Wat vind jij een acceptabele prijs voor een bolletje ijs (goeie kwaliteit)?
- 0 - 0,5
- 0,6 - 1
- 1,1 - 1,5
- 1,6 - 2
- 2,1 - 2,5
- 2,6 - 3,0
0 stemmers
Wat vind jij een acceptabele prijs voor een bolletje ijs (goeie kwaliteit)?
0 stemmers
Brother from another mother
Ja, maar dat is ook wel makkelijk praten als je ĂŒberhaupt niet echt een kinderwens hebt. Ik denk dat het heel moeilijk is om daarvan af te zien als je ze wel graag wilt, hoe veel zorgen je je ook maakt om het klimaat.
Je kan het dan ook bij 1 of 2 houden. Ik kijk tegenwoordig wel echt op als mensen voor een 3e of meer gaan.
Edit: Ik denk trouwens dat het wel goed gaat komen met het klimaat in de zin dat het de mensheid zal dwingen tot een totaal andere levensstijl en kleinere bevolkingsaantallen. Die overgang lijkt mij op zân zachts gezegd voor het merendeel van de mensheid geen pretje. Ik denk dus dat het regeneratieve vermogen van de natuur uiteindelijk groter zal zijn dan de destructieve capaciteiten van de mens.
Niet zozeer door het ouder worden, wel door het verliezen van mijn ouders. Ik ben nu veel meer geneigd om risicovollere dingen te doen, omdat er verder toch niemand meer over is van mijn gezin (heb overigens wel familie, maar dat zijn ooms, tantes, neven, nichten etc). Of te denken over dingen als emigreren, terwijl ik die behoefte nooit echt gevoeld heb.
En veel van die dingen in de poll hier ergens boven van @Paranimf herinner ik me nog. Bijlmerramp nog vaag, maar vooral de nasleep ervan. Ik heb maandenlang als zesjarige elke dag aan mijn moeder gevraagd of er geen vliegtuig op onze flat neer zou storten. Wij woonden in een soortgelijke flat als er in de Bijlmer stonden en destijds was vliegbasis Soesterberg nog open.
Ja weet ik eigenlijk ook nietđ
Dingflofbips
0 stemmers
Whaha dacht even bij de verkiezingen ofzo ![]()
Ik ook aahahahhahaa gelukkig kan je je stem dus aanpassen ![]()
Klimaatverandering speelt bij mij een rol bij mijn kinderwens, maar niet in de zin van âeen kind is vervuilend en ik wil niet nog meer vervuilers aan de aarde toevoegenâ (ok ook wel een beetje). Maar vooral in de zin van, dat de wereld geen fijne plek gaat worden in de komende tientallen jaren*, en ik twijfel of ik mijn hypothetische kind dat wil aandoen. Dat zou betekenen dat ik er bewust en met alle voorkennis voor kies om mijn kind aan al die ellende bloot te stellen. Daarnaast geeft het ook weer een extra zorg erbij. Ik doorsta liever een overstroming/droogte/voedselschaarste in mijn eentje/met partner, dan met (kleine) kinderen.
*extreme droogte, bosbranden, stormen, overstromingen, voedselschaarste, klimaatvluchtelingen, ik kan nog wel even doorgaan
De planeet overleeft het sowieso wel, daar maak ik mijn geen zorgen over, maar de mensheid⊠er zijn gewoon te veel mensen, en die gaan de klimaatverandering niet allemaal overleven
Hahaahhaa dat dacht ik ook.
Een vraag voor de moeders: zou jij blij zijn met bungeejumpen als moederdagcadeau van je partner?
0 stemmers
Een vriendin van mij had dit echt gehad voor moederdag. Het was een gezamenlijk cadeau voor de moeders van hun vriendengroep, een van de mannen had het georganiseerd (niet haar eigen partner maar die wist er wel vanaf). Geen van de moeders is gegaan ![]()
Oh wauw, moet je eigenlijk meer dan twee uur diepe slaap hebben? Ik heb sinds deze week toevallig een fancy horloge die dit ook meet, maar op mijn allerbeste nacht, waarin ik echt uitgerust was, had ik max 1u diepe slaap. Tsja, het is wat het is. Mijn hartslag is sowieso altijd wat hoger, dus dat zal ook uitmaken met het bepalen van de diepe slaap.
Ik heb even terug gekeken, maar eigenlijk alle nachten dat ik echt 8u of meer slaap is mijn diepe slaap meer dan 2u.
Maar omdat ik meestal rond de 7u slaap per nacht , is het gemiddeld 1,39u staat er (afgelopen maand).
Wat ik wel heb âgeleerdâ door het tracken van mijn slaap is dat je veel wakker wordt tijdens de nacht, ook al heb ik dat niet door. Eerst dacht ik altijd, oke als ik van 23u tot 7u slaap, slaap ik 8u. Maar dat is in werkelijkheid dus niet, bij mij iig niet.
Caffeine heeft groot effect bij mij dus ik drink 99% van de tijd caffeinevrije koffie en cola. En alleen rooibosthee als ik thee drink. Lezen voor ik ga slapen, niet eindeloos naar mân telefoon kijken. Maar het helpt allemaal minimaal. Voel me vaak niet uitgerust als ik wakker word.
Nee, gek is dat he. Soms herinner ik me het wel, maar echt niet ongeveer 1u per nacht.
Overigens ben ik wel benieuwd wat jullie hartslag in rust dan is, ook @Max. Zelf heb ik namelijk ook een iets hogere rusthartslag (althans van wat ik in mijn omgeving hoor), maar dus wel wat meer diepe slaap. Mijn rusthartslag is afgelopen maand 71 (en afgelopen jaar ook 71 zie ik).
Wel bizar he dat, dat zoân effect heeft. Ik merk dat inderdaad ook, bij stress maar ook bijvoorbeeld bij alcohol gebruik (ik drink nauwelijks) gaat hij echt omhoog.
@kali Oh dat vind ik als leek zeker niet hoog klinken, maar misschien heb ik het helemaal mis haha
Ik had vannacht rusthartslag van 55 (aan de lage kant voor mij) maar maar tien minuten diepe slaap.
Komt omdat ik gister super brak was en bijna 1,5 liter cola met caffeine heb gedronken whoops
Ik heb vaak wel rond de 2 uur diepe slaap (vannacht 2 uur en 10 min) en ben alsnog altijd kapot. Echt top.