Stel je persoonlijke vraag #35

Was ook niet specifiek als reactie op jou, maar naar aanleiding van de ‘slechte kwaliteit’: merkcultuur gaat hand in hand met massa-uitbuiting van mensen en planeet. Boek is inmiddels al 22 jaar oud, maar op sommige vlakken is niet zo veel veranderd.

4 likes

Ik heb soms heimwee naar m’n Nike Air Max 90 die ik had op de middelbare school. Witte met baby blauw, was er echt verliefd op.

2 likes

babyblauw in de 00s :two_hearts::two_hearts::two_hearts::two_hearts::two_hearts:

ik had een babyblauwe nike drawstring rugzak en als ze die ooit weer uitbrengen koop ik er gelijk 5 :pleading_face::cupid:

3 likes

Om nog even in thema te blijven. Heb je vandaag stil gestaan bij 1 mei?

  • Ja, ik bezocht een viering, protest, etc.
  • Een beetje, maar niet actief
  • Nee, maar ik weet wel wat het is
  • Nee, geen idee wat er bijzonder is aan 1 mei
  • Anders

0 stemmers

1 mei is Dag van de Arbeid. Feestdag van de (internationale) arbeidersbeweging. Kan allerlei vormen aannemen: herdenkingen van verzetshelden, protesten, steunbetuigingen etc.

2 likes

image

Ajb, speciaal voor jou met riempje.

@anon43983847 mijn moeder heeft echt heel veel kleren. We grappen altijd dat ze een abonnement heeft op zalando. Als ik iets nodig hebt vraag ik het altijd eerst aan haar. Bijv “heb jij nog een wollen trui met strepen die ik mag?”
En dan kan het antwoord zomaar zijn “Jahoor wil je blauw wit of zwart wit? En maat S of M?? Wacht even ik pak wel even wat!!” En dan heeft ze verschillende stuks om te proberen… ze koopt nu gelukkig niet meer zoveel. Het is wel handig aangezien ik schommel tussen maten en zij vaak wel leuke dingen heeft.

11 likes

1 mei hoort eigenlijk een vrije dag te zijn vind ik. Beetje klasse solidariteit zou niet verkeerd zijn hier in Nederland. Helaas doen we er niet aan, terwijl in veel landen het een belangrijke feestdag is met een bloederige geschiedenis, mja het is niet anders.

11 likes

Hahaha klassesolidariteit in Nederland :smiling_face_with_tear:

12 likes

Ik vind dat vooral van Bevrijdingsdag, maar zou het wel goed vinden als er meer aandacht voor zou zijn. Er waren hier wel wat acties rondom nachtwerk en de 24-uurseconomie. Heb het idee dat de zgn. Dag van de Bezorger hier nog bekender is :smiling_face_with_tear:

4 likes

Aaawh schaam je je nu al minder? Waarom vind ze die jurken zo mooi dan?

Ik ken overigens iemand die met haar moeder samen naar feministische naakt protesten gaat. Dan stoor je in elk geval niet aan elkaar kleding…

2 likes

Ja m´n geruite Cars tuinbroek van toen ik 8 was en m´n arafatsjaal (zo noemde wij dat altijd maar weet niet hoe ze eigenlijk heten haha) uit m’n puberjaren :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Af en toe hoor ik dat ik best wel Utregs klink. Klopt op zich ook, want woon er vlakbij.

@Paranimf Ik zou die schoenen zo kopen, haha.

En over afknappen: ik heb maar schoenen gekozen. Ik vond het toch best een ding dat mijn ex (toen mijn vriend) vrouwen Nikes met strass steentjes had gekocht want ‘die glommen zo mooi.’ You do you enzo, maar het zag er niet uit :woman_shrugging:

2 likes

Ik was een keer met m’n vriend samen even de deur uit en toen kwamen we terug en lag zijn beste vriend op de bank te chillen met onze hond. Hij had zichzelf binnen gelaten met de sleutel omdat we niet open deden en hij dacht dat ze hadden afgesproken die dag! Wat m’n vriend ook gezegd bleek te hebben via Whatsapp, hij had zich in de dag/datum vergist ofzo. Oh en ik had die beste vriend nog nooit gezien want hij is mensen schuw. Dus was een interessante eerste ontmoeting zo :rofl::rofl:

9 likes

Jaaa ik had zo’n crop top shirtje met zonnebloemen op de basisschool, daar heb ik me nog zo lang ingewurmd tot ik er écht niet meer in paste.

En zo’n lichtblauw uitrekbaar shirtje. Kan even niet vinden hoe dat nu heette maar van die gekke stof wat dan helemaal ineenkromp als je het niet aan had

Edit; jaa gevonde!! Dit

20 likes

Maar volgens mij hebben ze tegenwoordig andere ontwerpers bij Desigual. Ik zie sinds kort vaker dingen van dit merk voorbij komen die ik niet walgelijk vind namelijk. Niet zoals hieronder die desigual og style.

3 likes

Klopt! Ze hebben de laatste tijd best wel wat leuke dingen? Krijg ook vaak ads van ze met leuke dingen. Vind het wel vrij prijzig voor wat het is

2 likes

ik zag paar jaar geleden opeens :cupid:uglyworldwide:cupid: in hun campagne of op events, ze hebben hele sicke rebranding gedaan opeens

2 likes

Mijn vader heeft echt schijt eraan. Die zou zelfs in een joggingpak naar een vergadering gaan. Als je witte mannen privileges hebt, is dit wel de minst erge manier om het te gebruiken.

Bedoel je meer zoiets?

9 likes

Vind jij het gênant om in een restaurant/café hetzelfde als je tafelgenoot te bestellen? Bijvoorbeeld, je zit op het terras en je tafelgenoot bestelt een tosti en jij wil die ook graag.

  • Ja, (beetje) gênant is het wel
  • Nee, totaal niet gênant

0 stemmers

3 likes

I feel attacked
Skechers zijn mijn leven en mijn voeten zijn comfy. Nikes vallen gewoon zo raar en proppen mijn tenen bij elkaar.

En over kleding uit mijn pubertijd: ik had ooit een goedkoop lavendel/blauw H&M shirtje met ruffles en die mis ik zoooo :sob:

5 likes