Stel je persoonlijke vraag #35

Nou echt haha, iets teveel op liveleak gezeten vroeger :cry:

4 likes

Als je mee zou doen aan The Circle, zou je dan als jezelf gaan of catfish?

• Mezelf
  • Catfish
  • Geen idee ken dit programma niet

0 stemmers

3 likes

Van welke gebeurtenissen weet jij nog steeds waar je op dat moment exact was toen je (hoorde/zag) dat het gebeurde?

• Moord op Pim Fortuyn
  • Vuurwerkramp Enschede
  • Schietpartij Alphen aan de Rijn
  • Terroristische aanslag Utrecht
  • Aanslag op Koninginnedag 2009
  • Aanslag op Peter R. de Vries
  • 9/11
  • Rusland valt OekraĆÆne binnen
  • Trump wint Amerikaanse verkiezingen
  • Overwinning Duncan Laurence Songfestival
  • Nederland haalt finale WK vrouwenvotbal 2019
  • Britney verlost van conservatorschap
  • De val van de Berlijnse muur
  • Watersnoodramp 2021 Limburg, Duitsland & BelgiĆ«
  • Jamai wint seizoen #1 van Idols
  • Eerste Big Brother finale
  • Eerste corona-besmettingen
  • Niks van dit alles

0 stemmers

2 likes
  • De dood van Michael Jackson

0 stemmers

Echt zo’n onzinding dat ik dat nog weet

1 like

Veel aangevinkt maar ik ben een ouwe doos.
De Bijlmerramp weet ik ook nog, was op een zondagavond dat de tv aanging en dat was uitzonderlijk want in mijn gezin werd op zondag geen tv gekeken.

13 likes

Heb jij ook zo’n last van vliegjes en beestjes tijdens het fietsen?

• Ja, en ik fiets vooral in de stad
  • Ja, en ik fiets vooral buiten de stad
  • Nee, en ik fiets vooral in de stad
  • Nee, en ik fiets vooral buiten de stad
  • Lekker toch
  • Ik fiets nooit

0 stemmers

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of er in mijn (groene) omgeving meer beestjes zijn dan in hartje Amsterdam ofzo.

2 likes

Bijlmerramp weet ik ook nog ja. Wij waren aan t steengrillen bij mijn oom en tante (kan me niet herinneren dat we dat ooit nog een andere keer gedaan hebben)

6 likes

Ik ben geloof ik nog erger, met val van de muur. Maar was nog wel redelijk jong, vooral het idee dat er 2 ā€˜Duitslanden’ waren maakte indruk op mij. En dat ik het in bed bij mijn ouders op tv mocht zien terwijl mijn vader alles uitlegde wat eraan de hand was.

6 likes

Daar kan ik me flarden van herinneren, maar dat zijn vooral beelden van er na en niet van het moment zelf. Toen was ik 7. Er is zeker naar gekeken want mijn oudere broer weet het nog wel goed.

1 like

Voor mijn gevoel zitten die zwermen vliegjes wel liever in het groen ja. Als ik (wonend in een stad) ergens loop heb ik er niet zo’n last van, maar zodra ik me tussen twee struiken bevind dan heb ik zo een hap vliegjes in m’n mond.

2 likes

Bij de val van de muur was ik 9, mijn moeder kwam me toen uit bed halen om naar het nieuws te kijken omdat het zo’n belangrijk historisch moment was. Bij de Bijlmerramp lag ik in bad en kwam mijn moeder de badkamer in om het te vertellen. Ik weet van die twee nog precies waar ik was, maakte veel indruk en ik voelde me ook heel volwassen omdat mijn ouders me er zo bij betrokken.

8 likes

Bijlmerramp weet ik ook nog. Het vliegtuig had 2 rondjes boven onze wijk gecirkeld. Op de basisschool hebben wij nog mee gewerkt aan het monument.

2 likes

Ja wtf?!? Die vliegjes zijn overal opeens. We hebben echt een strenge winter nodig, want ik haat ze

@Roggebrood @Foefjeisthuis Het lijkt me heel indrukwekkend en akelig als zo’n ramp zo dichtbij komt en je zelf nog zo klein bent. :hugs:

2 likes

Ja het was niet heel dichtbij mijn huis, maar toch ergens ook weer wel dichtbij. Ook omdat de volwassenen het er constant over hadden wat ze hadden gezien en gehoord, op school ging het er veel over. We zijn toen ook gaan kijken bij de rampplek (echt nu ik dit typ denk ik hoezo echt) en dat beeld van die kapotte flats vergeet ik echt nooit meer. Het heeft wel echt indruk gemaakt.
En ik heb nog steeds dat als ik ineens een vliegtuig lager zie of hoor vliegen dat ik toch ff in de lucht kijk van wat gebeurd er.

Ik heb er te weinig verstand van om dit erg te vinden

1 like

Ah, een fijn artikel vlak voor het slapen.

9 likes

Ah, nog eentje voor de verzameling klimaatangsten.

4 likes

Dit vind ik nou succesful adulting!

2 likes

Huh waarom zegt iedereen nee? Toch een top term als je het non-binair wil houden

3 likes