Als je op dat moment zeilt is daar ook een hele etiquette voor. Vind het iets moois hebben dat in heel Nederland iedereen op een bepaald moment stil is om te herdenken.
Never forget dat mensen uit mijn appartementencomplex vorig jaar op 4 mei om 20:01 hun afval gingen weggooien in de ondergrondse container met veel geluid.
Ik zou én niet gaan én de sportschool mailen om dit aan te geven, want het is of een fout, of respectloos.
Ik heb morgen toevallig een sportles op dat tijdstip, ik zie wel hoe het loopt
Stel je zou met iemand enkele tinderdates hebben gehad en voor de eerste keer bij die persoon thuis langskomen en dit zou je vinden bij de ingang dan ___
- zou ik hier hooguit even gek van opkijken
- zou ik hier wat van zeggen
- zou dit voor mij een teken zijn om mij snel uit de benen te maken
- zou ik dit (best) kunnen waarderen, wel erg gastvrij
- zou het voor mij duidelijk zijn dat ik een nerd/internet-savy/handig persoon aan de haak heb geslagen
- anders _____
- zou ik ervan uitgaan dat het wachtwoord zoiets cliche zou zijn als pretty fly for a wi-fi o.i.d.
- niks
0 stemmers
Heel eerlijk, hier wordt volgens mij door niemand echt stilgestaan bij dit…
Hoor er nooit iemand over dus wist niet eens dat het een ding was, of ik leef onder een steen.
Anoniem:
- Ik houd 2 minuten stilte en plan dit ook echt zo in
- Ik houd 2 minuten stilte als ik de kans heb/het uitkomt
- Ik denk daar niet aan
- Ik doe daar bewust niks mee
0 stemmers
Wow is bij jou 4 mei geen ding? Niet twee minuten stil op z’n minst?
Nee ik realiseer me dit nu pas, kan me herinneren dat we dan ooit voor het journaal zaten en er zo’n bellen gingen of een klok luidde? Volgens mij was het nog op de basisschool dat ik dit voor het laatst heb meegekregen.
En 1 keer voor een groter bedrijf waar ik voor werkte, maar dat was een keer smiddags, waarschijnlijk voor iets anders.
Wil er eigenlijk wel even bij stil staan, maar dan zou ik daarvoor mijn wekker moeten zetten om het niet te vergeten denk ik.
Ben je er niet mee opgevoed dan?
Ik woon alleen en merk dat ik het de laatste jaren steeds vaker vergeet, dat ik niet op de tijd let (heb ook niet vaak de tv/radio aan), maar ben dan sowieso wel stil als ik alleen ben (maar dus niet echt inactief in die minuten)
Haha huh. Ook nooit thuis aandacht aan besteed? Wat jammer, ik vind het zelf altijd een mooi en belangrijk moment. Ga je morgen de herdenking kijken?
Edit oh je woont in België? Dat kan het verklaren, miss andere dag of andere soort herdenking
Jij woont in België toch? Hebben jullie een andere dag om alle slachtoffers te herdenken oid?
Nee Brabant, @kleinmaargroot Ja er was dan wel iets op tv, ik kan alleen die klokken herinneren. Iets van voor mijn 12e dus, geen hele ‘actieve’ herinnering meer aan. En iets van kransen leggen op de dam? of is dat een dag later? Ik voel me echt een beetje dom nu hierover, want dat is alles wat ik ervan weet.
Nee, die kransen leggen is ook morgen inderdaad.
Ja klopt! Met kransen en speeches
Huh maar heb je ook niet gehad dat je rond 8 uur voorbij zapte op tv en het zag of in de krant ofzo erover las. Of berichten dat pizzabezorgers stil stonden ofzo. Kan me echt lastig voorstellen dat je er niks van mee krijgt
Sorry maar wow ik vind dit echt raar
Oké denk dat je niet de enige bent en dat vind ik best verdrietig eigenlijk.
Hier staan zelfs de trams, auto’s taxi’s en thuisbezorgers etc stil op straat. Heb je dat dan ook niet bij jou in de buurt dat er niemand op straat is of ineens random mensen stil staan.
Oké @Tubing dat jouw omgeving vooral VVD-stemmers zijn dat is hun goed recht maar dat de dodenherdenking blijkbaar zo onbekend is is echt erg, dat is bij dezen jouw taak om ze erop te wijzen.
Wel benieuwd of je bevrijdingsdag dan ook niet kent?
Als je ergens woont waar het heel rustig is, merk je daar niets van omdat er letterlijk al niemand in het straatbeeld was. Zo ook waar ik opgegroeid ben, al deden m’n ouders wel actief mee aan dodenherdenking en ik dus ook als kind, maar als zij dat niet hadden gedaan had ik er denk ik ook weinig van gemerkt.