Stel je persoonlijke vraag #35

Wat ik echt onzinnig vind is als iemand (een volwassene) iets vertelt blabla mijn zus blabla, en dat de ander diegene dan gaat verbeteren “je zusje bedoel je, ze is jonger”

Ja nou ennnnnnnnnnnn

En ken ook mensen die al hun zussen “mijn zusjes” noemen ook de oudere zussen, dat vind ik heel lief.

10 likes

Pfff ja dit gezeik. Ik zeg gewoon waar ik zin in heb. Als ik mijn broertje stom vind doen is hij mijn grote, gemene broer en als ik hem die dag lief vind is het mijn kleine broertjuuuuh

3 likes

Ga je iets bijzonders doen met Moederdag?

• Ja
  • Ik geef een cadeautje en verder kijken we gewoon tv/zitten we in de zon/iets simpels als dit
  • Nee

0 stemmers

Voel je je een volwassene?

• Ja
  • Heel af en toe
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Jaa ik had dit laatst ook. Vertelde dat ik broers heb, oh ben je de jongste? Nee de oudste maar om mijn broers die allemaal een kop groter dan ik zijn en 18+ zijn nog steeds mijn broertjes te noemen vind ik echt weird

3 likes

Of een zara kinder keuken? :joy:

7 likes

Mijn broertje is 20cm groter dan ik, en in de twintig, maar hij blijft altijd mijn kleine broertje

6 likes

Maar als m’n vader iets heel schattigs of knulligs doet vind ik hem mijn vadertje 🥹

4 likes

Mijne is papsje :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Hé wij hebben ook op de basisschool meegewerkt aan het monument. Denk wel meerdere scholen in de omgeving dan, of we zaten op dezelfde basisschool.

2 likes

Ik ga wel wat doen, maar niet met mijn eigen moeder maar met mijn schoonmoeder. Mijn eigen moeder geeft er echt niks om en ze is nu ook op vakantie, maar mijn schoonmoeder vindt het altijd erg belangrijk en verwacht ook van alles. Weinig zin in maar goed

Beetje ongenuanceerde poll maar…
Heb jij vertrouwen dat het nog goed kan komen met het klimaat?

• Ja en ik heb kinderen
  • Ja en ik heb geen kinderen
  • Nee en ik heb kinderen
  • Nee en ik heb geen kinderen

0 stemmers

Speelt het klimaat en de toekomst die daarbij hoort een rol bij jouw evt kinderwens?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vind jij een acceptabele prijs voor een bolletje ijs (goeie kwaliteit)?

• 0 - 0,5
  • 0,6 - 1
  • 1,1 - 1,5
  • 1,6 - 2
  • 2,1 - 2,5
  • 2,6 - 3,0

0 stemmers

1 like

Brother from another mother

2 likes

Ja, maar dat is ook wel makkelijk praten als je überhaupt niet echt een kinderwens hebt. Ik denk dat het heel moeilijk is om daarvan af te zien als je ze wel graag wilt, hoe veel zorgen je je ook maakt om het klimaat.

15 likes

Je kan het dan ook bij 1 of 2 houden. Ik kijk tegenwoordig wel echt op als mensen voor een 3e of meer gaan.

Edit: Ik denk trouwens dat het wel goed gaat komen met het klimaat in de zin dat het de mensheid zal dwingen tot een totaal andere levensstijl en kleinere bevolkingsaantallen. Die overgang lijkt mij op z’n zachts gezegd voor het merendeel van de mensheid geen pretje. Ik denk dus dat het regeneratieve vermogen van de natuur uiteindelijk groter zal zijn dan de destructieve capaciteiten van de mens.

6 likes

Niet zozeer door het ouder worden, wel door het verliezen van mijn ouders. Ik ben nu veel meer geneigd om risicovollere dingen te doen, omdat er verder toch niemand meer over is van mijn gezin (heb overigens wel familie, maar dat zijn ooms, tantes, neven, nichten etc). Of te denken over dingen als emigreren, terwijl ik die behoefte nooit echt gevoeld heb.

En veel van die dingen in de poll hier ergens boven van @Paranimf herinner ik me nog. Bijlmerramp nog vaag, maar vooral de nasleep ervan. Ik heb maandenlang als zesjarige elke dag aan mijn moeder gevraagd of er geen vliegtuig op onze flat neer zou storten. Wij woonden in een soortgelijke flat als er in de Bijlmer stonden en destijds was vliegbasis Soesterberg nog open.

1 like

Ja weet ik eigenlijk ook niet😅

1 like

Dingflofbips

• Ken ik
  • Waar heb je het over

0 stemmers

3 likes

Whaha dacht even bij de verkiezingen ofzo :sweat_smile:

56 likes

Ik ook aahahahhahaa gelukkig kan je je stem dus aanpassen :joy:

6 likes