Wat een geweldige kaart! ![]()
Ik heb geen idee welk vooroordeel je hebt op basis van deze antwoorden, maar ik denk dat het ook te maken heeft met waar/hoe je opgegroeid bent. Ik lees in de antwoorden over alleen naar huis na het uitgaan, dat kon hier bijvoorbeeld niet omdat het niet veilig was. Ik ben dus wel 100% samen uit, samen thuis.
Ik ben over het algemeen wel van het âsamen uit, samen thuisâ- principe. Totdat mijn vriendinnen, na een festival in Amsterdam een after hadden gefixed in Nijmegen. En zij het ontverantwoord vonden dat ik alleen met de trein naar Rotterdam ging.
Ja nee, afteren met mensen die je net 5 minuten kent is zo verantwoord.
Nee precies. Ik ben opgegroeid op het platteland en dat was altijd samen terugfietsen. Toen ik later naar de stad verhuisde en als student gewoon de nachtbus terug kon nemen was dat wel helemaal prima. Al vind ik het nog steeds leuker om gewoon samen de avond af te sluiten.
Ja dit idee heb ik idd ook! Als ik vanuit de stad alleen terug zou moeten fietsen moet ik langs plekken waar je in 't donker liever niet alleen fietst, dat speelt ook wel mee in mijn antwoorden. En daarnaast ben ik ook wel een beetje autistisch, je spreekt samen wat af dus dat creëert een bepaalt verwachtingspatroon.
Edit: maar ondertussen ben ik wel in mân eentje naar de VS gevlogen vorig jaar hahaha hmmmm
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen uit de stad dit vaak aanhalen als argument om niet alleen te fietsen. Of nou ja langs sloten fietsen en gedronken hebben is een niet hele handige combinatie, maar dat is wandelen langs de grachten in Amsterdam ook niet echt, haha. maar het hele fietsen over provinciewegen wordt vaak door mensen uit de stad als enger ervaren dan mensen die niet uit de stad komen. Niet perse aan jou gericht trouwens, ik moest er even aan denken.
Ik voel me ook gewoon veiliger in een stad, waar er altijd mensen etc zijn dan als ik alleen over een uitgestorven dijk loop in het dorp van mijn ouders.
Oh dan zou ik ook absoluut samen uit samen thuis doen (en dus ook jarenlang gedaan), maar dat vind ik vallen onder de bezwarende omstandigheden waarom iemand niet alleen zou kunnen gaan. Nu ik in de bewoonde/bereikbare wereld woon doe ik dat dus niet meer, het is voor mij zeker geen algemene regel.
Ik kom uit een dorp en ik ging ook absoluut niet alleen naar huis als ik een dorp verderop uitging, terwijl ik nu ik in de stad woon echt geen probleem heb met alleen naar huis gaan. Ik was toen dus ook een stuk meer van het samen uit samen thuis dan nu.
Ja snap ik ook wel hoor! Meestal ging ik dan heel hard zingen op de fiets als ik het spannend vond. Maar het is nou ook weer niet zo gevaarlijk als hoe er van buiten soms naar wordt gekeken. Vanuit mijn ervaring dan van stadse mensen.
Een jeugdvriendin woonde altijd op een boerderij iets buiten het dorp (vijf minuten van mij vandaan) en eigenlijk mocht ze dat stuk al niet alleen fietsen, omdat het best wel afgelegen en donker was, maar dat laatste stukje deden we dan vaak bellend ![]()
Als ik 1 euro kreeg voor iedere keer dat dit gezegd word hier dan zou ik in een hotel gaan wonen
Nouuu geef dat geld dan plz aan de autisten. Als we overhouden mag je mee
Ik ga nog liever kamperen zonder tent denk ik
kan je hierna opscheppen over alle beesten die je in je bilspleet hebt gevonden oP rEiS
Tobi???
Was inderdaad verkeerde woordkeuze
Ik denk bij dat hele samen uit samen thuis idee meer aan dat je samen met iemand ergens heen gaat, dat diegene daar dan aan het einde van de dag bekenden tegenkomt en zegt doei ik ga nog met hen verder en dat je dan alleen naar huis moet gaan. Ja als je zelf wel klaar bent met de dag is dat natuurlijk prima, maar vind dat niet echt loyaal ofzo.
I donât get it ![]()
Wow dat is uit de buurt