Stel je persoonlijke vraag #35

Als jij aan jaartallen denkt, plaats je het dan in je hoofd vaak voor/na bepaalde gebeurtenissen in je leven?
Bijvoorbeeld: deze film is uit 2005, die heb ik gekeken voor ik verhuisde naar een andere stad. Of deze nieuwsgebeurtenis was in 2017, toen werkte ik twee jaar bij die baan.

• Ja, dit doe ik
  • Nee, dit doe ik (bijna) niet maar ik kan me er wel iets bij voorstellen
  • Nee en ik snap hier niets van

0 stemmers

1 like

Weet ik niet maar dat hoop ik wel voor ze! Vond het ook echt een bizar ā€˜cadeau’, hoe kom je op dit idee.

1 like

Heb je iets op Social media gepost over moederdag of ga je dat nog doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik snap het stuk heel goed, maar een stuk van de verwerking is juist ook erkennen dat het niet je schuld is, en dat je slachtoffer bent. Dat voelt ontzettend eng en onveilig, maar pas als je geen controle meer hebt over die gevoelens kan naar mijn mening de verwerking beginnen.

6 likes

Zeg jij…

vaatwasser

• uitruimen
  • uitpakken
  • iets anders

0 stemmers

2 likes

Of leeghalen

8 likes

Ik heb 2 keer een polysomnografie gehad en ik schijn dus (te) veel in de rem slaap te zitten. Ik haat smoken maar als er een tablet was in een soort Marijuana vorm om minder te dromen zou ik het direct nemen. Zo vermoeiend man. Ben ook benieuwd of je dan verschil merkt @Era

4 likes

Afwasmachine

15 likes

uitladen :sweat_smile:

11 likes

Kan idd doodvermoeiend zijn. Het is de laatste 5 jaar wel minder geworden. Heb het al vanaf kinds afaan en om te gaan blowen om minder te dromen wil ik niet, ik kon wel in een praatgroep voor pubers/kinderen met slaapproblemen (had ik geen behoefte aan) en medicatie maar die bijwerkingen waren iig toen niet eens de moeite waard om het te proberen. Ik heb soms wel eens 7 dromen op een nacht, gewoon achter elkaar, of ik kan tussendoor wakker worden en dan gelijk weer in de rem slaap vallen. Maar heb het maar heel cliche geaccepteerd onder het mom van ā€˜iedereen heeft wel wat’.

Vind/denk jij dat je veel droomt?

• Ik heb geen idee
  • Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes

Ik droom heel veel als ik stress heb, en merk t nu ook tijdens zwangerschap. Geen 7 dromen zoals jij zegt maar zeker 2 of 3, en dan met allemaal zieke details :smiling_face_with_tear: echt vermoeiend

2 likes

Die zieke details vind ik misschien het ergste. Ik droomde laatst dat ik een soort steentjes tussen mn borstkas had en dat moest eruit worden gehaald, daardoor ging mn dna kapot en in mn droom leek ik zelfs fysieke pijn te voelen. Het was zo grafisch en goor in mn droom dat het me dagenlang achtervolgde in vlagen. Gatverdamme man. Daarom ben ik blij dat doorgaans je je meeste dromen heel snel vergeten bent.

4 likes

En inpakken! Mijn vriend vraagt dan altijd of ik er dan ook een strikje omheen doe :upside_down_face:. Wel benieuwd waar de mensen vandaan komen die in- en uitpakken zeggen.

2 likes

Hahaha vind het zo lief klinken! Ik hoorde het vandaag in een podcast voor het eerst, volgens mij komt zij uit Twente

3 likes

Ik zeg uitpakken en kom idd uit Twente hahaha

4 likes

Het noorden! Ik zeg ook inpakken.

2 likes

Toen ik nog een ssri gebruikte waren mijn dromen nog bizarder en levensecht. Het kutte vond ik dan altijd dat het in principe nachtmerries waren waar ik maar niet uit wakker werd.

Nu ik gestopt ben zijn droom ik ook een stuk minder heftig. Van de week een droom gehad waar ik de dag er na een beetje door van de leg was maar dat was omdat ik in die droom bedrogen werd door twee bekenden. :sweat_smile:

3 likes

Ik zeg het ook, maar ik kom niet uit Twente…mijn ouders dan weer wel

4 likes

Tijdens de Zwangerschap had ik ook heel veel levende dromen en zelfs paar nachten slaapverlamming. Dat wat zo zo zo eng! Lag bij mij ook aan stress.

1 like

Huh wacht inpakken wordt niet overal gebruikt??
ik kom zelf uit de achterhoek haha

3 likes