Stel je persoonlijke vraag #35

Ik kwam laatst 's avonds in de ondergrondse tunnel onder het station en daar was een meisje geknield een paniekaanval aan het hebben, hyperventileren en totaal niet aanspreekbaar. Er was verder niemand anders in de buurt. Mijn eerste reactie was doorlopen, schrok er best van dat dat mijn neiging was, dus ben toen wel naar haar toe gegaan maar mijn gedachten stonden compleet stil en kon echt niet bedenken wat ik zou kunnen doen. Toen kwamen er gelukkig andere mensen langs die ik om hulp heb gevraagd en die waren direct allemaal heel proactief, ben erbij gebleven tot ze met iemand van de NS mee kon naar de EHBO.

Deze ervaring is mij wel echt bijgebleven omdat ik van mezelf wel verwachtte/hoopte dat ik direct in actie zou komen maar dat dus niet echt deed, raakte zelf eerder bijna in paniek. Maar gelukkig is het wel goed gekomen en heb juist ook weer veel vertrouwen gekregen in andere medemensen.

10 likes

Haha gekampeerd staat bovenaan, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Heb altijd het gevoel dat hier best veel kampeerliefhebbers zitten. Denk dat wij alleen maar irritaties zouden krijgen.

En als je nog nooit gekampeerd hebt met je partner, zou je dit wel willen in de toekomst?

• Ja lijkt me wel leuk
  • Nee dankje

0 stemmers

Hij ging toen een keer allemaal vragen stellen, hoe kamperen er dan uitzag enzo :confused:

Je kan op elke situatie anders reageren, zegt dus niets over een volgende keer!

3 likes

Alleen glamping lijkt me leuk :rofl:

5 likes

Ja ik zei tegen hem ik heb een keer in een tent gezeten met een vriendin op een camping. Officieel valt dat toch ook onder kamperen? Want als kamperen alleen is ergens in de wildernis en je eigen eten zoeken dan hebben denk ik weinig mensen gekampeerd lol.

2 likes

Dat wordt echt oorlog. No Thanks.

6 likes

Ik wil ook even een positief geluid laten horen, voordat we ons vertrouwen in de mensheid (nog meer) verliezen. Toen ik 's ochtends vroeg op de fiets werd aangereden door een auto, hebben alle mensen die het zagen gebeuren me geholpen. En ik mocht bijkomen op een nabij gelegen kantoor.

9 likes

Ik zou het heel leuk vinden want met mijn ouders gingen we vroeger altijd kamperen en ik zou het leuk vinden om dat ook een keer mee te maken met mijn vriend. Maar ik denk niet dat ik m zo ver ga krijgen ooit haha

Ik had ook nog nooit gekampeerd met mn ouders, en ik dacht ik doe het gewoon (ok ik was toen 17) en ik vond het een leuke ervaring maar er zelf voor kiezen zou ik nu echt NOOIT doen. Waarom wil je vriend het niet?

Snap de meerwaarde er niet van, je wil toch een lekker bed, airco (als het snikheet is). I.p.v. op een luchtbedje in een tent, in mijn geval dan.

2 likes

Ik wil het hem gewoon graag een keer laten ervaren. Misschien is mijn beeld met de jaren romantischer geworden, maar het heeft wel charme om samen zo’n tent op te zetten, te koken op zo’n gasstelletje, etc. En om in een groene omgeving te zijn. We wonen in de stad en hebben geen van beiden een rijbewijs, dus als we op vakantie gaan is dat over het algemeen naar een grote, bereikbare stad en niet naar een groene, bosrijke omgeving.

Hij wil niet omdat hij vindt dat hij dat als heel jong kind (jaar of 4) al heeft meegemaakt en het toen stom vond. Ik denk dat hij niet wil omdat hij een tikkie verwend is en graag slaapt op een “echt” matras.

5 likes

Morgen, hier zo’n 17/19 graden gepland en naar kantoor. Een lange casual jurk:

• Blote benen
  • Panty - geen huidskleur

0 stemmers

ik ben een keer met fietstassen vol sinterklaascadeaus door de regen (heb een bril, zag haast niks want was net ontslagen en fietste heel dramatisch huilend) op de Oude Gracht aan de overkant van de Rembrandt vol in een Heras-hekwerk gefietst. en terwijl ik op de grond lag in de regen met mijn cadeaus om me heen fietste iedereen er gewoon omheen!!!
ik weet nog heel goed dat ik toen door mn zelfmedelijden heen iets dacht van NOU JA ZEG

13 likes

we werden 4 december eind van de werkdag op kantoor geroepen, ik dacht dat we een Sinterklaascadeau kregen maar er werd meegedeeld dat het project niet doorging en dat we niet terug hoefden te komen : )))

1 like

Wij hebben geen auto en inmiddels dus enige ervaring met kamperen en alles meeslepen in het OV. Prima te doen en ik vind het zo leuk.

2 likes

I :heartbeat: kamperen :heart_eyes:

3 likes

Het is juist bewezen dat mensen bijna altijd ingrijpen als er iets gebeurt. Van dat zogenaamde ‘bystanders-effect’ waar mensen het vaak over hebben is dus helemaal geen sprake:

Het bleek zeker geen uitzondering in het materiaal dat Lindegaard onderzocht. “Negen van de tien keer werd er door omstanders ingegrepen. Hoe meer mensen er aanwezig zijn, hoe meer kans er is dat er iemand iets doet.”

Wat Lindegaard het meest opviel, is dat er geen verschillen te zien waren tussen de verschillende landen. In Zuid-Afrika, Engeland en Nederland waren de uitkomsten hetzelfde: we helpen elkaar als het nodig is. “Dat kwam toch wel als een grote verrassing. Ik had de verwachting dat er culturele verschillen te zien waren, maar dat bleek niet zo.”

5 likes

Ben wel benieuwd welke culturele verschillen hij verwacht had!

1 like

*zij! maar dat zegt ze inderdaad niet. Wellicht als je haar publicatie erop naslaat kun je het vinden? Het heet Would I be Helped? Cross-National CCTV Footage Shows That Intervention Is the Norm in Public Conflicts

Mijn vriend is net als jij en ik vind het echt ronduit een kwelling. Al twee keer ingestemd met deze ‘ervaring’ en twee keer zo teleurgesteld geweest. Wat een ellende. Hoezo zou je in een stuk katoen gaan liggen als je bed kan hebben

8 likes

Als je eten bestelt voor 19;00 en het is er een half uur te vroeg, zeg je daar wat van?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat als je nog niet thuis bent joh je geeft niet voor niks een tijdstip aan