Nou oké jij dan niet flauw hoor
Dat dacht ik ook
We zijn 5 jaar samen
Misselijkmakend
Als je voor (niet directe) buren een pakket aan neemt en dat blijkt een doos met fruit te zijn, een beterschapswens vanuit diegenen werk, maar die persoon komt het pakket niet ophalen en ook als je langs gaat wordt er niet open gedaan, na hoeveel dagen zou je het dan zelf op eten of weggooien?
- Na 2-3 dagen alles weggooien
- Na 2-3 dagen fruit dat lijkt te gaan rotten zelf op eten
- Na 4-5 dagen alles weggooien
- Na 4-5 dagen fruit dat lijkt te gaan rotten zelf op eten
- Na een week alles weggooien
- Ik zou nooit meer zo’n pakket voor iemand aannemen
0 stemmers
Ik zou een briefje door de brievenbus doen dat ze het moeten komen ophalen (want waarschijnlijk weten ze niet eens dat er een pakketje onderweg was) en als het fruit dan bijna begint te rotten zelf eten, beter dan weggooien
Ik zou het na een paar dagen voor de deur zetten
Op een of andere manier (Facebook messenger) contact ermee opnemen of aan hun directe buren ernaast vragen hoe ik er contact mee opneem (en eventueel bij hun dumpen)
De werkgever op de hoogte stellen dat de ‘zieke’ werknemer niet thuis is maar nee, ik zou zo’n pakket gewoon niet aannemen.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Weiger jij weleens pakketjes?
- Ja, bij (vrijwel) alle buren
- Ja, bij specifieke buren
- Ja, op sommige dagen (bijvoorbeeld helft van de week zelf niet thuis)
- Nee, in principe neem ik alles aan
0 stemmers
Als ik iemand zou haten yes (zo had ik ooit terror overlast veroorzakende crack buren, die had ik eraan genaaid). Woon nu gelukkig omringd door bejaarden
Het is ook zo achterhaald dat als je ziek bent je thuis op de bank Koffietijd moet kijken. Los van dat je ook in het ziekenhuis kunt liggen.
Koop jij je kaas vaker bij een kaasboer (winkel of marktkraam) of in de supermarkt?
- Kaasboer
- Supermarkt
- Ik koop nooit kaas
0 stemmers
Toen ik nog in een appartement woonde weigerde ik dat wel want op een gegeven moment kwam de postbode dan al aan met 5 pakketjes van verschillende buren
Maar dan ben je gewoon een zure heks voor die werkgever. Idem als het iets van burn out oid is. Dan richt je niet echt schade aan maar maak je vooral jezelf belachelijk .
Stel, een ouder, broer of zus van je ontvangt een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid maar klust twee keer per week bij (zwart dus). Diegene krijgt 100€ per keer. Je hebt verder gewoon een goede verstandhouding met diegene.
Zou je diegene snitchen bij het uwv?
- Ja, ik zou het uwv bellen en dit melden
- Nee ik zou dit niet doen
- Ik weet het niet
0 stemmers
En als je geen goede band met diegene zou hebben?
- Ja, dan wel
- Nog steeds niet
- Ik weet het niet
0 stemmers
Snitches get stitches
Dit komt trouwens door een familielid van me die bij het uwv op die afdeling heeft gewerkt en vertelde dat de meeste meldingen van familie komen
Maar als je ziek bent kan je toch ook aan het slapen zijn, niet in staat zijn tot de deur/buren te lopen of daar gewoon geen zin in hebben?