Hahah huh. Ik heb een broer en een zus, das vrij normaal geloof ik
![]()
Om al dit gedoe op te lossen introduceer ik graag het woord ‘zoer’. Beter ook dan ‘brusje’ omdat dat suggereert dat desbetreffende persoon jonger is. Zoer is genderneutraal en leeftijdneutraal. Twijfel alleen nog even of het meervoud dan zoers of zoeren moet zijn ![]()
Bus is toch veel duidelijker en mooier.
Ik heb twee bussen ![]()
Zoeruh zoeruh zoeruh
Het is dan toch nog steeds een combi van zus en broer maar dan omgedraaid, zie er echt geen verschil in met brus.
Brus heeft een negatieve lading en is een lelijk woord.
Zoer is nieuw, heeft geen lading en is een prachtig, absoluut niet lelijk klinkend woord. Het is een win win win voor iedereen.
Niet zo zuur over zoer, beetje jammer.
Echt heerlijk om enigskind te zijn
Ik houd het op baarmoedergenoot of ouder-deler.
Zoer is dan toch evenmin genderneutraal als brus (want een samenstelling van vrouwelijk en mannelijk)? En ook een afschuwelijk woord vind ik
Jaa je kunt dan ook makkelijker aangeven of diegene ouder is met “de vorige baarmoeder bewoner”
Sorry het was een slechte grap aangezien ik brusjes een lelijk woord vind en deze hele discussie erover wat saai. Dus was een beetje aan het trollen maar daar ben ik nog niet goed genoeg in zo blijkt.
Maar je hebt helemaal gelijk ![]()
Hahaha ok you had me
En ouder-deler voor het geval dat er een geadopteerd is. Maar mijn broer boeit het nul komma nul. Dus als hij liever brus of zoer of iets anders wordt genoemd, vind ik dat prima en doe ik dat. Maar tot dan is hij broer of engnek.
Edit: of zaadgenoot als het gaat om een halfbroer/zus aan vaderschap
Als je het dan wil afkorten moet je er brozu of zubro van maken ![]()
Ik heb eigenoten of zijn dat gewoon baarmoedergenoten?
Ben je van een drieling ![]()
Haha nee broer/zus met een andere vader
Haha ik Google net even en zie dat een eeneiige drieling echt superzeldzaam is ![]()
Kan denk ik allebei. Maar bij eigenoten klinkt het net alsof je een kuiken bent ![]()