Stel je persoonlijke vraag #35

Ik vind ons volkslied leuk omdat het zo dramatisch is. We worden gezien als nuchter en direct volk en dan hebben we zon dramatisch nummer

15 likes

Willem was natuurlijk ook een echte Hollander

2 likes

Ben ik van Duitsen bloeeeed🎤

2 likes

En ook nog een shout-out naar de Spaanse Koning ons volkslied

3 likes

Een vriendin van me vroeg laatst: als je nu het volkslied zou moeten zingen (en dan bedoelde ze gewoon het eerste couplet hè) helemaal zonder opzoeken zou je dat dan kunnen?!

Dus ik: ja natuurlijk

Was ze helemaal verbaasd over ??? Alsof dat bijzonder is

5 likes

Struikel je dan ook nog over een woord bijna aan het eind? Die klinkt altijd zo verlept als je dat met z’n allen zingt want iedereen zegt maar wat.

Edit: moest even Google raadplegen, maar onverveerd bedoel ik.

1 like

Hierop inhakend, zing jij:

• Blijf ik tot in den dood
  • Blijf ik tot in den doed/doet

0 stemmers

Edit: ah, je schreef het vroeger dus als doet maar sprak het uit als doot als ik het goed begrijp. Het is oogrijm:

2 likes

Mijn vriend zei net heel hard toen ik ‘dood’ zong DOET (ik zong om te kijken nav vraag hierboven of ik het kende. Bleek één couplet te kennen).

1 like

Anders rijmt het niet op bloed :pleading_face:

3 likes

Kan erger.

Kan ook beter… ITALIA!!!

Echt mn droom om een keer naar Monza te gaan en dan hopen dat Ferrari wint en dan tussen de Italianen als landverrader keihard meeblehren. Zo gepassioneerd, heeeeeerlijk. En ik ben niet eens Ferrari-fan

Edit: even ter vergelijking, dit was in Zandvoort vorig jaar, is toch niet om aan te horen :cry: :cry:

11 likes

Vroeger zou ik sowieso ja hebben gezegd. Ik dacht altijd als er iets gebeurt en je bent met de fiets, spring je er zo op en ben je weg. Maar vandaag is het exact drie jaar geleden dat Julie van Espen van haar fiets werd getrokken en vermoord letterlijk twee straten van waar ik woon op klaarlichte dag op een plek waar relatief veel passage is, dus ik denk hier nu wel anders over.

8 likes

Wow wat bizar! Misschien dat het te maken had met de manier waarop hij schokte? Dat t er dubieus uit zag ofzo? In dit geval dus goed dat je niet gestopt bent. Wel slim van die andere meisjes dat ze verderop 112 hebben gebeld

1 like

Ik kan er echt niks aan doen, ik word zo ontzettend emotioneel van ons volkslied. Vooral als je dan bij een WK of zo met allemaal anderen staat met een opblaasbare klomp op je hoofd en je hoofd net bewerkt hebt met zo een vlaggetjesstick. Right in the feels.

21 likes

Ja maar volgens mij kwam dat ook omdat een week ervoor met Koningsdag die aanslag bij De Naald was.

1 like

Toevallig gister, ik fietste naar huis toen er een vrouw door haar voordeur naar buiten kwam en om hulp riep omdat ze niet goed adem kon halen. Een andere vrouw en ik zijn gestopt en hebben 112 gebeld. We zijn toen bij haar gebleven tot de ambulance kwam en na een paar minuten (nog voor de ambulance er was) ging het gelukkig al wat beter.

De ander die stopte was gelukkig arts en wist precies hoe ze moest handelen. Echt ontzettend knap (en heel fijn, want ik vond het best een enge situatie).

8 likes

Dit vind ik eigenlijk een beetje gemeen. Terwijl ik toch ook wel een beetje moet gniffelen om die gedichten.

Ik heb dat ooit eens in zo’n bnn programma gezien. Daar was het een man die een paar keer per dag opeens in slaap/flauw viel. Hij moest ook continu een helm dragen zodat hij niet op z’n hoofd zou vallen.

Ik ben een keer (nuchter!) met Koningsdag van m’n fiets gevallen en toen waren er hele lieve mensen die naar buiten kwamen en drinken voor me pakten etc. Zo lief.

Had ook een keer dat ik zat te wachten op de trein en een jongen kwam vragen of het wel ging. Snapte eerst niet waarom maar ik bleek hele rode ogen te hebben (van de wind). Vond het wel heel lief dat hij even kwam checken. Toen echt mijn geloof in de mensheid terug gekregen haha.

5 likes

Had hij misschien narcolepsie?

3 likes

Wow ja bij narcolepsie is dat ZO raar om te mee te maken. Die vallen gewoon uit het niets ff in slaap en ineens hup zijn ze weer aan.

4 likes