Stel je persoonlijke vraag #35

De werkgever op de hoogte stellen dat de ‘zieke’ werknemer niet thuis is :unamused: maar nee, ik zou zo’n pakket gewoon niet aannemen.

6 likes
Zou je dit doen als het een buur was die je ECHT niet mag?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Weiger jij weleens pakketjes?

• Ja, bij (vrijwel) alle buren
  • Ja, bij specifieke buren
  • Ja, op sommige dagen (bijvoorbeeld helft van de week zelf niet thuis)
  • Nee, in principe neem ik alles aan

0 stemmers

2 likes

Als ik iemand zou haten yes (zo had ik ooit terror overlast veroorzakende crack buren, die had ik eraan genaaid). Woon nu gelukkig omringd door bejaarden :innocent:

2 likes

Het is ook zo achterhaald dat als je ziek bent je thuis op de bank Koffietijd moet kijken. Los van dat je ook in het ziekenhuis kunt liggen.

25 likes

Koop jij je kaas vaker bij een kaasboer (winkel of marktkraam) of in de supermarkt?

• Kaasboer
  • Supermarkt
  • Ik koop nooit kaas

0 stemmers

Toen ik nog in een appartement woonde weigerde ik dat wel want op een gegeven moment kwam de postbode dan al aan met 5 pakketjes van verschillende buren :roll_eyes:

5 likes

Maar dan ben je gewoon een zure heks voor die werkgever. Idem als het iets van burn out oid is. Dan richt je niet echt schade aan maar maak je vooral jezelf belachelijk :grimacing:.

3 likes

Stel, een ouder, broer of zus van je ontvangt een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid maar klust twee keer per week bij (zwart dus). Diegene krijgt 100€ per keer. Je hebt verder gewoon een goede verstandhouding met diegene.

Zou je diegene snitchen bij het uwv?

• Ja, ik zou het uwv bellen en dit melden
  • Nee ik zou dit niet doen
  • Ik weet het niet

0 stemmers

En als je geen goede band met diegene zou hebben?

• Ja, dan wel
  • Nog steeds niet
  • Ik weet het niet

0 stemmers

2 likes

Snitches get stitches

24 likes

Dit komt trouwens door een familielid van me die bij het uwv op die afdeling heeft gewerkt en vertelde dat de meeste meldingen van familie komen

5 likes

Maar als je ziek bent kan je toch ook aan het slapen zijn, niet in staat zijn tot de deur/buren te lopen of daar gewoon geen zin in hebben?

4 likes

Ja dat kan zeker. Maar je kunt ook op vakantie zijn :joy:

2 likes

Ik vind dit in sommige gevallen wel moreel verwerpelijk gedrag van de klusser (want je wordt door het UWV tegenwoordig ook niet supersimpel volledig arbeidsongeschikt bevonden) maar ik weet niet wat ik zou doen.

3 likes

Daarnaast ben je gewoon een sukkel want een werkloze buur is alleen maar meer thuis. :skull:

7 likes

Nee boeit me ook echt 0. Ik denk alleen maar good for you. Ik snap echt niet waarom je daar zon probleem van zou maken. Alleen maar omdat je belasting geld betaald? Sta je dan ook telkens bij de gemeente te zeiken als er van jouw belasting geld een verder goede straat weer voor de 10e x word geasfalteerd? Of als er andere domme dingen van “jouw” geld worden gedaan.

28 likes

Ik zou mezelf niet geliefd maken in m’n dorp

1 like

Ik vind het eerlijk gezegd meer moreel verwerpelijk van de snitcher. Je weet de situatie toch helemaal niet en het is niet zo alsof een uitkering zo’n vetpot is ofzo. En al was dat wel zo dan nog snap ik niet dat je je zo met andermans zaken gaat lopen bemoeien.

23 likes

Iedereen die dat zou verklikken gun ik 10 jaar in de bijstand

40 likes

Maakt het voor jouw antwoord uit om welk soort uitkering het gaat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like