Stel je persoonlijke vraag #35

Ik heb dat ooit eens in zo’n bnn programma gezien. Daar was het een man die een paar keer per dag opeens in slaap/flauw viel. Hij moest ook continu een helm dragen zodat hij niet op z’n hoofd zou vallen.

Ik ben een keer (nuchter!) met Koningsdag van m’n fiets gevallen en toen waren er hele lieve mensen die naar buiten kwamen en drinken voor me pakten etc. Zo lief.

Had ook een keer dat ik zat te wachten op de trein en een jongen kwam vragen of het wel ging. Snapte eerst niet waarom maar ik bleek hele rode ogen te hebben (van de wind). Vond het wel heel lief dat hij even kwam checken. Toen echt mijn geloof in de mensheid terug gekregen haha.

5 likes

Had hij misschien narcolepsie?

3 likes

Wow ja bij narcolepsie is dat ZO raar om te mee te maken. Die vallen gewoon uit het niets ff in slaap en ineens hup zijn ze weer aan.

4 likes

Gisteravond was ik zelf bij een concert in AFAS. Omdat het vanwege Corona twee keer verschoven was (eerst november 2020, toen mei 2021, en vervolgens dus 4 mei 2022) was het niet de datum van mijn keuze. Als 4 mei de originele datum was geweest had ik twijfels gehad.
Maar alles ging heel netjes. Op het scherm stond dat er twee minuten stilte gehouden zou worden, en waarom, ook in het Engels. En om iets voor 20.00 uur werd er in het Nederlands en Engels verteld via de intercom dat we twee minuten stil zouden zijn. Iedereen hield zich er aan, je kon een speld horen vallen.

Om 20:15 ging het echte concert van start, er was dus nog een vrij natuurlijke overgang van de stilte naar geroezemoes (en niet meteen muziek).
Het was een andere avond dan ik normaal zou hebben maar die twee minuten stilte konden gelukkig wel.

15 likes

Misschien heb ik dit al eerder gevraagd maar, hoelang bewaar jij geboortekaartjes?

Ik moet zeggen de geboortekaartjes die ik krijg zijn van mensen die ik goed ken en ik al lang een appje heb gekregen met de naam etc.

• Ik gooi het direct weg
  • Ligt er echt aan van wie het afkomstig is
  • Ik bewaar het ff maar gooi het daarna wel weg
  • Ik bewaar het lang, als in, op een speciale plek voor ontvangen kaartjes

0 stemmers

Ik keur geboortekaartjes dus wel echt enorm merk ik. Over hoe mooi of wat ik anders had gedaan etc. Ik kan daar echt heel random lang over nadenken. :joy: hetzelfde met het opsturen van een felicitatiekaartje.

3 likes

En als je een geboortekaartje ontvangt, stuur je dan een kaartje terug?

• Ligt eraan van wie het afkomstig is
  • Ja altijd
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

Soms denk ik, ja ik kom nog langs, heb een cadeau gekocht etc. Is het dan niet heel suf om een kaartje te sturen?

1 like

Kaartjes krijgen is echt heel leuk als je met je baby in bed ligt te rusten. Ik kon echt uitkijken naar de postbode :crazy_face::joy:

12 likes

Haha ik doe bij mensen die dichtbij me staan ook altijd wel moeite voor een leuk kaartje. Ik verbaas me keer op keer weer hoeveel achterlijke kaartjes er nog zijn met STOERE JONGEN, alles blauw, auto’s en dan LIEF MEISJE, alles roze en poppen. Enorm veel!

2 likes

Toch is er echt wel een legering gaande en kan je nu bij de ah gewoon een neutrale geboortekaartje van hallmark kopen. Alles begint klein

1 like

En voor degene die zelf geboortekaartjes voor hun baby hebben verstuurd, ben je er nog tevreden over?

• Ja
  • Nee ik zou nu voor iets anders hebben gekozen

0 stemmers

Mijn ouders hadden een babyblauw geboortekaartje bij mij, of ze waren hun tijd vooruit, of overtuigd dat ik een jongen werd. Of ze vonden het gewoon mooi, dat kan ook nog lol.

Die van m’n zoontje van 5 jaar terug zou ik anders hebben gedaan.
Die van m’n huidige baby is gewoon top!

1 like

Oh ja ik moet zeggen ik verstuur ze meestal gewoon via de site, want mn handschrift is niet te doen gewoon. Dus misschien moet ik mn woorden intrekken dat ik moeite doe voor een leuk kaartje.

2 likes

Meestal ben ik sneller dan het geboortekaartje. Zodra ik een appje krijg dat de baby er is stuur ik een kaartje.

14 likes

Oh dat vind ik knap, zelfs van mn beste vrienden weet ik hun exacte huisadres niet. Ik weet alleen hoe je naar hun huis moet rijden/komen.

Heb je een adressenboek?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Hoewel me dat handig lijkt weiger ik dit te hebben.

Mijn geboortekaartje kaartje was precies hetzelfde als die van mijn oudere sibling, terwijl mijn jongere sibling dan weer een heel andere had. Voelt toch wel een beetje alsof mijn ouders geen zin hadden om moeite te doen en hun eerdere keuze maar gewoon gerecycled hebben. :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik stuur iedereen altijd een kaartje met verjaardagen en heb ze ook de uitnodigingen voor m’n bruiloft moeten sturen etc, dus ik heb een digitaal adressenboek. Gewoon bij Greetz opgeslagen, zodat ik daar direct het juiste adres kan aanklikken. Fysiek al heel lang niet meer, daar veranderd iedereen ook te vaak van adres voor.

3 likes

Hoezo heeft iedereen hun eigen geboortekaartje nog?! Die ligt gewoon bij mn ouders in de kast te verpieteren. Net als mn meltanden. Ik ga hem bij deze wel opeisen.

5 likes

Ook alleen maar omdat ik net zelf een hoop geboortekaartjes heb moeten versturen :sweat_smile: