Stel je persoonlijke vraag #35

Ik kom uit Twente en ben een half jaar in Leiden naar school geweest (minor) en werd daar klassikaal uitgelachen toen ik “homo” zei.

3 likes

Waar ik woon zijn de meeste mensen te beleefd om iets over je accent te zeggen, maar ik klink natuurlijk niet als een local. Soms krijg ik een “You don’t sound like youer from round ‘ere” van een typische Welsh Valley boy maar ik vat dat niet onaardig op ofzo, dat is meer uit interesse en om een gesprek aan te knopen.

En soms krijg ik een hele trotse “Oh I can hear a bit of Welsh in your accent!” en volgens mij is dat niet zo maar ik vind dat wel heel lief ergens haha.

6 likes

"JiJ bEnT HIer niET GeBoREn zeKERrrrrR!!!1!! " met je accent :roll_eyes:

2 likes

Ik had zoveel anders gedaan. Wél die stage in het buitenland (was te bang), wél op kamers gegaan in een andere stad. En ik wilde ook veel liever een meer creatieve studierichting maar luisterde naar m’n ouders dat je wel iets moest studeren waar je later wat mee kon. Zo zonde.

Heb echt veel spijt van hoe in het toen aanpakte. Maar ik was zo onzeker en durfde haast niets. Jammer jammer.

3 likes

“Sooo jij klinkt echt als een Haguhnees”
“Oehh kom je uit Rotttttttttturtam?”
Bijna goed mensen

3 likes

Haha nou zo zie je maar. Jij zei een keer krullekes, ik ging echt helemaal stuk. Dat is brabants toch? Met dat ke.

Ik schijn wel best vaak het woord lopen te gebruiken, en ik snap niet waar dat zo vandaan komt. Ja mn vader heeft wel een tijdje in rottertttdam gewoont maar lope te lope, ik krijg het er slecht uit.

3 likes

ik had er wel 1, een tijdje terug ging mijn fietsleutel kapot. Dus toen moest ik de reseveresleutel gebruiken dat ging goed tot een week of 2 terug toen die opeens doormidden brak. Dat was niet zo handig :sweat_smile: gelukkig kon ik er 1 bij laten maken bij de bouwmarkt doordat ik de sleutel nog had.

Binnenkort toch maar eens een reserve bij laten maken. :blush:

2 likes

Hoeveel huissleutels heb je?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 of meer

0 stemmers

Wie heeft er allemaal een sleutel van je/jullie huis?

  • Zelf/Partner/Huisgenoot
  • (schoon) Ouders
  • (schoon) Zus/Broer
  • Buren
  • Vrienden
  • Andere Familie
  • Anderen…

0 stemmers

Vind jij dat je de Nederlandse accenten over het algemeen goed kan verstaan? Door boer zoekt vrouw ben ik er nu weer achter gekomen dat ik bijna geen zeeuws? Drenths en limburgs accent kan verstaan.

  • Ja, ik vind dat ik dat wel goed kan verstaan
  • Mwah, het gaat
  • Nee, ik ben er slecht in

0 stemmers

Hahaha dat je dat onthouden hebt! Al moet ik toegeven dat ik dat van de stylist van het zuiden gejat heb :rofl:
monophy

7 likes

Kan jij Fries spreken?

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Ook door BZV heb ik heb gevoel dat nog best veel mensen dit spreken eigenlijk. Ik dacht alleen nog maar mensen van 65+ ofzo.

Mijn vriend heeft AL zijn vrienden een sleutel gegeven van ons huis. Dus echt iets van 13 vrienden hebben onze sleutel, en allebei zijn ouders en zijn siblings ook nog. Hij sluit zichzelf héél vaak buiten dus wel kei handig.

Edit: hij woonde hier eerst zonder mij. Ik vind het oke maar onverwachts binnen komen met de sleutel mag niet. Is 1x mis gegaan tot nu toe. :laughing:

7 likes

Alles uit het noorden en oosten gaat prima maar mij niet bellen voor zuidelijke accenten hoor (looking at you Janine😡)

4 likes

Hahaha vertel, hoe kan dit misgaan?

1 like

Hahahaaa ik vind al jouw janine uitspraken gawaldagh :joy: maar ik moet zeggen dat ik die hans en evert dus ook echt slecht versta. Wat zei janine ook alweer tegen die schapen, KEMMA? kemmarr??

3 likes

@Unquestionable :rage: ik weet nog steeds dat je laatst op m’n stories reageerde dat ik uit Amsterdam kom want ik praat plat :sob:

1 like

Hoe zien RGK-schoenen voor vrouwen eruit? RG-schoenen is het trouwens toch?

5 likes

Misschien zoiets? @Salinger van die Dolcis sneakers

5 likes

Vissen, jagen, carbid schieten, lidmaatschap van rare mannenclubs of bepaalde politieke partijen etc etc.

20 likes

Ohja, treffend. De sportieve maar toch vlotte casual schoen. Inderdaad hetzelfde gevoel als Rob me geeft.

1 like