Stel je persoonlijke vraag #35

170194_4015027

Door die vla- en toetjespraat heb ik nu echt zin in hopjesvla. At je dit vroeger ook weleens?

• Ja
  • Nee
  • Ik eet dit nu (nog) weleens
  • Ik ken dit niet

0 stemmers

1 like

Op de een of andere manier is de naam ā€˜hopjesvla’ heel bekend, misschien zat het in een kinderboek of zo? Maar vroeger dacht ik dus altijd dat het vla met stukjes was en vond ik het vies klinken. Pas later kwam ik erachter dat het vla met de smaak van haagse hopjes is (toch?), maar ik heb het nog nooit gegeten.

3 likes

Oh haha geen idee! Het is inderdaad vla met (soort van) de smaak van haagse hopjes. Ik weet eigenlijk niet of het nog steeds verkocht wordt

2 likes

Haha op wikipedia staat:

HopjesVla is een Haagsche vla-specialiteit

Zouden er meer lokale vla-specialiteiten zijn? :thinking:
Vla is echt een raar woord trouwens
Vla

3 likes

Ja vla is echt heel Nederlands inderdaad!

Ik zou ook opkijken als ik ergens een vlaflip zou krijgen, dat verwacht je gewoon niet haha

1 like

Ben benieuwd wat de partner van de 50% die zegt’ik ben de baas’ zou antwoorden :rofl:

3 likes

Niet iedereen heeft een partner en/of woont samen.

29 likes

Ja denk dat het veelal komt van mensen die alleen wonen of alleen met kinderen haha
Dan ben je automatisch de baas

3 likes

Bij mijn ouder vroeger altijd een bakje magere yoghurt (eventueel met zoetstof) na en in het weekend iets van vla of pudding. Nu soms wel een toetje, soms niet - ik denk er meestal niet aan maar mijn partner houdt erg van kwark en zo. En soms boerenvanillevla! :older_woman:t2:

2 likes

Hij zou zeggen dat het klopt, hij is niet zo gek om de baas tegen te spreken natuurlijk

6 likes

Boeien wat die partner zegt

1 like

Eh?

2 likes

Nooit omdat m’n werk al de hele dag rondlopen was (retail) en dat m’n enige zitmoment was :sweat_smile: (vond meer dan 30min pauze dan ook wel echt nodig)

5 likes

Sorry, maar een kinderachtige opmerking kan er een terugkrijgen :woman_shrugging:

1 like

Wandelend eten.

4 likes

Lukt mij ook niet vaak maar als ik het doe:
Eten mee naar buiten nemen (bij boterhammen of een broodje).
Eten tijdens je werk en dan in de pauze met vrije handen naar buiten.

2 likes

Langer pauze houden, heb officieel 30 min maar neem meestal een uur de tijd die ik sowieso wel inhaal met de rest van mn werktijd op een dag.
En als het te druk is doe ik het niet.

6 likes

Er zijn toch andere maaltijden waarmee je aan de wandel kan? Wraps bijvoorbeeld (ok wel goed inpakken hehehe).

3 likes

Neem je langer pauze dan het aantal minuten dat je pauze hoort te hebben? Poll is anoniem voor het geval je hier herkenbaar post.

• Zowat altijd
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

1 like

Jaa, we hebben een rondje van 2,5 km dus dat kan precies in 30 minuten :clap: Ik merk zo’n groot verschil als ik het een keer over sla, ik kak dan rond 2 uur echt in

Oh en eten doe ik achter m’n bureau terwijl ik ondertussen doe alsof ik hard werk. Of ik zorg dan dat ik iets moet lezen

4 likes