Er zijn meerdere manieren om te herdenken, als iemand bijv een begraafplaats bezoekt en daar stil is. Of op een andere dag 2 minuten stilte houden. Zolang je niemand die wel op 4 mei herdenkt belemmert in hun stil zijn snap ik niet zo goed wat het probleem is.
Ik ben een keer in de ziggodome geweest waar iedereen stil was om 8u, was super indrukwekkend. En ga vanavond uit eten maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat iedereen dan ook gewoon stil is, maar begin daar nu wat aan te twijfelen…
Toen ik uit eten ging een paar jaar geleden op 4 mei was men wel stil. De bediening liep even een extra rondje om te vertellen dat over 5 minuten de muziek uit ging en de twee minuten dan ingingen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je hier geen weet van hebt. Hier, in mijn regio, wordt er zeker nog aan gedaan en niet alleen de ouderen. Zelf begeleid ik vanavond een dienst voorafgaand aan de herdenking. Het hele dorp loopt daar ook voor uit en dat vind ik altijd heel bijzonder en een gevoel van samen geven.
Mijn vriend heeft een call met Amerikanen precies op dat moment. Ik hoop dat ie toch ff gaat zeggen dat hij er een paar minuten tussenuit gaat.
waar wordt dit uitgezonden?
Op RTL ofzo geloof ik, kun je online wel vinden.
Ik heb me uitgeschreven en me voor een andere les aangemeld die om 19u30 klaar is. Dan ben ik ruim voor 20u weer thuis. Ik lees er ook niets over op de app v/d sportschool dus ik gok het er niet op dat er bewust bij stil wordt gestaan + ik vind het ook een beetje gek om midden in een sportles dan even te stoppen en dan nog weer even 10 minuten door te knallen. Ik heb een abonnement op het filmhuis en vanuit hen kreeg ik een mail dat ze alle films pauzeren vanavond om iets voor 20u, dat vond ik ook mooi om te lezen! ![]()
Edit: sportschool deelt net op instagram dat ze 2 min stilte houden tijdens de les die tijdens 20u bezig is. Nou ja prima nu heb ik m al verplaatst dus laat hem lekker zo staan zodat ik thuis kan herdenken ![]()
Zelf en van een ander. Nu nodigden wij alleen opa’s/oma’s/vrienden en schoonfamilie met zelf baby’s uit. Dus meer dan de helft had toch al dat zondag standaard rond 6u wel begonnen was. Kon alles na de verjaardag weer op bed.
Morgen is het bevrijdingsdag, ben je vrij?
- Ja, ik heb morgen een extra vrije dag
- Nee, ik werk gewoon
- Ik werk sowieso niet (op donderdag)
0 stemmers
Op NPO en op RTL wordt de Dam uitgezonden
Ohja het is andersom!
meivakantie dus sowieso vrij
Ik moet nu weer denken aan dat ik een aantal jaar geleden in de supermarkt stond tijdens de 2 minuten stilte. Dat werd omgeroepen, en de meeste mensen gingen maar stilstaan. Toen heb ik 2 minuten naar zo’n vitrine gestaard.
Welke van deze dingen heb jij nog nooit gedaan met je huidige partner (of meest recente expartner als je nu single bent)
- Ik heb nog nooit een partner gehad dus kan niet meedoen
- Naar de bioscoop gaan
- Uit eten geweest
- Een hotel gepakt
- Gekampeerd
- Op vakantie geweest
- Een museum bezocht
- Samen gesport
- Gepicknickt
- Een bordspel gedaan
- Samen een serie begonnen en uitgekeken
- Samen gekookt
- Samen een concert of festival bezocht
- Samen gezwommen
- Samen naar de (prive) sauna/spa geweest
0 stemmers
En ik die dacht: tiens die doet wel heel weinig met haar partner haha
Ik werk in Wageningen, dat is morgen niet echt (echt niet) te bereiken dus mijn bedrijf is dicht.
Ja zeker (wordt gecommuniceerd), heb een keer in een restaurant gezeten en toen moest een andere gast precies rondom het moment dat iedereen stil was kotsen
In hoeverre weet jij wie de Damschreeuwer is?
- Precies
- Ongeveer
- Niet
0 stemmers