Stel je persoonlijke vraag #35

Voor mijn gevoel zitten die zwermen vliegjes wel liever in het groen ja. Als ik (wonend in een stad) ergens loop heb ik er niet zo’n last van, maar zodra ik me tussen twee struiken bevind dan heb ik zo een hap vliegjes in m’n mond.

2 likes

Bij de val van de muur was ik 9, mijn moeder kwam me toen uit bed halen om naar het nieuws te kijken omdat het zo’n belangrijk historisch moment was. Bij de Bijlmerramp lag ik in bad en kwam mijn moeder de badkamer in om het te vertellen. Ik weet van die twee nog precies waar ik was, maakte veel indruk en ik voelde me ook heel volwassen omdat mijn ouders me er zo bij betrokken.

8 likes

Bijlmerramp weet ik ook nog. Het vliegtuig had 2 rondjes boven onze wijk gecirkeld. Op de basisschool hebben wij nog mee gewerkt aan het monument.

2 likes

Ja wtf?!? Die vliegjes zijn overal opeens. We hebben echt een strenge winter nodig, want ik haat ze

@Roggebrood @Foefjeisthuis Het lijkt me heel indrukwekkend en akelig als zo’n ramp zo dichtbij komt en je zelf nog zo klein bent. :hugs:

2 likes

Ja het was niet heel dichtbij mijn huis, maar toch ergens ook weer wel dichtbij. Ook omdat de volwassenen het er constant over hadden wat ze hadden gezien en gehoord, op school ging het er veel over. We zijn toen ook gaan kijken bij de rampplek (echt nu ik dit typ denk ik hoezo echt) en dat beeld van die kapotte flats vergeet ik echt nooit meer. Het heeft wel echt indruk gemaakt.
En ik heb nog steeds dat als ik ineens een vliegtuig lager zie of hoor vliegen dat ik toch ff in de lucht kijk van wat gebeurd er.

Ik heb er te weinig verstand van om dit erg te vinden

1 like

Ah, een fijn artikel vlak voor het slapen.

9 likes

Ah, nog eentje voor de verzameling klimaatangsten.

4 likes

Dit vind ik nou succesful adulting!

2 likes

Huh waarom zegt iedereen nee? Toch een top term als je het non-binair wil houden

3 likes

Oh wat erg! Een goede vriend van ons was toen 9 en z’n zusje 6 toen het gebeurde. Zij woonden in dat flat en zijn letterlijk een slachtoffer geworden van het ramp. Hij heeft z’n zusje beschermd door erop te gaan liggen. Vervolgens hebben de ouders hun uit de puinhoop gehaald en ook wat buren geholpen om het flat te verlaten. Echt een trauma voor hun geweest.

11 likes

Lelijk woord

32 likes

Ik vind siblings een mooier woord. Lekker gepikt uit het Engels weer, maar soms is er gewoon geen beter Nederlands alternatief.

5 likes

@Panda ik kek het als een term voor broers/zussen van zorgintensieve kinderen. Vind he tsaarom niet per se geschikt als non-binaire term ervoor, omdat het dus al jarenlang een hele andere, geladen betekenis heeft.

19 likes

Omg dat is helemaal vreselijk :scream::scream::sob::sob::sob:

Ze hebben het dus wel overleefd?

En wat knap dat die jongen boven op zijn zusje is gaan liggen om haar te beschermen!

1 like

Yes, gelukkig wel. Ze hadden ook een babyzusje die het gelukkig ook heeft overleefd. Was echt een wonder. Hebben vervolgens hun hele jeugd en opleidingen wonend in Bijlmer verricht.

2 likes

Je gaat met een vriendin naar een concert en jij hebt de kaartjes gekocht. Na het kopen van de kaartjes heb je een tikkie gestuurd. Deze is na een maand nog niet betaald. Het concert is pas over een paar maanden.

• Ik wacht nog een tijdje
  • Ik vraag of diegene het over kan maken

0 stemmers

1 like

Het concert is misschien wel pas over een paar maanden maar mijn boodschappen en huur niet. Dus wel zo fijn als iemand gewoon direct betaalt.

14 likes

Zo dacht ik ook, maar wilde me ook geen zeur voelen ofzo. Maar ik zie dat tot nu toe de meeste mensen gewoon opnieuw een tikkie zouden sturen dus dat ga ik gewoon doen!

4 likes