Stel je persoonlijke vraag #35

Beetje off topic maar het is de bedoeling om Oekraïne te zeggen toch? Zonder “de” ervoor. Omdat je anders nog verwijst naar een tijd dat ze niet onafhankelijk waren van Rusland, dat is extra pijnlijk nu.

25 likes

Ja joh al die Oekraïners die dit lezen zullen ervan wakker liggen

Dat is net zoiets als zeggen dat alle slachtoffers van oorlogen ook niet wakker liggen van of jij wel of geen 2 minuten stil bent tijdens dodenherdenking :roll_eyes:

3 likes

Haha ja mooie vergelijking ook :ok_hand:t2:

1 like

Ik wist niet eens dat ‘de’ ervoor zetten überhaupt correct was

4 likes

Je hebt “bedankt dat je me hierop wijst” verkeerd gespeld.

34 likes

Is het dus ook niet

8 likes

We leven in de Nederland en vorig jaar was ik in de Italië :woozy_face:

1 like

Gebaseerd op een gesprek in een ander topic
@Foefjeisthuis

Heb je ooit een (kinder)verjaardag bijgewoond die op een zondagochtend 10:00 begon?

• Ja van een ander
  • Nee
  • Ja zelf georganiseerd

0 stemmers

1 like

Wie bedenkt dat

5 likes

Wat een hel

5 likes

Een vriendin van mij :joy: echt koekoek.

4 likes

Ouders? Idk misschien is het een handige tijd voor andere ouders met jonge kinderen die dan nog niet hoeven te middagslapen ofzo? Of slaat dit nergens op?

Maar voor iedereen zonder (hele jonge) kinderen lijkt me het een no go no show

3 likes

Wat betreft dode herdenking en sportles: mijn sportles begint 10 minuten later vanwege dodenherdenking! Dus er wordt op sommige plekken(alle?) Zeker rekening mee gehouden! Het enige nadeel is dat ik dus onderweg naar sportles even mort stoppen om 8 uur? :thinking:

2 likes

Ja, dan is het idd wel een handige tijd.
Heb het zelf alleen meegemaakt bij mijn nichtje (en mijn eigen kind). Dat vond ik prima, maar no way dat ik voor andere kinderen zo vroeg naar een verjaardag zou gaan (of ze hier zou verwachten).

2 likes

Same ik had in newyork toen ook helemaal gekeken van hoelaat het dan hier 8 uur zou zijn. ( was wel een dag telaat zat ik daar op 5 mei langs de kant 2 min stil te zijn maar hey…)

11 likes

Er zijn meerdere manieren om te herdenken, als iemand bijv een begraafplaats bezoekt en daar stil is. Of op een andere dag 2 minuten stilte houden. Zolang je niemand die wel op 4 mei herdenkt belemmert in hun stil zijn snap ik niet zo goed wat het probleem is.

14 likes

Ik ben een keer in de ziggodome geweest waar iedereen stil was om 8u, was super indrukwekkend. En ga vanavond uit eten maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat iedereen dan ook gewoon stil is, maar begin daar nu wat aan te twijfelen…

3 likes

Toen ik uit eten ging een paar jaar geleden op 4 mei was men wel stil. De bediening liep even een extra rondje om te vertellen dat over 5 minuten de muziek uit ging en de twee minuten dan ingingen.

2 likes

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je hier geen weet van hebt. Hier, in mijn regio, wordt er zeker nog aan gedaan en niet alleen de ouderen. Zelf begeleid ik vanavond een dienst voorafgaand aan de herdenking. Het hele dorp loopt daar ook voor uit en dat vind ik altijd heel bijzonder en een gevoel van samen geven.

4 likes