag is juist ook wel het gevarieerde publiek vind ik, niet alleen maar ‘echte’ partygangers.

Dus tja, als het financieel niet haalbaar is dan prima als het niet meer gratis kan, maar van alle Nederlandse tradisies vind ik deze in tegenstelling tot veel anderen wel echt toegevoegde waarde hebben.

6 likes

Bevrijdingsdag hoort gratis te zijn en gewoon weer dat je drank mee naar binnen mag nemen, zoals vroeger toen alles beter was. Het was mijn lievelingsfeestdag, maar de lol is er wel vanaf zo.

9 likes

Heb jij ooit bewust bevrijdingsdag gevierd?

• Ja
  • Nee niet echt
  • Woon(de) niet in NL dus niet van toepassing

0 stemmers

4 likes

Wat houdt dat in, bewust vieren?

3 likes

Ik bedoel dat je niet alleen een keer een dag vrij hebt gehad, maar ook echt iets bent gaan doen, bv naar een bevrijdingsfestival of een bijeenkomst.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit vrij heb gehad op die dag of ooit iets heb ondernomen, terwijl ik hier lees dat het de favoriete feestdag van mensen is. Ik weet natuurlijk wel dat het een belangrijke dag is maar ik heb het nooit echt gezien als feestdag zoals bv koningsdag.

3 likes

Zuipen op n festival noem ik niet per se bewust vieren, of bedoel je gewoon feest ipv bewust de gedachte vieren?
Ik heb wel eens mensen gehoord die “niet meer zeker wisten” waar bevrijdingsdag voor stond maar wel op een festival stonden

3 likes

de situatie: op mijn werk (hotel in een klein bergdorp) vroegen gasten die ik al 5 dagen had bediend of ze mijn ID mochten lenen om bij de automaat sigaretten te halen. je hebt bij deze automaat een ID of pinpas nodig ivm leeftijd, en hij accepteert alleen binnenlandse passen voor de controle. de gasten kwamen uit het buitenland en daardoor deed de automaat het dus niet. ik gaf aan mijn ID niet te hebben, maar wel m’n pinpas. ik heb ze toen mijn pinpas gegeven waarmee de vrouw sigaretten heeft gehaald, ze heeft alleen mijn pas gebruikt en zelf betaald. binnen 5 minuten was ze terug en kreeg ik 20eu fooi voor de fijne bediening en voor uitlenen van m’n pinpas. ik vind dit echt helemaal oke, geen bedenkingen bij. nu vindt mijn vriend dit dus echt niet oke en heel raar. dit kan je niet zomaar doen, heel raar etc. wat als ze geld gaan opnemen etc, weet ik veel. nogmaals, klein dorpje in de bergen, ze kan nergens heen, haar man bleef zitten, ik heb al hun gegevens mocht er iets gebeuren etc etc. in een stad zou ik dit natuurlijk niet doen.
jullie mening:

• ik vind dit niet raar
  • ik vind dit raar
  • ik zou dit zelf ook gedaan hebben
  • ik zou dit zelf niet gedaan hebben
  • ik vind dit naïef
  • ik vind dit niet naïef
  • ik snap dat je het gedaan hebt, maar zou het zelf niet doen
  • ik snap dat je het gedaan hebt, ik zou het zelf ook doen

0 stemmers

2 likes

Ik snap alleen niet waarom ze dan jouw pinpas nodig heeft en niet jouw ID?

De barman van studio in tilburg gaf me wekelijks zijn ID echt super lief.

Zelf heb ik ook wel eens met mn ID gedaan voor een ander maar wel echt zelf erdoorheen gehaald ipv afgeven.

2 likes

ik heb geen ID van het land waar ik woon, vandaar dat ik mijn pinpas gaf! ik bood haar mijn pinpas zelf aan haha

1 like

Maar doet dat apparaat dan de leeftijdscheck met de pinpas of? Haha dacht dat die vrouw een ID nodig had voor de leeftijdscheck en dat ie van haar niet kon

ja leeftijdscheck met een document uit dit land, ID/pinpas/rijbewijs. aangezien mijn ID en rijbewijs het ook niet doen gaf ik haar mijn pinpas. die van haar deed het niet aangezien ze uit een ander land kwam! je kan daarna wel met elke pinpas betalen, is echt een vage automaat :joy:

2 likes

Aahh zo! Dat is in NL niet mogelijk, vandaar al mn vragen haha.

2 likes

Heeft jouw laptop een CD/DVD speler?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen laptop

0 stemmers

2 likes

Groningen dus. Ik baal er wel een beetje van, betalen en het festival is alleen op de drafbaan, niet in het stadspark. Geen dansen bij de bus en andere leuke hippie muziek podia :cry:

1 like